СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

08.04.2021 22:22

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Вайчуліс Олександр Олександрович, студент групи 8.01.011.020.Z.20.1 факультет міжнародних відносин і журналістики, Харківського національного економічного університету імені С. Кузнеця


Динамічний розвиток цифрових технологій, поява і активне входження в наше життя нових соціальних медіа формують нові вимоги до діючих соціальних інститутів, в тому числі і до системи освіти. В таких умовах лише впровадження нових інформаційних і управлінських технологій дозволяє охоплювати освітніми послугами ті верстви населення, які раніше не мали повнопрофільного доступу до освітніх послуг, вирішуючи, таким чином, цілий комплекс питань соціального, культурного і економічного характеру. Подальша раціоналізація управління системою стратегічного планування вищих навчальних закладів дозволяє подолати посткризові негативні тенденції в економіці і більш повно реалізувати науково-технічний і педагогічний потенціал ЗВО [3].

Оптимальною є наступна структура стратегії: аналіз поточного стану ЗВО; місія і бачення ЗВО; стратегічні напрямки діяльності; цілі і завдання; цільові індикатори; відповідність стратегічних напрямків і цілей ЗВО стратегічним цілям регіону і держави в цілому; шляхи і засоби досягнення цілей; можливі ризики; взаємодія з регіоном, галузями, сферами.

Вимоги до змісту стратегії полягають в наступному. Стратегія вишу повинна містити: «оцінку унікальності вузу в задоволенні потреб зацікавлених осіб і ринкової ніші; перспективний аналіз розвитку ринку освітніх послуг; пріоритетні напрямки діяльності ЗВО; аналіз стану вузу і успішності в реалізації стратегії; аналіз ризиків і механізми їх попередження; аналіз доступних ресурсів і їх достатності для реалізації поставлених цілей» [1, с.17].

Також можна виділити основні питання, на які повинна відповідати стратегія ЗВО: «конкуруємо ми на регіональному, національному або глобальному ринку; якою є наша основна діяльність: навчання, дослідження світового рівня, прикладні дослідження, взаємодія з бізнесом та ін.; який баланс між освітою та науковими дослідженнями; яка наша ринкова ніша в навчанні: підготовка бакалаврів, магістрів, підготовка, переважно, студентів зі своєї країни (або регіону) або іноземних, традиційне або дистанційне навчання і т.п.; хто є зацікавленими сторонами, і які їхні очікування та потреби виявлені; в яких областях ми є лідерами; займаємо ми певну ринкову нішу; наскільки стійка база наших майбутніх студентів; чи не є ми занадто залежними від одного або двох джерел фінансування; чи буде ситуація змінюватися протягом наступних 10 років; чи збираємося ми змінювати своє позиціонування: виходити на нові ринки або відмовлятися від якихось видів діяльності» [2, с. 61].

Застосування різних інструментів при розробці стратегії, проведення аналізу внутрішнього і зовнішнього середовища в різноманітних формах, виявлення чинників, що стримують розвиток ЗВО і факторів, що сприяють йому, можливість розробити вишу унікальну стратегію, що дозволяє ефективно досягти бачення. Просування ЗВО і досягнення стратегічних цілей сприятиме розвиту вишу та підвищенню його конкурентоспроможності.

Література:

1. Грищенко І.М. Стратегічні пріоритети та форми інноваційного розвитку ВНЗ України в контексті забезпечення конкурентоспроможності / І.М. Грищенко, І.О. Тарасенко, Т.М. Нефедова // Економіка та держава.– 2015.– № 2.– С. 16–21. 

2. Моргулець О.Б. Стратегічний вибір ВНЗ на основі оцінки ефективності управління та реальної автономії навчального закладу / О.Б. Моргулець // Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки. – 2016. – Вип. 17(3). – С. 61–63.

3. Смерічевська С.В. Стратегічні напрями розвитку вищого навчального закладу в умовах трансформації економіки України [Електронний ресурс] / С.В. Смерічевська // Схід. – 2008. – № 7 (91). – Режим доступу: http://www.experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=35463 

________________ 

Науковий керівник: Кравченко Ганна Юріївна, доктор педагогічних наук, професор, Харківський національний економічний університет імені С. Кузнеця



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота