КЛЮЧОВІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КОМАНДИ СТАРТАП-ПРОЕКТУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

КЛЮЧОВІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КОМАНДИ СТАРТАП-ПРОЕКТУ

27.05.2017 11:59

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Копішинська Катерина Олександрівна, кандидат економічних наук, КПІ ім. Ігоря Сікорського


Більшість розробників стартап-проектів вважають наявність оригінальної ідеї своїм ключовим фактором успіху. Проте, відсутність поруч людей, які здатні не лише повністю зрозуміти сутність ідеї автора, а й максимально ефективно реалізувати її, незважаючи на наявність різного роду перепон та несприятливих факторів, загрожує тим, що стартап-проект взагалі не відбудеться. Команда стартапу на початкових етапах, зазвичай складається з друзів та однодумців, але з розвитком проекту та зростанням масштабів його реалізаціє постає потреба у залученні професіоналів у різних сферах (маркетинг, фінанси, продажі, операційна діяльність, залучення інвестицій тощо). Тому формування злагодженої команди є чи не найголовнішим питанням для успішного розвитку стартап-проекту.

Команда (від лат. commando — «доручаю», «наказую») - це об'єднання однодумців, які керуються спільною метою [1]. Враховуючи обмеженість ресурсів на початкових етапах реалізації ідеї, до питання кількості людей у команді потрібно підходити виважено та збільшувати її за потребою.

О. Черняк виокремлює такі етапи формування команди стартапу [2]:

1) Мінімальна команда (Minimum team): 1+1 = 2. Людина-продукт и Людина-ресурси (Автор і Продюсер). Автор продукту - hacker, product, створення і виробництво продукту, експерт в певному предметі. Продюсер бізнесу, організатор, підприємець - hustler, sales, ресурси, продаж, зв'язки, експерт на певному ринку.

2) Мінімально життєздатна команда (Minimum viable team): 1 + 2 = 3. Людина-продукт, Людина-ресурси, Людина-процеси (виробництво, продаж, логістика)

Дейв МакКлюр називає таку команду «H2D – a hacker, hustler, and designer» [3]. Їх можна представити як [2]: людина-ресурси / Hustler / Outside – основні переговори, пошук людей, грошей, контактів, контрактів, нових ніш, спілкування з клієнтами, пошук продуктів, забезпечення проекту всіма ресурсами, експертиза на ринку; людина-продукт, автор / Hacker / Builder – мозок проекту, автор продукту, експерт у темі, розробник; людина-процеси / Designer / Experience – операційна діяльність, управління рекламними кампаніями, підтримка, логістика.

3) Мінімальна ідеальна команда (Minimum ideal team): 2+3 = 5 (управління, виробництво, продаж, логістика, фінанси). Разом, команда набуває вигляду [2]:

- Підприємець / Людина-ресурси / Hustler – здійснює основні продажі, спілкування з інвесторами, відстеження основних KPI, пошук клієнтів, фінансів, підбір команди, тобто є CEO (генеральний директор).

- Sales & Marketing – людина, яка відповідає за продажі і / або генерацію кращих продуктів – комерційний директор.

- Експерт / Builder – людина, яка відповідає за розвиток функціоналу та підтримку діяльності. У інтернет-проектах – це CTO.

- Finance / Адміністратор / Облік – здійснює контроль витрат, займається звітністю, аналізом метрик, бухгалтерією – фінансовий директор.

- Операції / Designer / Delivery – людина, яка відповідає за підтримку діяльності, логістику тощо – COO (операційний або виконавчий директор).

Далі кількість людей у команді змінюється відповідно до масштабів розширення бізнесу, появи інших функціональних підрозділів.

Під час підбору команди для роботи в стартапі зустрічаються певні труднощі, подолання яких можливе за умови їх ідентифікації (табл. 1).

Таблиця 1

Типові труднощі під час формування команди стартап-проекту





Таким чином, формування команди стартап-проекту – це складний процес, який триває протягом усього періоду реалізації ідеї, та від продуктивності й результативності якого залежить успіх проекту. 

Література:

1. Офіційний сайт Вікіпедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Команда

2. Черняк А. Минимальная команда стартапа (MVT) и числа Фибоначчи [Электронный ресурс] / А. Черняк // Бизнес-модели вокруг нас. – Режим доступа: http://biznesmodeli.ru/minimalnaya-komanda-startapa-mvt-i-chisla-fobinachchi/

3. Hacker, hustler, designer … analyst? [E-source] // Solve for interesting. – Access mode: http://solveforinteresting.com/hacker-hustler-designer-analyst/

4. Формируем стартап-команду в условиях ограниченных временных рамок [Электронный ресурс] // Журнал «Директор по персоналу». – Режим доступа: http://www.hr-director.ru/article/65949-qqq-16-m9-formiruem-startup-komandu




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота