ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВІ

07.12.2019 10:39

[Секция 2. Менеджмент]

Автор:  Кричківский Денис Сергійович, студент магістратури, Одеський національний економічний університет; Астахова Наталя Ігорівна, кандидат, економічних наук, старший викладач кафедри фінансового менеджменту та фондового ринку, Одеський національний економічний університет


На даний час менеджмент як наука і методологія інтенсивно розвивається як в зарубіжних компаніях, так і у вітчизняних організаціях. Практичний досвід застосування методів і засобів менеджменту показує, що будь-яка організація при грамотному керівництві в області якості може досягти істотних успіхів і великої поваги з боку споживачів. 

Менеджмент якості зародився в надрах теорії і практики загального менеджменту, проте довгий час розвивався досить відособлено від нього. Лише в останні роки стало з’являтися розуміння того, що менеджмент і менеджмент якості – нероздільні явища, які повинні розглядатися разом як науки про досягнення і підвищення ефективності діяльності організації [8]. 

Менеджмент якості в процесі свого еволюційного розвитку з найпростішого способу відбраковування продукції, пройшовши потім етапи контролю якості та гарантії якості, трансформувався в методологію постійного поліпшення якості товарів і послуг та прийняв форму загального менеджменту якості (Total Quality Management – TQM). Основним двигуном цього розвитку є споживач. Менеджмент якості являє собою певну стратегію і тактику благополуччя і процвітання суспільства в цілому, конкретних організацій і кожної людини. Його принципи, засоби та методи стали поширюватися практично на всі види діяльності людини. Досить великий сучасний  арсенал методів та інструментів вдосконалення бізнесу продовжує поповнюватися такими новими підходами: – управління проектами (Project Management); – бенчмаркінг (Benchmarking) - метод порівняльних оцінок; – система збалансованих показників (Balanced Scoreсard), що пропонує аналіз по чотирьом найважливішим для підприємства напрямках: фінанси, клієнти, процеси, персонал; – структурування функцій якості (Quality Function Deployment); – концепція «6 сигм», що почалася як методологія вдосконалення процесів шляхом зменшення їх варіабельності; – модель ділової досконалості (Business Excellence), що використовується в моделях премій по якості; – моделі самооцінки організацій Т. Конті, Дж. Даалгаарда, Д. Клеммера; – система ТРМ (Total Productive Maintenance) - забезпечення якості на основі ефективного використання виробничого обладнання, або загальна експлуатація обладнання [3]. 

Одним з найбільш поширених підходів в галузі управління якістю, що застосовуються організаціями різних сфер діяльності, є розробка і впровадження систем менеджменту якості, що відповідають вимогам міжнародного стандарту (МС) ISO 9001 «Системи менеджменту якості. Вимоги» [1]. В даний час в світі налічується більше мільйона таких систем. Міжнародний стандарт ISO 9001 (сьогодні - ISO 9001:2015) являє собою мінімальний набір вимог для вступу організацій на шлях до досягнення загального менеджменту якості. Використання міжнародного стандарту поширюється не тільки на комерційні, а й на громадські організації, державні та муніципальні структури, медичні та освітні установи, і багато інших організацій, що характеризуються конкретними або типовими особливостями сприйняття властивостей об'єкта в конкретних або типових умовах проведення оцінки якості об'єкта [2]. 

У зв'язку з розробкою систем, що відповідають вимогам декількох міжнародних стандартів на системи менеджменту, предметом зацікавленої уваги в останні роки стало створення інтегрованих систем менеджменту (ІСМ). Перевагами розробки та впровадження ІСМ є: –розробка єдиної гармонізованої структури менеджменту; –зниження витрат на розробку, функціонування і сертифікацію; –можливість поєднання ряду процесів в рамках ІСМ (планування, аналіз з боку керівництва, управління документацією, підготовка кадрів, навчання, внутрішні аудити та ін.); –підвищення мобільності та можливостей адаптації до постійно змінюваних умов; –велика привабливість для споживачів, зацікавлених сторін, інвесторів. Основними особливостями сучасної світової економіки є різке прискорення темпів науково-технічного прогресу і постійно зростаюча інтелектуалізація праці і виробництва. 

За різними оцінками, в сучасному світі лише 2-3% всіх фінансових операцій 183 пов'язано з сектором матеріального виробництва. Решту грошей, десятки трильйонів доларів, обслуговують самі себе. У США, наприклад, реальний сектор економіки становить не більше 15-18%. А решта - сфера послуг, в тому числі банківська система, страхування і т.п. Причому в цих сферах немає належного державного контролю. 

Теперішнє XXI ст. називають століттям якості. Проблема якості в умовах індустріально-сировинної економіки нашої країни стоїть надзвичайно серйозно. Відставання рівня якості української продукції і послуг від якості продукції конкурентів істотно впливає на економіку, зайнятість, соціальне і культурне життя. Історичний досвід свідчить, що з підвищенням уваги до якості починався вихід з кризових ситуацій у багатьох країнах. За допомогою державної політики, орієнтованої на підвищення якості, долалися великомасштабні кризи в Японії і Німеччині, на ринках США і Європи [5].  Політика вітчизняних підприємств повинна бути націлена на високу якість і впровадження систем менеджменту якості. Сучасна концепція менеджменту якості - принципова основа міжнародних стандартів ISO серії 9000, тісно пов'язаних з TQM. Суттєвий зміст TQM актуалізувало інтерес до інтеграційних процесів у сфері управління якістю та вирішення проблем управління відтворенням людського капіталу. 

Список використаних джерел: 

1. Калита П.Я. Системы качества и международные стандарты ИСО серии 9000 / П.Я. Калита. – К.: Украинская ассоциация качества, 2006. – 181 с 184 

2. Система якості відповідно до норм міжнародних стандартів ІSО 9000 [Електронний ресурс] – 2011 — Режим доступу: http://toplutsk.com/articles-article_379.htm

3. Костюк О. Д. Концепції сучасних систем управління якістю продукції та послуг [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua. 

4. Момот О. І. Можливості використання міжнародних стандартів для побудови інтегрованих систем менеджменту // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну: зб. наук. праць / О. І. Момот. – К., 2014. – № 5(37). – С. 133-138.

5. Орлов П. А. Впровадження систем управління якістю: стан, проблеми, перспективи / П. А. Орлов // Стандартизація, сертифікація, якість. – 2013. – № 6. – С. 59-63. 

6. Серия стандартов ISO 9000 - Менеджмент качества [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.iso.org/ru/iso-9001- quality-management.html 

7. Семенов В.П. Управление инновационными бизнес-процессам систем менеджмента качества предприятий // СПб: Изд-во СПбГЭТУ «ЛЭТИ» - 2016. - 144 с



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота