НЕПРЯМЕ ОПОДАТКУВАННЯ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

НЕПРЯМЕ ОПОДАТКУВАННЯ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ

31.10.2017 19:44

[Секция 7. Налоговая система. Бюджетная система]

Автор: Мигальницька Діана Павлівна, магістрант кафедри обліку та аналізу, Національний університет «Львівська політехніка»


Розвиток податкової політики у період формування економіки, супроводжується кризовими явищами в усіх сферах суспільного життя. На етапі економічного становлення, для наповнення бюджету, державі необхідні фінансові ресурси. 

Податкові надходження формують значну частину бюджету держави, головним джерелом яких  є непрямі податки. Вони встановлюються до цін товарів та послуг і сплачуються за рахунок цінової надбавки. На сьогодні непрямі податки (податок на додану вартість, акцизний податок та мито), є ефективним інструментом впливу на суспільне виробництво. 

Оскільки ухилення від сплати податків є не тільки одним з важливих каналів незаконного збагачення, а також певною відповіддю суспільства на неефективну податкову систему, важливим в наукових дослідженнях є удосконалення обліку непрямих податків на предмет ухилення їх у сплаті.

Податок на додану вартість має багато недоліків, які залишаються невирішеними. Тобто, це високий рівень ставки податку, вона не стимулює, а навпаки, стримує економічну активність економіки. В Україні ставка ПДВ – 20% (7% - на ліки); наявність великої кількості пільг із ПДВ, призначення яких є непрозорим, а процес контролю – складним; ведення податкового та бухгалтерського обліку на підприємствах; в мінімізації сплати податків підприємства використовують незаконні дії, і це спричиняє до ухилення від сплати податків [1].

В Україні порушується регулююча роль оподаткування акцизним податком, оскільки підвищене оподаткування окремих видів товарів призвело до зростання тіньового обороту, ухилення від оподаткування, появ великої кількості неякісної продукції [1]. В цьому випадку потрібні загальнодержавні заходи: жорсткий контроль за виробництвом та імпортом підакцизних товарів, встановлення державної монополії на виготовлення окремих із них, підвищення відповідальності за ухилення від сплати податків.

До  напрямів вирішення проблем оподаткування акцизним збором слід віднести: впровадження поступового механізму справляння акцизного збору до вимог ЄС в умовах наближення України до європейського співтовариства; формування ефективної системи акцизних зборів з використанням економічно обґрунтованого рівня і структури ставок; поступового збільшення частки акцизу в ціні реалізованих підакцизних товарів шляхом підвищення ставок акцизного збору на лікеро-горілчані, тютюнові вироби, а також встановлення і поступове збільшення мінімального податкового зобов’язання із сплати акцизного збору в твердій сумі з одиниці реалізованої продукції; збільшення частки акцизного збору  в дохідній частині бюджету та посилення його регулюючого впливу на ціноутворення на ринку товарів, шкідливих для здоров’я населення, з метою зменшення їх обсягу споживання; поступового запровадження акцизних складів для окремих видів товарів. 

Вдосконалення непрямого оподаткування є митне регулювання, напрямами вдосконалення якого є: захист українських виробників від негативного впливу імпортованої продукції внаслідок застосування різних видів мита та покращення роботи митних органів; встановлення межі митної вартості для нарахування митних платежів з окремих видів товарів; наближення митного законодавства України відповідно до вимог СОТ з урахуванням економічних інтересів держави.

Впровадження всіх зазначених заходів у сферу непрямого оподаткування дасть змогу наблизитись до моделі, яка б забезпечила поєднання фіскальної ефективності з одночасним забезпеченням належного регулюючого впливу на соціально-економічні явища.

Література:

1. Бандурка О.М. Податкове право: [науково-практичний посібник] / О.М. Бандурка, В.Д. Понікаров. – К.: Центр учбової літератури, 2014. – 312 с.

______________________________

Науковий керівник: Барановська Софія Петрівна, кандидат економічних наук, доцент, Національний університет "Львівська політехніка"

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота