НАПРЯМИ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ НАУКОВОЇ ТА ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

НАПРЯМИ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ НАУКОВОЇ ТА ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

15.10.2014 14:20

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Гунчак Наталія Володимирівна, кандидат економічних наук, Коледж Львівського університету бізнесу та права


Потреба в зростанні інтелектуалізації економіки України є практично безальтернативною, вкрай гострою (з огляду на істотну сировинну спеціалізацію вітчизняного виробництва та експорту, недостатню конкурентоспроможність товарів і послуг) та визнається на всіх щаблях системи державного управління.

Потрібно зазначити, що такий важливий напрям державної політики ще донедавна не мав свого безпосереднього органу управління в системі державних структур центрального рівня і, відповідно, функції формування й реалізації інтелектуального потенціалу, збільшення інтелектуального капіталу і результатів науково-дослідної та інноваційної діяльності були розпорошені між численними міністерствами і відомствами. Логічно, що за умови наявності в складі майже всіх вищих органів державного управління структурних підрозділів з розвитку інновацій, доцільно було б визначитися й зі структурою, відповідальною за інтелектуальну складову розвитку національного господарства.

Будь-яка діяльність буде малоефективною за умови недостатності аналізу, планування, організації, стимулювання, реалізації та контролю. Відтак, передусім потрібно законодавчо ідентифікувати і закріпити ці функції управління процесом інтелектуалізації економіки України за одним з органів державної влади, а також істотно розширити компетенції такої структури, посилити відповідальність за планування та реалізацію заходів, розробку державних і регіональних програм, визначення обсягів і джерел залучення фінансування, розвиток науково-дослідної та інноваційної інфраструктури; ідентифікувати місце в системі державного регулювання в цілях побудови належної організаційної структури управління цим процесом.

Держінформнауки України створено для реалізації державної політики у сфері наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, інформатизації, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, формування умов для розвитку інформаційного суспільства, а відтак діяльність цієї структури є найбільш наближеною до проблем розвитку інтелектуалізації економіки нашої держави.

Надалі слід встановити стратегічні пріоритети державної політики розвитку інтелектуалізації національного господарства, визначити механізми, методи, засоби та часові орієнтири їх досягнення, необхідне для цього інституційне і організаційно-економічне забезпечення, визначити конфігурацію інфраструктури підтримки і подальшого розвитку процесу інтелектуалізації економіки.

Обґрунтування стратегічних цілей державної політики в аналізованій сфері необхідно узгодити з методологічною основою поняття інтелектуалізації економіки, а саме, критеріями її досягнення – формуванням і реалізацією інтелектуального потенціалу суспільства, збільшенням частки інтелектуального капіталу та результатів інтелектуальної творчої діяльності на всіх рівнях економічних відносин, у функціональних сферах, компонентах внутрішньої структури, елементах та складових відтворення і розвитку національного господарства. 

Відтак, об’єктивним буде висновок про важливість не стільки встановлення єдиного загальновизнаного переліку стратегічних напрямів, як більшою мірою – усвідомлення розлогої класифікації цільових орієнтирів держави в сфері науки та інновацій, їх поєднання задля розвитку та зміцнення конкурентоспроможності економіки. Враховуючи концептуальні та прикладні засади проблем інтелектуалізації економіки, вона набуває вигляду як на рис. 1.




Зрозуміло, що досягти усіх цільових орієнтирів одразу неможливо. Для цього потрібна етапність державної політики. Відтак, в умовах критичного спаду наукової та інноваційної діяльності важливо на першій стадії надати дещобільшого імпульсу процесу інтелектуалізації економіки через економічні методи регулювання.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота