ЕЛЕКТРОННА ДЕМОКРАТІЯ: ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ЕЛЕКТРОННА ДЕМОКРАТІЯ: ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

13.10.2014 22:23

[Секция 1. Теория и история государства и права. Философия права. История политических и правовых учений]

Автор: Смертенюк Денис Володимирович, студент ОКР «Магістр» Маріупольського державного університету


За сучасних умов стрімкого розвитку інформаційних технологій, та постійного підвищення швидкості передачі даних, наше суспільство можна сміливо назвати інформаційно-комунікативним. Поняття демократії, як явища, дещо трансформувалося з часів стародавньої Греції. Питання про впровадження так званої «електронної демократії» все частіше постає в працях провідних світових вчених. Електронне урядування, як елемент електронної демократії має глобальні перспективи розвитку, і демонструє різноманітні напрями оптимізації роботи уряду. 

В другій половині ХХ століття в Сполучених Штатах Америки вперше було застосовано поняття «електронна демократія» (e-democracy). Електронна демократія - форма організації суспільства,  за якої громадяни та бізнес залучаються до процесу державного управління та державотворення, а також до місцевого самоуправління за допомогою інформаційних і комунікаційних технологій. На той час категорія «електронна демократія» була дещо абстрактною, адже, технології передачі інформації були доволі примітивними. Неможливо було застосувати існуючу технічну базу для будування глобальної національної системи. 

В XXI столітті ситуація докорінно змінилася. Масове розповсюдження інтернет-комунікації, і зростання довіри суспільства до передачі інформації і прийняття рішень через інформаційно-комунікативні мережі, дозволяють побудувати на національному рівні інфраструктуру державної системи електронного урядування.

Побудова системи електронної демократії дозволяє на національному рівні виконувати задачі, реалізація яких була майже неможливою  в класичній демократичній державі, а саме:

- формувати і відправляти в органи влади всіх рівнів публічні, в тому числі колективні, звернення, відслідковувати їх статус, отримувати відповіді; 

- прив'язувати до карти проблеми, про які повідомляється в орган влади; 

- проводити публічні обговорення документів, збір зауважень і пропозицій, формувати інтерактивну статистику якості роботи органів влади; 

- вести блоги органів влади; 

- оцінювати якість прийнятих органом влади заходів або відповіді на звернення.

Отже впровадження інструментів електронної демократії на загальнонаціональному рівні відкриває нові, досі невикористані можливості для більш якісної побудови сучасної системи влади. Залучення нових ресурсів дає можливість громадянам збільшити свій вплив у загальній справі державотворення.




Література:

1. Вячеслав Трухманов. Світовий досвід електронної демократії. [Електронний ресурс] – Режим доступу до документу http://www.cisp.org.ua/cisp/news.nsf/c350cde975b6be73c225755d00495127/062aee0a4db29bc5c22575df0032f31b?OpenDocument

2. Макаренко Є.А. Європейська інформаційна політика: монографія / Є.А. Макаренко. – К.: Наша культура і наука, 2000. – 368 с. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота