ПЕРСПЕКТИВИ ФОРМУВАННЯ START-UP НА БАЗІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ПЕРСПЕКТИВИ ФОРМУВАННЯ START-UP НА БАЗІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

29.05.2018 14:26

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Приньова Олена Станіславівна, студентка V курсу, групи ХО-71мп, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського»


Динамічність інформаційних процесів у суспільстві, посилення конкуренції на ринках, виникнення нових технологій створюють нові виклики в освітньому просторі. Метою сучасного освітнього процесу є не просто надання знань, а формування та розвиток відповідних професійних компетентностей, необхідних для вирішення поставлених завдань. Важливого значення при формуванні майбутніх фахівців економічних спеціальностей набуває оволодіння знаннями щодо особливостей реалізації start-up проектів, оскільки на сучасному етапі розвитку це набуває дедалі більшої актуальності. 

Характерною особливістю start-up є реалізація нової бізнес-ідеї за короткий період часу при мінімальних обсягах фінансових ресурсів. Ідея є фундаментом start-up. Оскільки досить частко найкращими з ідей є ті, які вважалися непридатними для функціонування на стадії зародження (наприклад, зародження компанії Facebook), при запуску start-up важливою є здатність ігнорувати чужу критику та вірити у можливість реалізації своєї ідеї. Для досягнення цього необхідним є розвинення у студентів творчого та нестандартного мислення; виокремлення ринкових ніш, які володіють потенціалом до бурхливого зростання найближчим часом.

При цьому, суттєвого значення набуває не лише наукова, але і фінансова, правова, інформаційна підтримка учасників start-up. Важлива роль у підтримці молодих підприємців належить ефективній взаємодії держави, бізнес-структур та навчальних закладів (НЗ) [1, с. 209] (рис. 1).




Рис. 1. Модель взаємодії зацікавлених учасників start-up на базі НЗ

Джерело: побудовано автором з використанням даних [2 с. 131]

Процес інноваційної діяльності починається у НЗ. Потім його використовує фірма, впроваджуючи у свою господарську діяльність, що сприяє виникненню взаємовигідного співробітництва з бізнес-структурами у сфері виготовлення інноваційного продукту. Для НЗ переваги даної співпраці є наступними: створення нових робочих місць для студентів, забезпечення фінансування їх ідей, можливість отримати практику на підприємстві; забезпечення викладачів додатковими фінансовими надходженнями та новою апаратурою; накопичення коштів для реалізації даних проектів на банківському рахунку НЗ, що дає можливість одержати додаткові надходження для реалізації інших науково-теоретичних та інноваційно-прикладних проектів НЗ.

Джерелами коштів на фінансування подібних start-up центрів на базі НЗ можуть бути наступні: ресурси фірми зацікавленої у розробці інновації; кошти НЗ на розроблення інновації (зокрема, ресурси на фінансування наукових тем з державного бюджету); ресурси від результатів діяльності уже існуючих start-up. При цьому, НЗ має змогу вкладати як матеріальні, так і інтелектуальні ресурси, а також перебувати у статусі офіційного співзасновника start-up [3, с. 236].

Для  заохочення бізнес-структур до співпраці з НЗ необхідною умовою є здатність до ефективного використання наукового потенціалу останнього. Це означає наявність наукових результатів, здатних використовуватися для створення інновацій, та володіння практичним досвідом у створенні інноваційних start-up. Окрім того, здатність НЗ активно та якісно рекламувати тих науковців, які генерують інноваційні наукові розробки, підвищує привабливість НЗ для інвестування у його інноваційну діяльність. 

Отже, в умовах динамічного розвитку соціально-економічного середовища та підвищення вимог до майбутніх фахівців важливого значення набуває стимулювання та підтримка здатності до творчого мислення студентів, їх уміння працювати в команді. Ефективним способом підвищення професійної підготовки майбутніх випускників економічних спеціальностей є створення start-up центрів на базі навчальних закладів, які сприятимуть реалізації бізнес-ідей молоді, покращенню якості освітнього процесу, підвищенню рівня зайнятості, розвитку малого бізнесу.

Література:

1. Плеханова Г. О. Розвиток молодіжного інноваційного підприємництва на базі міжуніверситетських регіональних Start-up центрів / Г. О. Плеханова // Системи обробки інформації. – 2012. – № 2(118). – С. 209-213

2. Доценко Н. В. Засоби підвищення життєздатності інноваційних проектів / Н. В. Доценко, А. І. Скринник // Радіоелектронні і комп’ютерні системи. – 2014. – № 2. – С. 129–134

3. Нікіфорова Л. О. Мотиваційні аспекти створення інноваційних START-UP на платформі ВНЗ / Л. О. Нікіфорова // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Проблеми економіки та управління. – 2015. – № 815. – С. 234-239   



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота