ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ

20.11.2018 19:21

[Секция 4. Уголовное право. Уголовное процессуальное право. Криминалистика. Криминология. Уголовно-исполнительное право. Судоустройство. Правоохранительные органы, прокуратура и адвокатура]

Автор: Климчук Анастасія Олександрівна, студентка, Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського


В багатьох державах задля ефективної боротьби з корупцією та організованою злочинністю застосовується удосконалення законодавчої бази та вживаються інші додаткові заходи організаційного, інформаційного та правового характеру. Так, в деяких державах ухвалені національні стратегії у вигляді доктрин, директив чи програм, що охоплюють сферу боротьби із корупцією. Звісно, їх спрямування в подальшому протидіяти корупції, ці документи носять перспективний характер і зумовлюють здійснення комплексного підходу до організаційно – правових та інших заходів на сучасному етапі.[1, с.12]

У деяких країнах Європи та світу є досвід, що привертає увагу громадян, влади до ефективного ведення боротьби з корупцією. Зокрема, система противаг корупції в Нідерландах об’єднує низку процедурних та інституційних заходів, таких як: постійна звітність та публічність щодо гласності виявлених фактів, пов’язаних із корупцією. До того ж приділяється час і місце з обговорення наслідків, тобто покарань за корупційні дії. Склалась практика, коли міністр внутрішніх справ щорічно доповідає Парламенту про факти корупції та вжиті заходи стосовно покарань осіб, котрі причетні до корупційних дій.[2,c.16]

В іншій країні – Великобританії є дуже розгалужене законодавство у сфері боротьби із корупцією, бо відповідні норми матеріального права, які знаходяться у площині правовідносин, де вони з’являються як наслідок вчинення окремими посадовими особами корупційних схем, можуть знаходитись у різних актах. Причому не тільки кримінального характеру, а також є зв'язок із іншими галузями права. Тому це законодавство не має в цій сфері кодифікації, у зв’язку із чим виникають відповідні труднощі при його застосуванні правоохоронцями. Потрібно зазначити, що у Великобританії склались високі стандарти громадянської поведінки, котра є результатом політичних і законодавчих заходів, запроваджених спільнотою стосовно моральних змін та ефективного соціального контролю за державними службовцями, органами влади. Фактично ця країна сформувала найдавніші традиції протидії корупції. Цікавим є той факт, що система антикорупційних механізмів знайшла всій прояв у врегульованих позиціях на законодавчому рівні. Виходячи із положень англійської доктрини права, корупційні діяння охоплені окремою групою кримінальних злочинів, котрі вчиняються посадовими особами чи пов’язані із їх діяльністю. [3, c.15] 

Як вважають фахівці, на нинішньому етапі розвитку Франції особливу увагу до проблеми боротьби з корупцією приділяють політики, не обійшлось тут і без допомоги засобів масової інформації. Погляд на це французьких законодавців полягає у тому, що на місцевому рівні обранці є набагато залежнішими від юридичних осіб. Ось чому обрано шлях щодо скорочення сумісності мандатів і заборони парламентаріям виконувати на локальних рівнях функції виконавчої влади.[4, c.243-244]  

Як показує практика, щодо особливостей боротьби із корупційними злочинами в країнах ЄС та світу є напрацювання у цій сфері, які пов’язані з передовими національними антикорупційними стратегіями. У сьогоднішній Україні теж необхідний стратегічний курс, де б за наявності сильної політичної волі керівництва держави та підтримки фахівців і громадськості була би сформована єдина державна політика по боротьбі із корупцією, що містила б у собі комплекс заходів у різних сферах життя, в тому числі у суспільно – політичному, економічному, гуманітарному, соціальному та правовому напрямках. 

Література:

1. Імплементація європейських стандартів запобігання та боротьби  корупцією в національне законодавство : навч. - метод. матеріали  Б. О. Костенко, А. В. Кухарук ; уклад. Т. А. Саченко.  К. : НАДУ, 2013. 60 с

2. Незнамова З.А. Понятие коррупции и коррупционных преступлений / Международное сотрудничество в сфере борьбы с транснациональной преступностью и коррупцией 2010 г. Вып. 1. С. 16.

3. Unravelіng Corruptіon: A Publіc Sector Perspectіve: Survey of NSW Publіc Sector Employees. Aprіl, 2014.  p.15

4. Міжнародні правові акти та законодавство окремих країн про корупцію К.: Атіка, 2017. С. 243-249.

_________________________

Науковий керівник: Луценко Юрій Васильович, кандидат юридичних наук, доцент кафедри спеціально-правових дисциплін Навчально-наукового інституту Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота