ОСОБЛИВОСТІ СКЛАДАННЯ БАЛАНСУ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ СКЛАДАННЯ БАЛАНСУ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ

08.11.2016 21:14

[Секция 4. Бухгалтерский учет, анализ и аудит]

Автор: Пальонко Олеся Сергіївна, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету


Важливу роль у нашій країні відіграють установи, які створюються для забезпечення розвитку тих галузей, які є пріоритетними для задоволення суспільних потреб. Такими є бюджетні установи. Відповідно до ст.2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - це органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.

Проблеми бухгалтерського обліку у бюджетних установах розглянуті в працях відомих вітчизняних та зарубіжних економістів: Альошина С.М., Білухи М.Т., Бутинця Ф.Ф., Вороніна Є.П., Дедкова В.М., Зубілевича Е.П.,   Кузьмінського А.М., Кужельного М.В., Міддлтона Д., Моссаковського В.Б., Палія В.Ф, Саблука П.Т., Савицької Г.В., Сопко В.В., Чечуліної О.О. та інших.

Основним завданням бюджетних установ є досягнення показників, передбачених відповідними планами та кошторисами, виконання статутних або передбачених програмою завдань, а не створення прибутку, як це класично є характерним для інших підприємств. Виходячи з того, що в діяльності бюджетних установ мають місце як бюджетне фінансування, так і власні кошти, організація та ведення бухгалтерського обліку, а також складання балансу,  має свої певні особливості. 

Форми фінансової звітності, що складають бюджетні установи, формуються відповідно до Наказу Державного казначейства України від 05.01.2011р. №2 «Про затвердження Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів». 

Однією з основних форм  звітності  бюджетних установ є баланс. Баланс – це звіт про  наявний стан  засобів установи, в якому відображеної активи, капітал та зобов'язання  в узагальненому вигляді на певну дату. Керівництву бюджетної установи потрібно мати достовірну та вичерпну інформацію про загальний обсяг використання, джерела утворення, стан та розміщення коштів. Такі дані можна отримати  саме із бухгалтерського балансу. 

«Баланс» (форма №1) містить узагальнені підсумкові показники, отримані на підставі звірених даних бухгалтерського обліку станом як на початок, так і на кінець звітного періоду. Звітні дані мають бути достовірними, об’єктивними та реальними. Такі дані статей «Балансу» у графі «На початок року» повинні бути тотожними  даним графи «На кінець року» фінансової  звітності  попереднього  звітного  періоду.

У загальному вигляді баланс бюджетної установи має такий вигляд:




Рис 1. Структура балансу бюджетних установ [1]

Необоротними активами  у балансі бюджетних установ вважаються засоби, які придбані або створені бюджетною установою для довгострокового використання у процесі господарської діяльності і не призначені для продажу. До них відносяться: основні засоби, інші необоротні матеріальні активи, нематеріальні активи. 

До оборотних активів належать засоби, які є призначеними для    невиробничого споживання або використання у процесі господарської діяльності бюджетної установи терміном до одного року. Такими є: грошові  кошти, запаси, дебіторська заборгованість та інші. 

Витратами бюджетних установ є фактичні витрати матеріалів, грошових і трудових ресурсів на утримання установи та її діяльність, які здійснюються за рахунок спеціального та загального фондів.

Також баланс бюджетної установи відрізняється від класичного балансу тим, що джерелами формування активів і витрат бюджетних установ є  не лише власні кошти (капітал), зобов'язання, але й  доходи. До власного капіталу належать: 

1) фонд у необоротних активах;

2) фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах.

До цього розділу також зараховують і результати переоцінок активів у випадках  підвищення їх вартості [2. с. 143].

Провівши дане дослідження, однозначно можна стверджувати, що баланс бюджетної установи, зокрема його розділи,  значно відрізняється від балансу госпрозрахункових підприємства. 




Література:

1. Про затвердження Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів: Наказ Державного казначейства України від 05.01.2011р. №2 – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.uа.

2. Атамас П. Основи обліку в бюджетних організаціях: / П. Атамас – К.: Центр навчальної літератури. – 2013. – 283 с.

___________________


Науковий керівник: Копчикова Інна Вікторівна, асистент, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота