ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА

26.04.2017 22:17

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Кузьменко Олександр Олександрович, аспірант, Київський національний торговельно-економічний університет


В умовах ринкової економіки забезпечення ефективності управління є метою будь-якого туристичного підприємства, оскільки саме ефективність управління забезпечує успішне функціонування та розвиток кожної організаційно - господарчої ланки.

Туристичний бізнес характеризується достатнім ступенем мобільності, швидкістю переорієнтації туристичних напрямів, динамічністю і гнучкістю в ухваленні рішень. Туристичні підприємства, які є в основному малими та середніми, оперативно реагують на зміни, краще пристосовуються до ринкової кон'юнктури, якісно і в значних обсягах задовольняють потреби споживачів на туристичні послуги. Такі структури характеризуються точністю виконання при індивідуальних замовленнях і спеціалізованому обслуговуванні. Туристичний бізнес певною мірою вирішує проблему зайнятості населення завдяки створенню в його галузі та суміжних з ним нових робочих місць [1].

Туристичні підприємства здійснюють свою діяльність в умовах жорсткої конкуренції та несприятливої державної політики, економіки країни.  Ефективність управління туристичним підприємством також залежить від: основних характеристик соціально-економічного розвитку регіону, в якому підприємство здійснює свою діяльність; ємності ринку туристичних послуг; платоспроможності туристів.

Ефективність управління - це результат функціонування системи і процесу управління як взаємодії керуючої і керованої систем, що забезпечує досягнення цілей підприємства. Визначається співвідношенням ефекту від реалізації різноманітних інвестицій в систему управління підприємством з розміром витрат, необхідних для їх впровадження.

Забезпечення ефективності управління вимагає концентрації уваги керівників підприємств як на внутрішньому стані справ, так і на змінах, що відбуваються у навколишньому середовищі. Для забезпечення врахування можливостей та погроз підприємства повинні використовувати концепцію стратегічного управління [2].

Концепція стратегічного управління передбачає розроблення методології.

Методологія управління доходами туристичного підприємства базується на основі критеріїв від яких залежить точність та достовірність даних для оцінки ефективності прийняття управлінських рішень (рис. 1.1)




Рис. 1.1. – Критерії методології управління доходами туристичного підприємства.

Показники порівняльної економічної ефективності туристичного підприємства дають змогу визначити місце і роль підприємства в галузі, регіоні, країні. Це досягається шляхом розрахунку зовнішніх показників і їх порівняння з результатами роботи аналогічних організацій. Крім того, як база порівняння можуть бути використані статистичні відомості, норми, нормативи та інші [3].

Залежно від поставлених цілей та завдань, економічна ефективність буває двох видів: 

- загальна – призначена для виявлення та оцінки рівня використання окремих видів ресурсів;

- порівняльна – дає змогу визначити ефективність на основі порівняння поточних результатів з даними попередніх періодів або даними інших туристичних організацій.

З впевненістю можна сказати, що ефективність управління доходами залежить від прийняття рішень, необхідних на конкретній стадії розвитку туристичного підприємства.




Література:

1. Балашова Р.І. Розвиток методів оцінки ефективності діяльності туристичних підприємств. / Вісник ДІТБ. Серія: Економіка, організація та управління підприємствамитуристичної індустрії та туристичної галузі в цілому. - 2008. - №12. - С.99-108.

2. Методи оцінки економічної ефективності організації управління підприємством. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ua-referat.com

3. Мальська М. П. Економіка туризму: теорія та практика [текст] : підручник. 1 21 / М.П. Мальська, М.Й. Рутинський, С.В. Білоус, Н.Л. Мандюк. - К. : "Центр учбової літератури", 2014. - 544 с.

_______________________

Науковий керівник: Ткаченко Тетяна Іванівна, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри туризму та рекреації, Київський національний торговельно-економічний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота