СПЕЦИФІКА ПРОВЕДЕННЯ АНАЛІЗУ ТОВАРООБОРОТУ ОПТОВОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

СПЕЦИФІКА ПРОВЕДЕННЯ АНАЛІЗУ ТОВАРООБОРОТУ ОПТОВОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА

16.03.2017 10:14

[Секция 4. Бухгалтерский учет, анализ и аудит]

Автор: Семенова Ганна Юріївна, студентка факультету економіки Херсонського національного технічного університету; Олійник Наталія Миколаївна, кандидат технічних наук, доцент кафедри економіки і підприємництва Херсонського національного технічного університету


Товарооборот є головним показником функціонування торговельних підприємств. Він характеризує діяльність торговельних підприємств та їх об'єднань в галузі торговельного обслуговування і охоплення його грошових доходів. 

Оптова торгівля відіграє допоміжну роль відносно роздрібної торгівлі. Специфіка методики аналізу оптового товарообороту випливає із завдань оптової торгівлі. Економічний аналіз товарообороту оптового торговельного підприємства виконує наступні завдання:

- визначення динаміки та структури оптового товарообороту для виявлення тенденцій і закономірностей його зміни загалом та за конкретними напрямками;

- виявлення відхилень товарообороту від планових показників за загальним обсягом, асортиментом, видами обороту та визначення впливу факторів на ці відхилення;

- дослідження товарів, що надійшли від постачальників, і визначення їх відповідності договору за обсягом, асортиментом, якістю і термінами поставок;

- визначення виконання договірних зобов'язань оптового торговельного підприємства з відвантаження товарів покупцям за обсягом, асортиментом, якістю і термінами відвантаження;

- визначення оптимального розміру товарних запасів з метою мінімізації витрат на їх зберігання на складі;

- визначення внутрішніх можливостей покращення роботи оптового торговельного підприємства й зростання обсягу товарообороту.

Для аналізу оптового товарообороту використовують планову документацію, статистичну, фінансову і оперативну звітність, дані поточного бухгалтерського обліку, дані оперативного обліку виконання договорів на постачання товарів, матеріали вибіркових обстежень та ін. [1].

Аналіз оптового товарообороту проводять у декілька етапів, які наведені на рисунку 1.




Рис. 1. Етапи аналізу товарообороту оптового торговельного підприємства

На відміну від роздрібної торгівлі в оптовій ведеться кількісно-сумовий облік руху товарів у місцях їх зберігання. Це дає можливість аналізувати оптовий продаж і товарні запаси окремих видів продукції не тільки у вартісних, але й натуральних показниках вимірювання.

Отже, аналіз товарообороту оптового торговельного підприємства має деякі відмінності від аналізу роздрібного товарообороту, які випливають із завдань оптової торгівлі. 




Література:

1. Гринів Б.В. Економічний аналіз торговельної діяльності: навчальний посібник / Б.В. Гринів. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 392 с.

2. Організація торгівлі: підручник / [В.В. Апопій, І.П. Міщук, В.М. Ребицький та ін.] ; під ред. В.В. Апопія. – [3-е вид.] – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 632 с.

3. Тюхтенко Н. Об’єктивізація визначення купівельної спроможності споживачів в умовах тіньової економіки / Н. Тюхтенко, С. Макаренко, Н. Олійник // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – № 4 (181). – 2016. – С.36-42



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота