РЕФОРМУВАННЯ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ: БЮРО ФІНАНСОВИХ РОСЛІДУВАНЬ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

РЕФОРМУВАННЯ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ: БЮРО ФІНАНСОВИХ РОСЛІДУВАНЬ

10.03.2020 10:45

[Секция 7. Хозяйственное право. Хозяйственное процессуальное право. Финансовое право. Банковское право]

Автор: М'якота Оксана Вікторівна, студентка четвертого курсу Тернопільського національного економічного університету, м. Тернопіль, Україна


Актуальність теми. Сьогодні розвиток економічних відносин в нашій країні стрімко набирає обертів. Усе це зумовлене насамперед реформатизацією усієї податкової системи, яка є основним наповнювачем державної казни. Тому з метою ще більшого покращення роботи усіх фінансових установ новий уряд вирішив запровадити, кардинальні зміни, які значно відрізняються від попередніх. Перш за все такі нововведення торкнуться податкової поліції, що тільки зміцнить її позицію у вигляді нового виконавчого органу – Бюро Фінансових Розслідувань.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідження етапів розвитку та діяльності податкової системи України, а також її подальші шляхи реформування вже неодноразово привертало увагу таких вчених та науковців як: Дацюк Л., Фомічов А., Сушко Д., Свердлан М.М., Богатирьова Є.М., Тимченко О.М., Сибірянська Ю.В., Пислиця А.В., Кондратенко М.Б., Єфіменко В.І., Соколовська А.М., Федосов В.М., Кокшарова С.М.

Метою цієї роботи є дослідження діяльності податкової системи України в умовах її сучасного реформування. Аналіз національного та іноземного досвіду інших країн у сфері функціонування податкової міліції, та здійснення нею розслідування фінансових злочинів на національному рівні. Визначення шляхів та методів щодо запобігання фінансовим злочинам, та надання реконмендацій щодо подальшої реформатизації даної державно – фінансової установи.

Виклад основного матеріалу. В сучасному розвинутому ринковому середовищі досвід створення та функціонування ефективної податкової системи має багато цінного і корисного. Водночас, при його використанні необхідно брати до уваги й об’єктивні умови, в яких створюється та розвивається податкова система, а також конкретний соціально-економічний стан в країні, рівень її фінансових спроможностей а також забезпечення надійного економічного захисту від різноманітних незаконних посягань. Одним із таких потужних гарантів на сьогодні, є Податкова система України у вигляді Фіскальної служби України. Однак однією із важливих складових даної фінансової установи є спецдпідрозділ а саме Податкова поліція, яка на даний час проходить реформатизацію, та стрімко змінює власний облік. Так з метою ще більшого захисту усіх економічних активів, які сьогодні віднесені до комепетенції Фіскальної служби, до ВРУ було внесено на розгляд новий законопроект який передбачає створення нового органу а саме Бюро Фінансових Розслідувань. Даний проект передбачає нову стуруктуру як центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності, які прямо чи опосередковано заподіюють шкоду публічному інтересу у сфері фінансів [3]. 

Особливості діяльності Бюро фінансових розслідувань зумовлюються його завданнями, функціями та повноваженнями, що визначаються цим Законом та іншими законами України, і полягають, зокрема, в наявності особливих умов проведення конкурсного відбору його працівників, особливостей структури, наданні спеціальних повноважень та соціальних гарантій, зокрема особливих умов оплати праці, забезпеченні охорони особистих і майнових прав працівників Бюро фінансових розслідувань.

Так до завдань нового органу будуть віднесені наступні складові:

- запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності, які прямо чи опосередковано завдають шкоди публічному інтересу у сфері фінансів, а також пов’язаних з ними інших кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності та проти власності;

- участь у забезпеченні безпеки держави шляхом комплексної протидії кримінальним правопорушенням, які несуть суттєвий негативний вплив на національну економіку;

- підготовка пропозицій щодо формування державної політики у сфері комплексної протидії кримінальним правопорушенням, протидія яким віднесена до компетенції Бюро фінансових розлідувань.

В основу Фінансового Бюро будуть покладені такі принципи як: верховенство права, відкритість, прозорість, оперативність, незалежність, політична нейтральність, справедливість. Однак правове регулювання даного нового органу є досить специфічним, оскільки нормативні акти задіяні з різних сфер, закрема, Конституція України, Кримінально – процесуальний Кодекс України, Податковий кодекс України, Кодекс Про Адміністративні Правопорушення, Кримінальний кодекс України, Закон України «Про фіскальну службу України», законопроект «Про Бюро фінансових розслідувань» та ряд нормативних та підзаконних актів. Крім того, важливо наголосити що дана установа, буде наділена компетенцією щодо розслідування економічних злочинів, проводитиме оперативно – розшукову діяльність, та буде мати визначену підслідність в межах визначених кримінальним законодасвством. 

Сьогодні діяльність Податкової поліції значно відрізняється від задуманого нового проекту закону, та інших стандартів які визначені не лише законодаством України, але Європейським. Досвід іноземних країн вказує високі позиції, в сфері боротьби з економічною злочинністю що яскраво виріжена в нашій країні. Так лише за останній рік Податковою міліцією України було відкрито понад 2000 проваджень, з них до суду було направлено 1600. Так за угодою сторін про визнання винуватості було закрито 271 справу, крім того 960 кримінальних проваджень було об’єднано, 448 проваджень було направлено за підслідністю. З кількості незакінчених проваджень з повідомленням особи про підозру залишилось 20 проваджень. Таким чином статистика та звіт Слідчого управління фінансових розслідувань Державної фіскальної служби України показує доволі високу ефективність діяльності їх роботи. Однак існують і певні труднощі в здійсненні їх повноважень, аби довести ефективність стабільної працю до найвищого показника в Європі. Так, одним із таких проявив є корупційна складова, економічна недобросовісніть в сфері суб’єктів господарювання, нелегалізація доходів одержаних злочиних шляхом, правовпорушення в сфері земельних відносин, а також інші злочини проти інтересів держави та суспільства [4]. 

Тому для того щоб усунути дані недоліки та покращити економіку країни і зміцнити позиції Податкової системи України у сфері захисту економічних інтересів як громадян так і держави, варто врахувати досвід іноземних країн таких як: Австрія, Данія, Швеція, Люксембург, Фінляндія, Іспанія, Греція. Дані держави мають власну специфіку в сфері охорони економічних інтересів громадян. Так за системою Швеції, податкові органи складаються з національного податкового відомства (ДПС Швеції), мають трирівневу систему. ДПС Швеції підкоряється Мінфіну, Уряду країни, але є незалежним від Уряду відомством. Центральному податковому відомству (м. Стокгольм) підкоряються 10 регіональних органів (податкових управлінь) і податкові інспекції (місцеві податкові відділи - інспекції) [3]. Виходячи з проведеного аналізу досвіду західних країн щодо організації податкової системи, можна констатувати, що однозначного копіювання досвіду якоїсь окремої країни бути не може, оскільки на створення будь-якої системи, у тому числі і податкової, має вплив величезна кількість чинників. Тому можна говорити тільки про адаптацію досвіду зарубіжних країн в умовах України. На прикладі Швеції можна зробити висновок про те, що розумно побудована податкова система, що органічно вписується у всі суспільно-державні структури, здатна забезпечувати ефективність економічної моделі навіть всупереч достатньо високому рівню податкових навантажень [3]. В Україні залишаються часті зміни у податковому законодавстві, які мають доволі номінальний формат. Сама ж податкова система перебуває в стані невідповідності соціально-економічним реаліям. Зазначене істотно деформує податкову систему, що робить її суспільно несправедливою та соціально неадекватною. Безумовно, що у сфері оподаткування абсолютно задовольнити інтереси всіх учасників неможливо. Найкращим варіантом залишається реалізувати наміри держави в сфері створення Бюро фінансових розслідувань з метою  максимального забезпечення соціальних ідеалів справедливості, суспільного добробуту та економічного захисту. Усе це покращить фінансове становище нашої держави та піджене систему під усі норми європейських стандартів, з яких ми беремо приклад.

Література:

1. Конституція України – Х. : ТОВ «Одісей», 2008. – 48 с.

2. Юридичний словник / За ред. В.М. Корецького та ін.   К, 1983. – 871 с.

3. Свердлан М.М. Специфіка податкової системи України та можливості її коректування [Електронний ресурс] ⁄ М.М. Свердлан ⁄⁄ Економіка та управління національним господарством. Режим доступу: file:///C:/Documents%20and%20Settings/User/Мои%20документы/sre_2015_4_5.pdf

4. Звітність про роботу слідчих органів, що здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства за 9 місяців 2019 року [Електронний ресурс ] Режим доступу: http://sfs.gov.ua/data/material/000/105/156743/09_2019.pdf



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота