ВИСТАВКИ ТА ЯРМАРКИ ЯК ІНСТРУМЕНТ МАРКЕТИНГУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВИСТАВКИ ТА ЯРМАРКИ ЯК ІНСТРУМЕНТ МАРКЕТИНГУ

25.04.2018 13:19

[Секция 3. Маркетинг]

Автор: Шуляр Олена Валеріївна, студентка, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету (ВТЕІ КНТЕУ)


Необхідність виставкової діяльності для підприємств України складно переоцінити, адже завдання виведення продукції на нові ринки, виживання в умовах економічної кризи, успішної конкурентної боротьби, збільшення обсягів продаж та інші у теперішній час уже не можливо реалізувати без цього інструменту маркетингових комунікацій.

Наявність великої кількості виставок та ярмарок різних рівнів, тематичних спрямувань та масштабів, з одного боку, та відсутність єдиного формалізованого підходу до їх вибору, з іншого, обумовлюють необхідність додаткового наукового дослідження цих питань.

Питанням особливостей виставково-ярмаркової діяльності присвячено багато праць вітчизняних та зарубіжних науковців таких як: Ф. Бродель, Т.І. Лук’янець, А.С. Савощенко, І.М. Грищенко, Г.П. Підгрушний, В.О. Пекар, О.О. Денисенко, Л.М. Шульгіна, та ін.   

Метою даного дослідження є обгрунтування сутності виставок та ярмарок як інструментів маркетингу.

Кількість виставок і ярмарків, що проводяться як в окремих країнах, так і в світі в цілому, постійно зростає. Тільки в міжнародному каталозі щорічно фіксується понад 3,5 тис. таких заходів більш, ніж в 100 країнах світу. Крім того, організовується значна кількість різних національних, регіональних і місцевих виставок і ярмарків. 

Виставково-ярмаркова діяльність в Україні – досить значна частина розвитку ринкових процесів, яка стимулює закріплення позитивних структурних змін в економіці, сприяє науково-технічному та технологічному оновленню вітчизняного виробництва. Заходи у сфері виставково-ярмаркової діяльності поділяються на виставки та ярмарки [3].

Виставка – захід, пов’язаний з демонстрацією продукції та послуг, просуванням їх на внутрішній та зовнішній ринок і вивченням з цією метою кон’юнктури ринку. Ярмарок – захід, безпосередньо пов’язаний з торгівлею (роздрібною чи оптовою), що проводиться регулярно в певному місці та у визначені строки.

Відмінності між виставками та ярмарками полягають у такому:

1) основним призначенням виставки є демонстрація досягнень, а ярмарку - укладання торговельних угод;

2) головною метою ярмарку є укладання прямих торговельних угод по зразках продукції, а виставки - розповсюдження інформації з кінцевою метою стимулювання продажів за зразками;

3) звичайною практикою виставок є здійснення продажів кінцевим споживачам, а ярмарків - здійснення продажів тільки проміжним ланкам (промисловість, оптова та роздрібна мережа) [2, с. 96].

Для вітчизняних товаровиробників участь у міжнародних виставках – унікальна нагода поінформувати зарубіжні ринки (партнерів, споживачів та інших можливих контрагентів) про власні можливості. Підприємство визначає нові ринки як стратегічні вектори своєї майбутньої діяльності (у першу чергу, аналізує свої можливості щодо представлення продукції, яка відповідає потребам і запитам споживачів конкретного ринку), потім – наявні виставки (за галузевою приналежністю, статусом, територіальним охопленням, цільовою аудиторією) і обґрунтовує для себе доцільність участі в окремих з них (за різними економічними і комунікаційними показниками: ефективності, вартості одного контакту, кількості можливих укладених угод тощо) [2, с. 89].

Участь фірми в роботі тієї чи іншої виставки вимагає певних витрат і, в кінцевому рахунку, може не тільки дати позитивний результат, але й принести деякі збитки, створити негативну думку про фірму і її товар. Звідси випливає необхідність прийняття ряду ефективних управлінських рішень, реалізація яких забезпечить ефективну участь в роботі кожного заходу. Перш за все необхідно вирішити ряд наступних завдань: 

 визначити доцільність участі фірми в конкретній виставці; 

 забезпечити якісну підготовку до неї; 

 на належному рівні організувати роботу персоналу виставки; 

 підвести підсумки участі в роботі конкретного заходу і розробити відповідні маркетингові рішення.

Таким чином, виставки і ярмарки дають можливість широкому колу виробників, споживачів, посередників вступати в безпосередні комерційні контакти, сприяючи регулюванню попиту та пропозиції, активізації господарської ініціативи сторін тощо. Спільними рисами цих заходів також є те, що вони організовуються фізичними та юридичними особами, мають обмежену тривалість, діють періодично в постійних або заздалегідь визначених місцях, призначені для великої кількості експонентів і відвідувачів.

Література:

1. Виставкова федерація України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.expo.org.ua

2. Павленко А.Ф. Маркетингові комунікації: сучасна теорія і практика: монографія / А.Ф. Павленко, А.В. Войчак.  – К. : КНЕУ, 2015. – 480 с.

3. Підгрушний Г. П. Виставкова діяльність та її значення як інструменту регіонального розвитку [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua

4. Примак Т.О. Маркетингові комунікації : навч. посіб. / Т.О. Примак – К. : Ельга, Ніка- Центр, 2013. – 280 с.

____________________

Науковий керівник: Середницька Людмила Петрівна, старший викладач, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету (ВТЕІ КНТЕУ)

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота