ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛОГІСТИЧНИХ ПРОЦЕСІВ ЗІ СТАНОМ ДОРІГ В УКРАЇНІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛОГІСТИЧНИХ ПРОЦЕСІВ ЗІ СТАНОМ ДОРІГ В УКРАЇНІ

04.03.2016 18:44

[Секция 9. Логистика и транспорт]

Автор: Кузик Катерина Зіновіївна, студентка, Національний університет «Львівська політехніка»


Реальний стан доріг в Україні знаходиться в критичному стані. Це не може не чинити впливу на логістичні процеси. Поганий стан шляхів сполучення зумовлює низку проблем: 

- затримки при доставці вантажів;

- значний рівень ризиків; 

- витрати на покращене пакування;

- збільшення рівня знищення автотранспорту;

З першого погляду, такі проблеми можна віднести до інфраструктурних проблем України, але є низка факторів, які мають безпосереднє відношення до логістики.

В першу чергу, значною мірою саме вирішення задач логістики зумовлює поганий стан доріг. Причина досить проста: змість дозволених 24 – 40 тонних вантажівок по дорогах їздять автомобілі навантажені до 60-70 тон (це не враховуючи рекордсменів – трапляються випадки, коли можуть перевозитись вантажі у 100 тон і більше) [1]. Логіка таких дій підприємств, що здійснюють доставку, дуже проста – вони вирішують поточні задачі, оскільки доставити одну і ту ж масу вантажу за меншу кількість рейсів однозначно означає менші затрати. Тим не менш, це саме той випадок, коли здавалося б очевидна економія не є такою насправді, і ось чому:

- Доставка вантажів розбитими дорогами потребує значно більше часу. 

- Значно підвищується ризик поломки вантажівки в рейсі. Будь-яке якісне логістичне планування включає в себе передбачення і управління ризиками. Таким чином, чим більша відстань транспортування і чим гірша дорога на цьому відрізку маршруту, тим більша ймовірність, що автомобіль просто не витримає такої дороги, а це простій, невчасна доставка, можливо компенсація ремонту, тобто витрати, які необхідно включати в ризики.

- Якщо товари, чи ресурси, що потребують доставки, є крихкими, то наші дороги зумовлюють необхідність покращеного пакування, що теж є витратами. 

- Якщо підприємство надає логістичні послуги по транспортуванню чи має власний автопарк для забезпечення своїх потреб по доставці вантажів, то його витрати також включають забезпечення ремонту тих поломок, які зумовлені поганим станом доріг. До того ж, тривалість експлуатації автомобілів на поганих дорогах також знижена.

Було розраховано, що підприємства-перевізники, при транспортуванні 100 т. вантажу на відстань в 100 км за рахунок  перевищення дозволених навантажень на автошляхи можуть зекономити в середньому до 30% загальних витрат на паливо і оплату праці водія. Складно детально розрахувати, який вплив здійснює розбита дорога на прибутки таких підприємств – надто багато факторів і ненормованих величин повинні враховуватись у розрахунках. Тим не менш, в залежності від виду товарів, що транспортуються, до 3-5% відсотків цих товарів можуть бути пошкодженими або навіть знищеними на етапі транспортування, тривалість транспортування збільшується на величину, що пропорційна відстані, термін експлуатації автотранспорту знижується, що перетворюється або у вартість послуг транспортування, або на кошти утримання власного автопарку. Якщо ж трапилась ситуація, близька до еталонної (100 т. на 100 км.), коли з трьох вантажівок з вантажем близько 40 тонн одна зламалась у дорозі і потрібно повторно відправляти третину вантажу, то тільки витрати на повторну відправку товару покриють ці 30% вигоди, і це не враховуючи збитки.

Звичайно, не тільки логістика і недотримання умов транспортування спричиняють незадовільний стан доріг. В Україні справді є багато інфраструктурних проблем. І в першу чергу слід налагодити систему контролю вантажних перевезень, справедливі штрафи за недотримання умов експлуатації доріг, можливо, розширити транспортне сполучення через побудову і введення в експлуатацію платних доріг і автомагістралей [2]. Тим не менш, і кроки з боку підприємств-перевізників мають досить важливе значення. Для покращення стану транспортних шляхів, а в перспективі і умов транспортування на великі відстані, слід:

- Дотримуватися правил експлуатації дорожнього покриття, не перевищувати показники навантаження.

- Будувати графіки поставок з врахуванням фактичної пропускної здатності доріг і з запасом в часі, щоб не стимулювати порушення правил і проїзд по недостатньо міцним дорогам.

Всі вказані вище заходи, за умови їх дотримання більшістю підприємств, що надають транспортні послуги, або здійснюють доставку власних ресурсів, могли б позитивно вплинути на загальний стан транспортних шляхів. Також, зараз набувають поширення ідеї зеленої логістики і зменшення негативного впливу на навколишнє середовище, а дотримання цих правил значною мірою відповідає і їм: викиди шкідливих речовин значно менші на хороших дорогах, небезпека ДТП на них нижча і менша ймовірність, що шкідливі чи хімічно-активні речовини в наслідок аварії якимось чином збільшать рівень забруднення навколишнього середовища.




Література:

1.Чому в Україні погані дороги. [Електронний ресурс]. Режим доступу:http://biz.liga.net/all/transport/stati/3124804-dlya-neponyatlivykh-pochemu-v-ukraine-samye-plokhie-dorogi-.htm

2. Пікулик О. Б. Пріоритетні напрями розвитку транспортної системи Західного регіону України в умовах європейської інтеграції / О. Б. Пікулик О. Б. // Науковий  вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки. – 2008. – № 7. – С. 280–291.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота