БЮДЖЕТНЕ ПЛАНУВАННЯ В УКРАЇНІ: СТАН ТА НАПРЯМИ РОЗВИТКУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

БЮДЖЕТНЕ ПЛАНУВАННЯ В УКРАЇНІ: СТАН ТА НАПРЯМИ РОЗВИТКУ

18.11.2016 18:43

[Секция 7. Налоговая система. Бюджетная система]

Автор: Поривай Артем Олександрович, студент, Університет митної справи та фінансів; Бодня Дмитро Андрійович, студент, Університет митної справи та фінансів


На сьогоднішній день забезпечення й ефективне функціонування бюджетної політики є важливим фактором регулювання соціально-економічного розвитку держави. Одним із основних інструментів бюджетного регулювання соціально-економічних процесів є бюджетне планування, від якого залежить якість і своєчасність прийнятих рішень з питань формування дохідної частини бюджету, проведення податкової політики, державних видатків та міжбюджетних відносин. 

Для України із обмеженим доступом до залучення кредитних фінансових ресурсів, в умовах економічних трансформацій та кризового стану економіки життєво важливим є проведення стимулюючої бюджетної політики з метою відновлення ділової активності, що значним чином впливатиме на збільшення обсягу доходної частини бюджету, оптимізації видатків бюджету та зниження рівня державного боргу [1].

Велику роль при формуванні та використанні бюджету відіграє бюджетне планування. Взагалі бюджетне планування - це централізований розподіл доходів і видатків по всіх ланках бюджетної системи, який забезпечує необхідні фінансові пропорції згідно з планом економічного і соціального розвитку [2, с. 20].

Сучасний стан бюджетного планування в Україні характеризується недосконалою його організацією й проведенням. До найголовніших проблем можна віднести [3, с. 243]:

- недостатнє обґрунтування прогнозованих показників економічного і соціального розвитку;

- низьку якість економічного прогнозування, через що макроекономічні показники, які закладаються в основу бюджету, часто не збігаються з фактичними;

- значне переважання обсягів фінансових ресурсів, необхідних для реалізації державних цільових програм, над реальними можливостями бюджетів усіх рівнів;

- незважаючи на формальне закріплення програмно-цільового методу розробки бюджету, планування поточних бюджетних видатків не орієнтоване на досягнення результату.

- застарілу методологічну базу та активне застосування нормативно-статистичного методу, який базується на фактичних даних за попередній рік і частину поточного року і на прогнозі основних макропоказників, що вже не відповідає передовій світовій практиці.

Впровадження середньострокового бюджетного планування як елементу програмно-цільового методу, основи якого були закладені у Бюджетному кодексі, поки що не має належного правового та методичного забезпечення. Активне вирішення цього питання спричинить позитивні зрушення у бюджетному процесі країни, а саме: поліпшення макроекономічного балансу шляхом розроблення узгоджених і реалістичних прогнозів доходів бюджету; удосконалення розподілу бюджетних коштів, спрямованих на досягнення стратегічних пріоритетів; визначення основних цілей бюджетної політики й забезпечення відкритості у їхньому досягненні на довготерміновій основі; визначення і дотримання чітких пріоритетів у сфері державних видатків; забезпечення можливості ініціювання змін у бюджетній політиці та механізмів контролю за їхньою реалізацією; підвищення відповідальності головних розпорядників бюджетних коштів за ефективне й раціональне їх використання та посилення загального бюджетного контролю.

Отже, важливою передумовою виходу України із затяжної економічної кризи є забезпечення ефективного і прозорого процесу використання бюджетних коштів. Для вирішення цього питання уряду слід приділити більшу увагу впровадженню середньострокового бюджетного планування з урахування досвіду інших країн світу та адаптацією кращих практик до вітчизняних умов, що полегшить бюджетний процес і сприятиме підвищенню результативності податково-бюджетної політики.




Література:

1. Качула С.В. Бюджетне регулювання інноваційного розвитку та його особливості у сучасних умовах / С.В. Качула, О.В. Гриценко / Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет: [Електронний ресурс] Ефективна економіка. – 2016. - № 2. – Режим доступу до журналу: http://www.economy.nayka.com.ua

2. Ахламов А. Г. Бюджетна політика та бюджетне планування в умовах прогнозної невизначеності: регіональний рівень : наук.-метод. розробка / авт. кол. : А. Г. Ахламов, О. В. Голинська. - К. : НАДУ, 2010. - 44 с.

3. Микитюк І. С. Бюджетне планування як елемент управління бюджетом/ І. С. Микитюк //Економічний вісник університету. - 2014. - Вип. 22(1). - С. 230-234.

___________________________

Науковий керівник: Качула Світлана Валентинівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів, Університет митної справи та фінансів



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота