РОЛЬ МЕРЧЕНДАЙЗИНГУ В СУЧАСНОМУ МАРКЕТИНГОВОМУ ПРОСТОРІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

РОЛЬ МЕРЧЕНДАЙЗИНГУ В СУЧАСНОМУ МАРКЕТИНГОВОМУ ПРОСТОРІ

02.12.2019 19:02

[Секция 3. Маркетинг]

Автор: Клєшко Анна Сергіївна, студентка, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна


Мерчендайзинг, як збутова політика, досить добре розвивається за останні роки та є невід’ємним процесом на українському ринку. Саме поняття можна визначити, як процес, націлений на просування та залучення покупців до магазину або комплекс дій, пов’язаний зі збутом певних товарів. Найкраще описує цей термін український дослідник Б.В. Іванченко. У своїй книзі «Мерчендайзинг» він пояснює: «Повне тлумачення поняття «мерчендайзинг» з урахуванням всіх нюансів зачіпає фізичне розташування і оформлення товару в точці продажу, що всебічно стимулює споживача до його імпульсного придбання, а також правильні і детальні знання товару продавцями». Це дає право автору зробити висновок: «Мерчендайзинг – мистецтво збуту» [3].

Необхідність цього процесу дуже важлива, адже доведено дослідниками, що більшість покупок робиться стоячи перед прилавком навіть якщо певний товар був запланований заздалегідь. Саме мерчендайзинг допомагає споживачам сфокусувати свою увагу на певні товари. 

До завдань мерчендайзингу входить проведення рекламних акцій, розробка бренду та зовнішньої реклами. Головними цілями є: 

• збільшення обсягу продажів; 

• ефективна презентація товарів покупцеві; 

• уникнення  різких перепадів купівельної активності;

• збільшення оборотності малопривабливої продукції;

• привернення уваги покупця до нових торгових марок;

• розкручення нової торгової точки без вкладень у рекламу.

• збільшення оборотів магазину в цілому за рахунок збільшення кількості лояльних покупців;

З кожним роком мерчендайзинг розвивається, використовуючи великий арсенал сучасних засобів і прийомів. Це можуть бути як вивіски, манекени, рекламні аудіовізуальні матеріали, наклейки, реклама в мережі Інтернет, дизайн упаковки. Великої популярності набуло створення власних сайтів магазинів для комфортного і швидкого доступу покупців. Також магазини користуються засобами стимулювання покупців: знижки, купони, продаж за зниженими цінами, сувеніри, безкоштовні зразки, конкурси і лотереї. 

Приклади сучасних технологій вражають та приваблюють якомога більше покупців: 

• За допомогою 3D вітрини відвідувачі можуть ретельно розглянути запропонований товар і оцінити його оригінальність.

• Інтерактивні дисплеї різної складності, які демонструють товар у вживанні кінцевим користувачем або процес виробництва пропонованої продукції.

• Віртуальна стіна з сенсорним управлінням. Вподобаний товар покупець може обрати на електронному прилавку. Керуючи зображенням покупець може роздивитись товар зі всіх ракурсів [2].

Прикладом може стати компанія SoftServe Business Systems, котра створила програму автоматизації мерчендайзингу SalesWorks Merchandising. Програма спрощує роботу мерчендайзерам, полегшує процес формування звітів. Керівникам буде набагато легше здійснювати контроль, планування і координацію робочого процесу. Програма зможе полегшити роботу мерчендайзерам, а саме:

• призначати завдання, щодо роботи в торговій точці;

• контролювати представленість товарів, частку полки; 

• відслідковувати рівень цін конкурентів;

• контролювати складські залишки і т.д.

В умовах широкої різноманітності брендів змусити кінцевого споживача купити товар в певному магазині вже не так просто. Простір на полиці стає місцем боротьби за вибір клієнтів. Змусити покупців помітити і придбати певний продукт серед великої конкуренції може реалізація правильного мерчендайзингу. Тому роль мерчендайзингу зараз і надалі буде зростати і набувати великого значення в маркетинговому просторі.

Література:

1. Автоматизация мерчендайзинга. URL: https://www.softservebs.com/solutions/trade-marketing-effektivnyj-merchendajzing (дата звернення: 30.11.19)

2. Инновационные технологии в мерчандайзинге. URL: http://www.merchandising.ru/publications/innovatsionnye-tekhnologiiv-merchandaizinge (дата звернення: 30.11.19)

3. Иванченко Б.В. Мерчендайзинг: Искусство продавать: Практическое пособие, 2003. 144 с.

________________ 

Науковий керівник: Лісений Євген Володимирович, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота