СОЦІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

СОЦІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

18.10.2018 11:53

[Секция 8. Развитие производительных сил и региональная экономика]

Автор: Владимир Ольга Михайлівна, кандидат економічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя


Згідно діючого законодавства України, а саме відповідно до Закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» в країні існує право на вибір пенсії, тобто особа має право на різні види пенсій (за віком, трудовим стажем, по інвалідності, у зв’язку з втратою годувальника) і призначається один з цих видів пенсій за її вибором.

Проте існують різні обставини, які потребують уточнення та додаткового дослідження. Скажімо, серед людей з особливими потребами виділяють три групи інвалідності, а також час та обставини її отримання (виробнича травма, загальні захворювання, інвалідність з дитинства тощо). Крім цього, залежно від ступеня важкості захворювання, особи з інвалідністю можуть частково або повністю втратити працездатність. За таких обставин держава як соціально відповідальний суб’єкт забезпечує соціальну допомогу у вигляді пенсії по інвалідності. І це є абсолютно обґрунтовано, адже дана категорія людей має додаткові витрати пов’язані з лікуванням, реабілітацією, придбанням ліків, не кажучи про задоволення базових життєвих потреб (витрат пов’язаних придбанням одягу, продуктів харчування, оплату комунальних платежів тощо). Іншими словами можна сказати, що соціальна допомога держави у вигляді виплати пенсії по інвалідності – це своєрідна компенсація за обмежені можливості та додаткові потреби у людей з інвалідністю. Слід зазначити, що дехто з цих людей не працює (в силу об’єктивних обставин), а дехто веде трудову діяльність, сплачуючи усі обов’язкові платежі та відрахування до пенсійного фонду. Отож, працюючі інваліди, як і інші громадяни країни, при досягненні відповідного віку та напрацюванні необхідного стажу теж мали б отримати право на трудову пенсію. Але, як уже зазначалось, при виході на трудову пенсію людям з інвалідністю необхідно обрати лише одну пенсію, не зважаючи на те, що вони працювали. На нашу думку така ситуація є недостатньо обґрунтованою, адже оскільки суть пенсії по інвалідності полягає в тому, що держава допомагає людям з особливими потребами покрити їх додаткові фінансові витрати пов’язані зі станом здоров’ям, то недоречно позбавляти права працюючих інвалідів на трудову пенсію. По-перше, вони заробили свою трудову пенсію, сплативши впродовж усього трудового стажу відрахування до Пенсійного фонду. По-друге, здоров’я людей з віком погіршується, не кажучи про особливості здоров’я людей з інвалідністю. Відповідно, витрати на лікування людей з інвалідністю з віком зростатимуть. Згідно законодавства, працюючі інваліди в Україні отримують як заробітку плату, так і пенсію по інвалідності, і таким чином можуть забезпечити себе необхідними життєвими благами і проходити необхідні лікувальні програми. Однак із виходом на пенсію при досягненні відповідного віку, згідно законодавчої логіки, люди з інвалідністю більше не потребують лікування і автоматично позбавляються або пенсії по інвалідності як соціальної допомоги з боку держави, або втрачають право на отримання заробленої трудової пенсії впродовж тривалих років праці. Якщо ж притримуватись цієї ж логіки, то працюючий інвалід теж би вам обирати: або отримувати заробітну плату, або ж пенсію по інвалідності. Але ж в тому і суть соціальної допомоги, щоб фінансово підтримати людей з особливими потребами і позбавляти її не можна, хіба лише у випадку покращення стану здоров’я та відміни інвалідності. Тому вважаємо за необхідне в межах провадження пенсійної реформи переглянути умови виплат трудових пенсій інвалідам, які працювали із подальшим збереженням соціальної допомоги у вигляді пенсії по інвалідності.

Література:

1. Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1058-15

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота