ЕСТЕТИЧНІ ВИМОГИ ДО МАРКУВАННЯ ТА УПАКОВКИ ТОВАРІВ ВІТЧИЗНЯНОГО ВИРОБНИЦТВА - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ЕСТЕТИЧНІ ВИМОГИ ДО МАРКУВАННЯ ТА УПАКОВКИ ТОВАРІВ ВІТЧИЗНЯНОГО ВИРОБНИЦТВА

11.11.2016 16:14

[Секция 3. Маркетинг]

Автор: Рубаняк Анастасія, студентка 236 групи д.ф.н., Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ; Любківська Галина, старший викладач кафедри товарознавства та маркетингу Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ


В умовах сьогодення одним із найпріоритетніших чинників, які зумовлюють споживчу вартість товару, є естетика товару, а зокрема естетичне маркування та упаковка товару. Естетичні вимоги конкретизують духовні потреби окремої людини і суспільства в цілому, громадський і особистий естетичний ідеал. Естетичний ідеал визначається рівнем розвитку суспільства. Відповідно до ієрархії потреб, естетичні вимоги формуються під впливом потреби в самоствердженні, визнанні, визначенні статусу і т. д.

Загострення конкуренції та пошук вітчизняними виробниками конкурентних переваг для своїх товарів спонукають їх враховувати естетичні вимоги, які висувають споживачі до упаковки товарів, а саме вимоги до інформаційної виразності, раціональності форми і конструкції, зовнішнього оформлення, цілісності композиції, досконалості виконання і інших особливостей виробів. 

Основне призначення упаковки - захист упакованих товарів від несприятливих зовнішніх умов, а також попередження потрапляння частинок товарів чи окремих екземплярів в навколишнє середовище, що зменшує кількісні втрати самих товарів, а також забруднення навколишнього середовища. Допоміжна функція упаковки - носій маркування або барвистого оформлення товару. В цій якості вона сприяє створенню споживчих переваг і становить найбільший інтерес для маркетологів [1, с.192].

Естетичні вимоги до пакування та маркування товарів визначають необхідність виразного художнього оформлення товарів, які повинні  сприяти відображенню властивостей товару і доповнювати інтер'єр торговельного підприємства. Тому упаковка та елементи маркування повинні  мати привабливий зовнішній вигляд, а їх форма, кольориста гама, тексти і рисунки на них повинні відповідати естетичним смакам споживачів. Використання сучасної упаковки і тари, їх барвисте оформлення з необхідним рекламно-інформаційним навантаженням дозволяють не тільки прискорити процес продажу товарів, полегшити їх споживання, але і створюють сильний естетичний вплив на покупців. Естетичність упаковки досягається шляхом застосування привабливих матеріалів (фольга, целофан, поліетилен тощо), а також яскравого оформлення (кольорова гама й малюнки) [2,с.86]. 

Споживачі, які купують товари для задоволення своїх особистих потреб, що реалізуються на території України, мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про товари, їх кількість, якість, асортимент, а також про їх виробника (виконавця, продавця).

Імпортні товари, що реалізуються на українському ринку, мають супроводжуватися інформацією для споживачів тією ж мовою, що і товари вітчизняного виробництва. Таким чином, якщо імпортний товар виготовляється і за договором поставляється українській компанії, умовами договору має бути передбачено, що виробник (іноземна компанія) забезпечує товар необхідною інформацією своєю мовою та українською мовою.

Використовувана на зовнішніх ринках упаковка товарів повинна відповідати місцевим звичаям у відношенні до її дизайну. Розмір, форма, матеріал, колір, текст, розташування тексту і інших зображень створюють безпосередній вплив на покупця, створюючи у нього певне ставлення до товару. Особливо важливе значення мають національні особливості сприйняття. Наприклад, в Японії і країнах Близького Сходу білий колір асоціюється з трауром. Природно, такий колір при оформленні упаковки в цих країнах слід використовувати мінімально або взагалі не використовувати.

Зауважимо, що один і той же колір по-різному сприймається в різних країнах. Зелений колір сприймається як колір свіжості і здоров'я, в той час як цей самий колір в ісламських країнах уособлює віру в Аллаха. В Туреччині червоний колір є символом смерті, а в Китаї - символом добра [3, с.246].

Оскільки розробка упаковки товарів є невід'ємною частиною загальної товарної стратегії підприємства, то при створенні товару перш за все потрібно детально опрацювати дизайн упаковки, який повинен бути у гармонії з товаром і фірмовим стилем, потрібно підібрати розмір, колір, форму упаковки і відповідний до товару пакувальний матеріал, слід враховувати норми стандартів, які діють на цільовому ринку. Вимоги до первинної та додаткової упаковки мають виходити з таких критеріїв: збереження цінності; доцільність; ставлення до продукту; ставлення до марки; ставлення до покупця; пристосованість до перевезень; пристосованість до складування; витонченість форми; доступність використання; збільшення споживчої цінності товару; підвищення дієвості реклами. 

Отже, враховуючи сучасні ринкові тенденції та особливості поведінки покупців, вважаємо, що естетичність упаковки і маркування товарів є одним з головних аспектів в системі реалізації товарів, адже саме вона є першоосновою враження споживачів про товар. Завдяки зовнішньому вигляду та дизайну свідомість людини сприймає та аналізує побачене, яке в подальшому допомагає придбати  примічений товар. 




Література:

1. Неверова А.Н. Товарознавство і організація торгівлі непродовольчими товарами. / Под ред. А.Н. Неверова, Т.І. Чалих. - М., 2001. - 464 с.

2. Теплов В.І. Комерційне товарознавство / В.І. Теплов, М.В. Сіроштан, В.Є. Боря, В.А. Панасенко. - М., 2001. - 620 с. 

3. Маркетингова товарна політика: навч. посіб. / О.П. Корольчук, І.Р. Лошенюк, Г.В. Любківська. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2011. – 346 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота