ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРАТИВНОГО КОНТРОЛЮ І НАГЛЯДУ У СФЕРІ ВВЕДЕННЯ У ЕКСПЛУАТАЦІЮ ОБ’ЄКТІВ БУДІВНИЦТВА - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРАТИВНОГО КОНТРОЛЮ І НАГЛЯДУ У СФЕРІ ВВЕДЕННЯ У ЕКСПЛУАТАЦІЮ ОБ’ЄКТІВ БУДІВНИЦТВА

15.07.2020 16:26

[Секция 5. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Муниципальное право]

Автор: Чернюк Алла Юріївна, аспірант Національної академії управління, м. Київ, Україна


Будинки, побудовані в радянський період, руйнуються, одночасно зростає потреба в нових, більш сучасних, офісних і виробничих будівлях «Квартирне питання», завжди колишній проблемним для населення, не втратило свою актуальність На тлі фінансового благополуччя на будівельнийринок вливаються все нові і нові учасники, і далеко не всі готові суворо дотримуватися вимог, встановлених нормативно-правовими актами, будівельними нормами і правилами. ігнорування цихвимог часом призводить до трагічних наслідків [1, c. 52].

Відмінною особливістю будівництва, що виділяє його з ряду інших сфер матеріального виробництва, є те, що в якості головного засобу правового впливу на відносини в даній сфері виступає адміністративно-правове регулювання. Виключно висока ступінь концентрації регулює адміністративно-правового впливу з боку держави на дану сферу суспільних відносин обумовлена такими специфічними рисами об'єктів будівельної діяльності: а) нерухомість; б) соціальна значущість; в) потенційна небезпека.В рамках предметної систематизації весь обсяг функцій органів державного управління в процесі прийняття об’єктів будівництва у експлуатацію умовно ділиться на три основних інтегрованих блоки: соціально-економічні функції, функції щодо здійснення контролю і нагляду та функції технічного регулювання.Одним з вказаних напрямків адміністративної реформи є організаційний поділ функцій регулювання економічної діяльності, нагляду та контролю, управління державним майном і надання державними організаціями послуг громадянам та юридичним особам. Це обумовлює необхідність прийняття спеціального акцентованого закону, що закріплює легальні дефініції державного контролю і нагляду, систему загальних організаційних принципів, перелік прийомів і способів здійснення цих функцій, склад і статус суб'єктів цих правовідносин та делегує ці повноваження виконавчим органам органів місцевого самоврядування. У цьому нормативному документі повинні міститися чіткі визначення категорій: предмет контролю і нагляду, підконтрольний і піднаглядний суб'єкт, підконтрольний і піднаглядний об'єкт, і ін.В основі об'єктивного розмежування контролю та нагляду, як функцій державного управління, лежать відмінності охоронюваних державою інтересів. В рамках відносин з приводу здійснення контролю держава виступає в якості безпосередньо зацікавленого суб'єкта, який є учасником контрольованих ним відносин, що обумовлює наявність права перевіряти не тільки законність, а й доцільність діяльності підконтрольного суб'єкта. В рамках наглядових правовідносин держава виступає в якості незацікавленого, тобто не залученого в перевіряються матеріальні відносини суб'єкта, який здійснює перевірку діяльності піднаглядних суб'єкта виключно на предмет законності. Орган нагляду, на відміну від контролюючого, не є учасником таких відносин. Контроль і нагляд є принципово різні функції, які породжують різні правовідносини, в рамках яких держава виступає в різній ролі, і відповідно, застосовує різні прийоми і засоби [2, c. 9].

Це проявляється і в такій специфічній галузі економічного виробництва, як будівництво. Будинки, побудовані в радянський період, руйнуються, одночасно зростає потреба в нових, більш сучасних, офісних і виробничих будівлях «Квартирне питання», завжди колишній проблемним для населення, не втратило свою актуальність На тлі фінансового благополуччя на будівельнийринок вливаються все нові і нові учасники, і далеко не всі готові суворо дотримуватися вимог, встановлених нормативно-правовими актами, будівельними нормами і правилами. ігнорування цихвимог часом призводить до трагічних наслідків [2, c. 11].

На основі проведеного аналізу якості та структури сучасних економічних відносин, що характеризуються переважанням приватної власності і свободою господарської діяльності, підтримуємо також твердження Є.В. Захарова, що в якості основного засобу забезпечення законності в області здачі у експлуатацію об’єктів будівництва повинен виступати саме нагляд. При цьому державний контроль в будівництві зберігається, проте його застосування носить обмежений характер. Водночас, на наш погляд, децентралізація даних функцій і передача їх органам виконавчої влади на місцях є перспективою подальших досліджень.

Література:

1. Бочков В.И. Квалификация административных правонарушений в строительстве // Вестник Московского университета МВД России.2007, № 2. С. 51-54.

2. Захаров Е. В. Административный контроль и надзор в области строительства : диссертация ... кандидата юридических наук : 12.00.14 / Захаров Евгений Владимирович; [Место защиты: ГОУВПО "Российский университет дружбы народов"]. Москва, 2009. 178 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота