ДИПЛОМАТИЧНА СЛУЖБА ЯК СУБ’ЄКТ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ДИПЛОМАТИЧНА СЛУЖБА ЯК СУБ’ЄКТ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

25.11.2021 13:37

[Секция 5. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Муниципальное право]

Автор: Сімаго Владлена Володимирівна, студент 5-го курсу Університету митної справи та фінансів


Актуальність даної теми зумовить тим, що дипломатична служба є складової діяльності глав держав, урядів. Держави не можуть існувати не взаємодіючи один з одним. Держава вступає у зв’язок з іншими державами за посередництвом своєї зовнішньої політики. Також діяльність дипломатичних посадових осіб і ефективне виконання ними покладених на них обов’язків, сприяє розвитку ділового, взаємовигідного співробітництва між державами.

 Особливе значення цього питання посилюється тим, що діяльність дипломатичної служби України регламентується як міжнародним, так і адміністративним правом України, оскільки вона входить у систему державної служби, нормативно-правові акти якої регулюють також внутрішні відносини в системі дипломатичної служби. 

На думку Ю. В. Макаренко, дипломатична служба – це вид державної служби, що полягає у професійній діяльності громадян України, які займають посади в МЗС, представництвах на території України, спрямованій на практичну реалізацію зовнішньої політики держави, й захист її інтересів у сері міжнародних відносин.

У своїй роботі Дипломатичні служби в Україні керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів, міжнародними договорами України, а також наказами Міністерства закордонних справ. Основними завданнями Служби є:

- сприяння розвитку дружніх відносин з іноземними державами, розширенню економічних, гуманітарних та культурних зв’язків;

- надання допомоги іноземним консульським установам у виконанні ними функцій щодо захисту прав і законних інтересів іноземних осіб [2, с.1]. 

Згідно с законом «Про дипломатичну службу» Дипломатична служба - це державна служба особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності посадових осіб дипломатичної служби, пов’язаній з реалізацією зовнішньої політики України, захистом національних інтересів України у сфері міжнародних відносин, а також прав та інтересів громадян і юридичних осіб України за кордоном. Даний Закон установлює порядок організації дипломатичної служби, визначає фахові вимоги щодо штатних працівників дипломатичного апарату, надає розбірливу класифікацію посад штатних працівників дипломатичної служби, встановлює основи правових засад що стосуються дипломатичного службовця та обмеження які стосуються штатних працівників дипломатичного апарату, а також визначає основні поняття, завдання та функції дипломатичної служби. Дипломатична служба являється сферою міжнародних відносин, яка істотно вирізняється у всій сукупності від решти сфер громадського життя [4].

Систему органів дипломатичної служби складають: Міністерство закордонних справ України, представництва Міністерства закордонних справ України на території України, закордонні дипломатичні установи України. Міністерство закордонних справ України є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує здійснення зовнішньої політики держави і координацію діяльності органів державної влади у сфері зовнішніх зносин [5].

Завдання та функції Міністерства закордонних справ України визначаються цим Законом, іншими законами України, а також Положенням про Міністерство закордонних справ України, яке затверджується Президентом України. Міністерство закордонних справ України здійснює свої повноваження безпосередньо та через інші органи дипломатичної служби [1, с.1].

Дипломатичні службовці мають свій дипломатичний ранг, який відображає ступінь кар'єрного росту дипломатичного співробітника, відповідно до його професійного досвіду на службі та оцінки виконання своїх обов'язків. Перехід на наступний дипломатичний ранг вимагає обов'язкового стажування у попередньому ранзі. Для того, щоб отримати ранг «третього секретаря» потрібно обов’язково пропрацювати 2 роки «аташе», а для отримання рангу «радника» треба 5 років займати посаду «першого секретаря» [3, с.11].

Дипломатичні службовці не можуть бути членами політичних партій, організацій. Під час виконання своїх обов'язків посадова особа дипломатичної служби зобов'язана дотримуватися партійної дисоціації. Він не може вести пропаганду на користь чи шкоду політичних партій, організацій чи рухів, або робити дії на посаді, що порушує його політичний нейтралітет [6, с. 441].

Протягом строку дипломатичні службовці, окрім заробітної плати, можуть одержувати і премії чи надбавки, сума нарахувань визначаються постановою Ради Міністрів в залежності від країни розміщення дипломатичного рангу, положення працівника і кількості членів його сім'ї, які супроводжують його в приймаючій країні. Під час служби посадовець має право на додаткові компенсації для покриття плати за навчання своїх дітей в приймаючій державі [2, c.1].

Отже, усе наведене вище дає змогу констатувати, що на сьогодні дипломатична служба відіграє велику роль в зовнішній політиці держави. Дипломатична служба України регламентується міжнародним і адміністративним правом України. ЗУ «Про дипломатичну службу» установлює порядок організації дипломатичної служби, а також визначає основні поняття, завдання та функції дипломатичної служби. Щодо системи органів дипломатичної служби, то ми визначили, що вона складається з трьох елементів: Міністерство закордонних справ України, представництва на території України та закордонні дипломатичні установи України.

Література

1. Биркович Т. І. Правове регулювання дипломатичної служби в Україні : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. юр. наук : спец. 12.00.07 "адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право" / Биркович Т. І. – Київ, 2007. – 20 с.

2. Палагусинець Р. В. РОЛЬ ДИПЛОМАТИЧНОЇ СЛУЖБИ В ФОРМУВАННІ ЕФЕКТИВНОГО ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ЗОВНІШНЬОЮ ПОЛІТИКОЮ ДЕРЖАВИ / Р. В. Палагусинець. // │ ІІ науково-практична конференція м.Хмельницький. – 2020. – С. 10.

3. Полтавець Т. Дипломатична служба в Україні та за кордоном [Електронний ресурс] / Т. Полтавець // Громадська думка про правотворення. – 2018. – № 8 (152). – С. 11–14. – Режим доступу: http://nbuviap.gov.ua/images/dumka/2018/8.pdf. – Назва з екрана.

4. Про дипломатичну службу: Закон України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2449-19#Text

5. Про затвердження Положення про Представництво Міністерства закордонних справ України на території України: Постанова. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1050-2002-п#Text

6. Федчишин С. А. ДИПЛОМАТИЧНА СЛУЖБА УКРАЇНИ: ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ : дис. докт. юр. наук : 12.00.07 / Федчишин С. А. – Харків, 2021. – 551 с.

______________________

Науковий керівник: Доненко Валерій Вікторович, доктор юридичних наук, доцент, професор кафедри адміністративного та митного права Університету митної справи та фінансів



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота