ВДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ В УКРАЇНІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ В УКРАЇНІ

20.11.2019 15:36

[Секция 9. Антикоррупционная деятельность]

Автор: Кушнір Ірина Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку і аудиту, професор кафедри економіки та підприємництва Міжнародної Кадрової Академії; Нечепоренко Віталій Миколайович, студент ПрАТ«ВНЗ «МАУП»


Систематизація досліджень щодо зародження та розвитку державного фінансового контролю(ДФК) в Україні свідчить про те, що ДФК пройшов декілька етапів розвитку і все ще перебуває на стадії вдосконалення та трансформації з урахуванням надбань світової практики й потребує спеціального дослідження. Елементи наведеного історичного досвіду можуть бути використані на сучасному етапі розвитку державності та у запобіганні й протидії корупції в Україні. 

Особливе місце в системі ДФК[1, С.15] займає вищий орган контролю державних фінансів. Так, в країнах ЄС характер взаємодії між суб’єктом та об’єктом контролю, державний контроль поділяється на: зовнішній та внутрішній. Зовнішній контроль здійснюється відповідним органом, не пов’язаним з об’єктом контролю відносинами влади та підпорядкування. Внутрішній контроль здійснюється в рамках відносин між вищестоячими та нижчестоячими органами, підпорядкованими виконавчій владі. У роботі йдеться про систему самоконтролю держави та систему контролю суспільства за виконавчою владою. 

Аналіз законодавчих, нормативно–правових актів, які регламентують правове регулювання відносин у сфері ДФК в Україні свідчить, що в кожному з існуючих нині напрямів цього контролю напрацьована відповідна законодавча база, яка в основному забезпечує організаційно–функціональні потреби контролюючих органів. 

До головних недоліків стану зовнішнього ДФК в Україні слід віднести:

неможливість запобігти використанню бюджетних коштів не за цільовим призначенням; 

несвоєчасне та не повне повернення бюджетних кредитів і позик; 

безсистемність і невпорядкованість дій контролюючих органів;

відсутність скоординованого плану заходів по здійсненню ДФК як за надходженням доходів до всіх рівнів бюджетної системи, так і за цільовим і ефективним використанням бюджетних коштів; 

відсутність дієвого механізму застосування відповідальності та санкцій до порушників фінансової дисципліни[2, С.245]. 

Всі перелічені недоліки сприяють розквіту корупції в кругах чиновників, що використовують бюджетні кошти не за призначенням.

Нажаль, цілісна система ДФК на сучасному етапі розвитку в нашій державі ще не склалася, хоча її основні елементи вже функціонують. Проте вони діють розрізнено в умовах недосконалої і суперечливої нормативно-правової бази, яка регламентує їх діяльність. 

ДФК в Україні до цього часу досі не має системного характеру і не забезпечує виконання тих завдань, які повинен виконувати як на макро-, так і на мікрорівні; законодавчо ніде не закріплено та не розтлумачено поняття ДФК. 

Дієвий ДФК здатний забезпечити запобігання незаконному та неефективному використанню фінансових ресурсів держави, протидіяти корупції державі. 

Література:

1. Дрозд І.К. Система фінансово–економічного контролю в Україні: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора ек. наук: 08.06.04./ І.К. Дрозд. – К., 2016. – 33 с. 

2. Іванова І.М. Реформування системи державного фінансового контролю / І.М. Іванова // Фінанси України. – 2015. – № 6. – С. 245. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота