ВПЛИВ ПРОЦЕСІВ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ НА РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВПЛИВ ПРОЦЕСІВ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ НА РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ

31.05.2017 23:20

[Секция 3. Маркетинг]

Автор: Сідлецька Вікторія Віталіївна, студентка, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича


Значення маркетингу в діяльності підприємства важко переоцінити. Завоювання стійких конкурентних позицій як на внутрішньому, так і на міжнародному ринках не можливе без продуманої маркетингової політики. Прийняття щоденних рішень стосовно придбання товарів та послуг значною мірою є результатом маркетингу. Швидкий розвиток економічних відносин відображається у процесі глобалізації економіки. В умовах сучасних глобалізаційних процесів підприємства виходять на міжнародні ринки, а це означає, що вони не зможуть обмежуватися застосуванням тільки освоєних ними раніше маркетингових інструментів, навіть за умови певної їх видозміни, тому роль міжнародного маркетингу значно зростає як однієї з основних систем міжнародного підприємництва, що забезпечує зв'язок із зовнішнім середовищем у тісній взаємодії з його виробничою підсистемою, що свідчить про актуальність дослідження впливу процесів глобалізації на розвиток маркетингу.

Дану проблему досліджували як зарубіжні, так і вітчизняні вчені: О. Азарян, Г. Багієв, Р. Вернер, С. Джейн, Ф. Котлер, Л. Михайлова, С. Пахомов, В. Тарасевич, П. Чорномаз та інші.

Метою роботи є розробка теоретико-методичних основ міжнародної маркетингової діяльності і на цій основі визначення впливу процесів глобалізації на розвиток маркетингу в Україні.

Глобалізація чинить вплив на окреме підприємство, галузь та економіку країни в цілому. Зокрема: для окремої компанії глобалізація визначається тим, наскільки компанія розширила географію надходження своїх доходів і в яких масштабах і пропорціях розподілила свої активи у різних країнах, а також тим, наскільки вона залучена до експорту капіталу, товарів та ноу-хау через структури, що їй належать; на рівні галузі глобалізація визначається тим, наскільки конкурентоспроможність компанії всередині галузі в даній країні взаємопов’язана з її конкурентоспроможністю в іншій країні. Чим більше глобалізована галузь промисловості, Тим більше переваг отримує компанія від внесеної технології, виробничого процесу, фабричної марки [1, с. 37].

Закордонні ринки мають деякі особливості функціонування, які необхідно врахувати вітчизняним підприємствам при розробці своєї маркетингової політики.

По-перше, зовнішні ринки пред’являють більш високі вимоги до запропонованих на них товарів (послуг), їх сервісу, реклами і т. д. Тому для успішної діяльності на зовнішніх ринках необхідно докладати більш значних зусиль, ретельніше дотримуватися принципів та методів маркетингу. Це пояснюється гострою конкуренцією та домінуванням «ринку покупця», тобто помітним перевищенням пропозиції над попитом.

По-друге, вивчення зовнішніх ринків, їхніх можливостей – це відправний момент у міжнародній маркетинговій діяльності, він більш складний та трудомісткий, ніж вивчення внутрішнього ринку.

По-третє, для ефективної діяльності на зовнішньому ринку необхідно творчо й гнучко використовувати маркетингові методи. Стандартних підходів тут немає.

По-четверте, слідувати вимогам світового ринку (і споживача) означає не лише необхідність дотримання прийнятих там умов збуту товарів та послуг. Вирішальне значення мають розробка й виробництво таких експортних товарів і послуг, які тривалий час після виходу на зарубіжний ринок відрізнялися б високою конкурентоспроможністю.

По-п’яте, постає проблема валютних відносин. У багатьох країнах грошова система нестабільна та зміна вартості грошей може чинити серйозний вплив на систему ціноутворення на товар. У країні з постійною інфляцією попит буде знижуватися, оскільки заробітна плата, як правило, не встигає за зростанням цін. Таким чином, інфляція буде впливати на процес загального планування у фірмі по мірі того, як вона буде встановлювати ціни на товари. 

По-шосте, виходячи на світові ринки існує можливість зіткнутися з протиправними діями, та перш за усе з хабарництвом урядових чиновників, службовців митниці, підприємців, від яких залежить повне та своєчасне виконання укладеного контракту [3, с.10].

Аналізуючи активні сучасні процеси, що відбуваються на світовому ринку можна визначити перспективи розвитку маркетингу в Україні, до яких можна віднести наступні:

1. Спостерігається координація та інтеграція різних видів діяльності;

2. Все більшого значення набуває сфера послуг, яка швидко зростає;

3. Множинність товарних форм призводить і до множинності цін[2, c.39].

Отже, міжнародний маркетинг являє собою самостійну галузь діяльності фірми при виході її на зовнішні ринки, яка є необхідною умовою, щоб кожний суб’єкт господарювання міг успішно конкурувати і задовольняти власні цілі на світовому ринку. З розвитком глобалізації, завдання маркетингу в істотній мірі змінилися, а його використання в умовах конкурентних і нестабільних ринків дозволяє фірмам значно підвищувати економічну ефективність своєї діяльності, а саме оптимально використовувати усі ресурси та засоби фірм та розширювати ринки збуту продукції. Ефективність маркетингу в умовах  глобалізації економіки  залежить від вміння підприємств враховувати фактори, які впливають на попит та заходи щодо його формування.

Література:

1. Борзенков С.В. Міжнародний маркетинг: навч. посібник / С.В. Борзенков, В.Л. Пілюшенко, С.Ф. Смерічевський. – Донецьк: Видавництво «ВІК», 2004. – 235 с.

2. Козак Ю. Г. Міжнародні стратегії економічного розвитку: навч. посібник / Ю. Г. Козак, В. В. Ковалевський, Н. С. Логвінова. – К.: Освіта України, 2009. – 356 с.

3. Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: навч.-метод. посібник/ Т.М. Циганкова. – К. : КНЕУ, 2005. – 236 с.

_____________________________

Науковий керівник: Колосінська Мар'яна Іванівна, кандидат економічних наук, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота