ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ СТРАХУВАННЯ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ СТРАХУВАННЯ

26.11.2019 12:36

[Cекция 6. Банковское дело. Деньги, финансы и кредит]

Автор: Дубов Владислав Олександрович, студент 3 курсу, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна; Зінченко Карина Романівна, студентка 3 курсу, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна; Дорошенко Надія Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна


В сучасних умовах страхування є досить важливим, воно забезпечує: захист від численних ризиків, економічну стабільність, розвиток усіх сфер господарювання, ефективну реалізацію державної соціальної політики, тощо. Перерозподіл фінансових ресурсів країни сприяє повноцінному росту національної економіки. 

Задля функціонування та розвитку ринку страхових послуг органи державної влади ухвалюють законодавчі і нормативні акти, які регулюють страхову діяльність в цілому та за певними її напрямками. 

Страховий ринок України з самого початку його розвитку потребував опіки держави, проте до 1993 року не було органу, який би здійснював нагляд за страховою діяльністю – до цього часу повноваження були покладені на Міністерство фінансів України.  В жовтні 1993 року було створено комітет у справах нагляду за страховою діяльністю, що проіснував до 2002 року. 

11 грудня 2002 р. відповідно до указу Президента України № 1163/2002 згідно із Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" було створено Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України. Указом Президента від 4 квітня 2003 р. № 292/2003 затверджено Положення про Комісію, згідно з яким вона є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом [4].

Держфінпослуг була замінена на Національну комісію з регулювання ринків фінансових послуг в 2011 році. А 12 вересня 2019 року було прийнято законопроект  №1069-2 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення функцій державного регулювання ринків фінансових послуг. Даним законом запропонована ліквідація  Нацкомфінпослуг [1,2]. 

Міністерство фінансів України на меті законопроекту ставить дерегуляцію та зменшення кількості точок дотику бізнесу та держави:

- менше регулюючих та контролюючих органів 

- менше погоджувальних процедур

- кращі умови ведення бізнесу

- нижчі корупційні ризики

Відповідно до ухваленого Верховною Радою закону повноваження Нацкомфінпослуг будуть передані до Національного банку України та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. При чому, повноваження Нацкомфінпослуг у сфері регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управління майном при будівництві житла та операцій з нерухомістю перейдуть до НКЦПФР, а НБУ регулюватиме лізингові, фінансові та страхові компанії, кредитні спілки, ломбарди та бюро кредитних історій. Передача функцій триватиме до 1 липня 2020 року [3]. 

Таким способом держава приводить нормативно-правове регулювання у сфері страхування, нагляд за учасниками страхового ринку та організаційне й методичне забезпечення діяльності у сфері страхування (загалом у небанківському секторі) у відповідність до міжнародних стандартів. 

На НБУ будуть покладені всі завдання Нацкомфінпослуг щодо страхування, а основні з них: захист прав споживачів, пошук шляхів розвитку страхового ринку і проведення відповідних заходів, що спрятимуть цьому, моніторинг та аудит, діяльність у сфері ліцензування та запобігання порушення чинного законодавства суб’єктами ринку страхових послуг [2].

В сьогоднішній час ринок страхових послуг є другим за рівнем капіталізації серед інших небанківських фінансових ринків. Загальна кількість страхових компаній станом на 30.06.2019 становила 249 і тому дослідження державного регулювання у сфері страхування є досить актуальним, в тому числі через існуючі недоліки та ті зміни що відбуваються у даній сфері [3]. 

На нашу думку, державі необхідно надалі розвивати законодавчу і нормативну базу, а також слідкувати за її виконанням. Також НБУ, як регулятор діяльності на ринку страхових послуг повинен сумісно із страховими компаніями вирішувати найважливіші питання соціального страхування, а саме: формувати комплексну систему висококваліфікованого кадрового забезпечення, підвищувати рівень інформаційного забезпечення, створювати в Україні необхідні умови для діяльності страховиків та найголовніше – підвищувати рівень надання послуг страховими установами населенню країни.

Література:

1. Говорушко Т. А., Стецюк В. М. Страхування [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/13506/1/all..pdf

2. Офіційний сайт Міністерства фінансів України [Електронний ресурс]. –Режим доступу: https://mof.gov.ua/uk/news/verkhovna_rada_ukhvalila_zakonoproiekt_pro_split-1792

3. Сайт Національної комісії що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг [Електронний ресурс]. –Режим доступу: https://www.nfp.gov.ua/ua 

4. Юрій С.І., Федосов В.М. Фінанси [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://posek.km.ua/biblioteka/Ф/Фінанси%20Юрій%20С.І..pdf 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота