КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ ІЗ МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ ПРАЦІ УКРАЇНИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ ІЗ МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ ПРАЦІ УКРАЇНИ

07.12.2018 23:28

[Секция 3. Маркетинг]

Автор: Волкова Наталія Вікторівна, кандидат наук з державного управління, доцент кафедри економіки та управління національним господарством, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара; Шибун Марина Олександрівна, студентка, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара


Одним із наслідків економічної і політичної кризи в Україні є зростання рівня безробіття серед молоді. Причинами такої ситуації на ринку праці є зниження економічної активності суб’єктів господарювання та недостатній рівень конкурентоспроможності випускників закладів вищої освіти. 

У непростий для нашої країни період 2014–2015 рр., потреба в маркетологах зменшилася у три рази, а навантаження на чотири вакансії у сфері маркетингу становило 10 кандидатів [2]. Проте сучасні абітурієнти, студенти та викладачі небезпідставно вважають професію маркетолога однією із найпрестижніших: поточний 2018 р. характеризується високим попитом на фахівців цієї сфери – бренд-менеджерів, аналітиків, керівників. Експерти прогнозують зростання такого попиту на найближче десятиліття внаслідок щорічного зростання кількості нових компаній, що потребують спеціалістів із маркетингу. Сьогодні можна побачити тенденцію до появи нових спеціалізацій у сфері маркетингу - економістів-аналітиків, економістів-дослідників, рекламних менеджерів, маркетологів у сфері послуг [1].

Згідно професіограми, маркетолог має бути комунікабельним, ініціативним, креативним, уміти структурно та аналітично мислити, критично оцінювати стан ринку, як із позиції покупців, так і з позиції конкурентів і постачальників. Певні властивості особистості вважаються вродженими, проте їх можна розвивати. Також, щоб бути справжнім професіоналом, молоді, що навчається за спеціальністю 075 «Маркетинг», необхідно не тільки набувати професійних знань та умінь, що дозволять грамотно, чітко та логічно доводити свою точку зору, переконувати, збирати й аналізувати необхідну інформацію, а також розвивати власні моральні якості, такі, як чесність, принциповість, неупередженість, порядність. 

Один із способів стати успішним маркетологом – почати професійну кар’єру у студентські роки, працюючи промоутером. Це істотно розширить світогляд майбутнього фахівця, навчить знаходити спільну мову з різними людьми, допоможе в набутті організаторського досвіду в проведенні багатоманітних промо-акцій [3]. Досвід роботи промоутером допоможе молоді засвоювати теоретичні знання більш мотивовано, пройти подальшу професійну адаптацію та уникнути багатьох проблем із працевлаштуванням та адаптацією після закінчення закладу вищої освіти, а також отримати за свою працю грошову винагороду.

Аналіз вітчизняного ринку праці вказує на наявність достатньої кількості вакансій для фахівців у сфері РR-менеджменту, аналітики, бренд-менеджменту, рекламного менеджменту, менеджменту з маркетингу [4]. Тому можна зробити висновок, що випускникам спеціальності «Маркетинг» безробіття у найближчі роки не загрожує лише за однієї умови – достатньої конкурентоспроможності, що у випадку даної спеціальності означає не лише суму знань, а уміння їх застосовувати, наявність певного хисту до продажів, неординарного мислення, стресостійкості, коли необхідно виконувати декілька завдань одночасно за короткий проміжок часу, готовності працювати на результат, відповідальності. З такими якостями випускник спеціальності «Маркетинг» обов’язково знайде роботу за фахом та досягне успіху у цій сфері.

Для підвищення конкурентоспроможності молодих фахівців із маркетингу передусім має бути удосконалений освітній процес із їх підготовки [5], що має ґрунтуватися на партнерських договірних відносинах із бізнесом задля узгодження навчальних планів підготовки і навчальних програм академічних дисциплін із інтересами роботодавців, практичної підготовки і стажування студентської молоді на первинних посадах, залучення фахівців-практиків у освітній процес, залучення студентів до проведення маркетингових досліджень, організації просування товарів чи послуг. Іншим напрямом вирішення проблеми підвищення конкурентоспроможності випускників закладів вищої освіти є налагодження ефективної системи профорієнтації молоді, зокрема стосовно професій у сфері маркетингу.

Література:

1. Актуальні проблеми підготовки майбутніх маркетологів у системі вищої освіти України. – [Електронний ресурс] // http://www.economy.nayka.com.ua/index.php?operation=1&iid=1000

2. В Україні дефіцит кваліфікованих інтернет-маркетологів. – [Електронний ресурс]// http://emarketingblog.com.ua/v-ukrajini-defitsyt-kvalifikovanyh-internet-marketolohiv/

3. Чухрай Н., Гаврись Я., Гірна О. Кадри в маркетингу і логістиці: монографія: за наук. ред. Н. Чухрай. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015. – 228 с. 11.

4. Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2014. – 480 с.

5. Проблеми і перспективи ринково-орієнтованого управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2011. – 644 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота