ОСОБЛИВОСТІ ВИЗНАЧЕННЯ РИНКОВОЇ ВАРТОСТІ КОСМЕТИЧНИХ ТОВАРІВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ ВИЗНАЧЕННЯ РИНКОВОЇ ВАРТОСТІ КОСМЕТИЧНИХ ТОВАРІВ

08.12.2020 10:34

[Секция 4. Уголовное право. Уголовное процессуальное право. Криминалистика. Криминология. Уголовно-исполнительное право. Судоустройство. Правоохранительные органы, прокуратура и адвокатура]

Автор: Бондаренко-Берегович Валерія Валентинівна, аспірант Вінницького національного аграрного університету; Донець Каріне Костянтинівна, судовий експерт, Вінницького науково-дослідного експертно-криміналістичного центру Міністерства внутрішніх справ України


На даному етапі суспільного розвитку значно зросла потреба у залученні фахівців у галузі товарознавства під час розслідування та судового розгляду кримінальних, господарських і цивільних справ. При цьому одним з основних завдань експерта-товарознавця є встановлення вартості різних товарів. Окрема група косметичних товарів у сучасних умовах розвитку ринкових відносин ускладнює це завдання і потребує проведення досліджень у цьому напрямі за участю як науковців, так і практиків.

При визначенні ринкової вартості косметичних товарів, запропоновано загальні процедури товарознавчої експертизи для визначення ринкової вартості товару. Значну увагу приділено ідентифікації товару з метою встановлення його групової приналежності та визначенню базових ціноутворюючих параметрів.

При проведенні товарознавчих експертиз необхідно встановлювати різноманітні властивості об'єктів дослідження, такі як зовнішній вигляд, упакування, марка, об’єм виробів. Для встановлення ціни виробу використовують різні джерела цінової інформації. При визначенні вартості конкретного виробу необхідно врахувати ситуацію, яка складається на ринку щодо нього і характеризується рівнем попиту й пропозиції, в конкретний проміжок часу та в конкретному регіоні, а також аналізувати цінову інформацію з достовірних легітимних джерел.

Так як спостерігається значне розширення асортименту косметичних товарів та збільшення попиту на дані товари, що у свою чергу призводить до підвищення злочинності, пов’язаної з метою заволодіння даною продукцією. У зв’язку з цим набуває більшої актуальності призначення судових товарознавчих експертиз, щодо визначення ринкової вартості косметичних товарів.

До основних завдань, що вирішуються при визначенні ринкової вартості (ціни) косметичного товару, слід віднести:

• ідентифікацію косметичного товару з метою визначення його товарної приналежності зі встановленим усіх важливих властивостей і вивчення не важливих для забезпечення максимальної релевантності кінцевих результатів, до однорідної групи товарів або до їх контрольованого переліку, встановлення індивідуальних ознак товару, його відповідності зазначеним якісним характеристикам і технічному опису, визначення ціноутворюючих показників, що характеризують певний косметичний товар найбільш повно, – в залежності від поставленого завдання;

• визначення фактичного стану і рівня якості товару (при його наявності);

Вихідні дані до дослідження визначають як склад, так і зміст процедур (дій), що здійснюються експертом на різних стадіях дослідження із встановлення ринкової вартості (ціни) косметичного товару.

Спеціальними вихідними даними для дослідження з визначення ринкової вартості (ціни) косметичного товару можуть бути:

• унікальність косметичного товару, обумовлена його наявністю на ринку України або світовому товарному ринку;

• кількісна характеристика косметики (одиничний виріб, зразок, проба або партія);

• однорідність косметичної партії;

• стан косметичного товару (новий товар або товар, що був у використанні; комплектний або некомплектний);

• якісна характеристика косметичних товарів (бездефектний або дефектний, належність до певної градації якості);

• наявність (відсутність) упаковки, етикетки та інших носіїв, передбачених виробником маркувальних позначок;

• наявність або відсутність нормативної або технічної документації, на відповідність якої може бути ідентифікований косметичний товар;

• наявність або відсутність супровідної документації, в т. ч. такої, що підтверджує безпечність і якість косметичного товару;

Косметичні товари підрозділяють на 3 групи:

• гігієнічні - застосовують для підтримки в здоровому стані шкіри, волосся, зубів;

• лікувально-профілактичні – для попередження, запобігання і лікування деяких захворювань шкіри, волосся;

• декоративні товари - використовують для затушовування недоліків, нестач і підкреслення зовнішності людини.

У окрему групу виділені косметичні серії і парфюмерно-косметичні набори.

Косметичні товари ділять також за віковою ознакою - для жінок, чоловіків, юнацтва і дітей.

Дані товари різноманітні на вигляд, структурі, консистенції. Вони випускаються у вигляді водно-спиртових розчинів (лосьйони, зубні еліксири, рідкі шампуні); емульсій (креми); суспензій (зубні пасти, губні помади); емульгосуспензій (тональні креми, рідка туш); гелів (шампуні, креми); порошків (пудра, рум'яна).

Основна (аналітична) стадія визначення ринкової вартості починається із встановлення товарної приналежності та ціноутворюючих показників товару.

Встановлення товарної приналежності проводиться з метою визначення:

• приналежності досліджуваного товару до загальноприйнятого класу (групи, підгрупи) продукції відповідно до УКТЗЕД;

• приналежності окремих одиниць або множини одиниць товару до одного виду (різновиду, моделі, марки, артикула);

• приналежності досліджуваного товару до однорідної партії продукції (або встановлення відсутності такої приналежності);

• відповідності (невідповідності) асортиментних ознак і споживних властивостей дослідженого об’єкта даними контракту (договору), інших супровідних документів та інформації, наведеної в маркуванні;

• відповідності фактичних характеристик товару відомостям, що містяться в маркуванні, товаросупровідних і інших документах, які описують ідентифікаційні ознаки (при наявності можливості огляду товару);

• характеристик (показників), які суттєво впливають на вартість (ціну) товару.

Результати ідентифікації повинні бути відображені у висновку експерта  із наведенням методів і засобів її проведення.

Після ідентифікації косметичного товару експерт визначає фактичний стан товару.

Загальними вимогами до якості косметичних виробів, які перевіряються під час експертних досліджень, є такі: 

• високий ступінь ефективності дії виробів; 

• користь та сприятливий вплив на стан шкіри, волосся, порожнини рота та ін.; 

• безпечність усіх інгредієнтів, що входять до складу косметичних засобів; 

• незмінність якості протягом гарантійного терміну; 

• стійкість до розвитку мікроорганізмів і окиснювальних процесів; 

• високі естетичні вимоги; 

• гарний зовнішній вигляд самого засобу (консистенція, колір, запах), художнє та рекламне оздоблення упаковки.

Важливість цього етапу обумовлена суттєвим впливом показників на результати дослідження з визначення товарної приналежності і для можливості встановлення ринкової вартості (ціни) товару.

На вартість косметичних товарів безумовно впливає рівень якості товару, яка встановлюється з урахуванням характеру виявлених дефектів, їх кількості, можливості усунення і придатності товару до використання за призначенням, а також чи являється він оригіналом чи підробкою. Тобто експерт повинен відрізняти підробку від оригіналу.

Основні характеристики, які можуть використовуватись при визначенні оригінальних косметичних товарів та підробок:

• Ціна. Вартість брендового продукту не буває низькою. Справа в тому, що виробник витрачає колосальні кошти на розробку, сировину, перевірку якості і рекламу. Тому йому економічно невигідно відпускати продукцію за низькою ціною. Навіть знижки та акції, які періодично влаштовують косметичні магазини, дозволять заплатити за товар лише на 20-30% менше.

• Упаковка. Провідні виробники б’юті-індустрії ніколи не економлять на упаковці. Навпаки, вони інвестують великі гроші в розробку оригінального дизайну і незвичайного матеріалу. Коробка обов’язково повинна бути цілою, без подряпин і потертостей, часто обернутою в прозору плівку для захисту від вологи. Якщо картон склеєний неакуратно, а літери розпливаються від звичайної води – перед вами дешева підробка.

• Назва. Шахраї виготовляють упаковки, дизайн яких в точності повторює відомі бренди, але в назві прибирають або додають літери, а також змінюють слова місцями.

• Штрих-код. Існують спеціалізовані сторінки, на яких можна порівняти штрих-код на упаковці з ресурсами компанії. Крім того, якщо цифри коду вказують на одну країну, а словами написана інша, то засіб підроблений. Також на дні коробки обов’язково повинні бути витіснені цифри і букви, що означають номер партії, наявність якої легко перевіряється на офіційному сайті виробника.

Після проведення викладених вище процедур експерт визначає ринкову вартість (ціни) косметичного товару, яка встановлюється на конкретну дату та в певному регіоні, на ринку придбання (походження), вітчизняному товарному ринку в грошових одиницях України.

Датою визначення ринкової вартості є та, яка вказана в рішенні особи про призначення експертизи.

У висновку експерт повинен навести результати порівняльного дослідження характеристик об’єкта, вартість якого визначається, і аналога – з метою обґрунтування правильності його вибору. 

На заключній стадії експертного дослідження результати товарознавчої експертизи з визначення ринкової вартості (ціни) косметичного товару оформляються експертом у вигляді висновку або у формі відмови від надання висновку з обґрунтуванням причин.

Висновки. Розроблено основні завдання при визначенні ринкової вартості косметичних товарів, запропоновано загальні процедури виконання товарознавчої експертизи для визначення ринкової вартості косметичних товарів. Значну увагу приділено ідентифікації товару з метою встановлення його товарної приналежності та визначенню базових ціноутворюючих параметрів. А також розроблено основні характеристики, які можуть використовуватись при визначенні оригінальних косметичних товарів та підробок.

Список використаної літератури:

1. Коломієць Т. М. Роль товарознавчої експертизи при визначенні ринкової вартості товару в митних цілях, матеріали міжнар. наук. практ. конф. 18-19 квітня 2013 р. «Товарознавство та торговельне підприємництво стан, проблеми, перспективи» Т. М. Коломієць. - Київ. нац. Торг. екон. університет, 2013. - С. 220-224.

2. Петрова І. А. Загальні засади судово-товарознавчої оцінки майна (товарів) та об’єктів інтелектуальної власності в Україні монографія / Петрова І. А., Загуменна О. В., Яременко В. В. - Харків ХНУВС, 2010 - 224 с.

3. Методичні рекомендації по товарознавчій експертизі непродовольчих товарів. - ДМСУ, 2012. - 20 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота