МОТИВАЦІЙНА ОСНОВА РОЗВИТИКУ ПРОДУКТИВНОСТІ ФАХІВЦІВ НА ПІДПРИЄМСТВІ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕМАТЕРІАЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

МОТИВАЦІЙНА ОСНОВА РОЗВИТИКУ ПРОДУКТИВНОСТІ ФАХІВЦІВ НА ПІДПРИЄМСТВІ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕМАТЕРІАЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ

17.12.2021 22:59

[Секция 3. Маркетинг]

Автор: Макогон Олександра Вадимівна, студент, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна


У наші часи у вітчизняних компаніях домінують переважно методи матеріальної мотивації, проте дуже часто підлеглі сприймають це як належне керівника й з часом значення  матеріальної мотивації істотно знижується, хоча, як і раніше, вона залишається важливою і невід'ємною частиною мотивації персоналу. Проте для кваліфікованих спеціалістів важливі не тільки матеріальні винагороди, але й ті, що можуть задовольняти їх емоційні потреби, тобто повага, успіх, кар’єрне зростання, комфорт (нематеріальна мотивація).

Проблемою мотивації є недосконалість мотивації на підприємствах, недостатнє фінансування заходів, спрямованих на удосконалення мотивації персоналу, а також те, що на підприємствах не приділяють належної уваги мотивації робітників. Питання нематеріальної мотивації, як спосіб підвищення ефективності роботи персоналу, розглядали такі вчені, як Щетініна Л. В., Рудакова С. Г., Лобунець І. С.

Метою статті є аналіз сучасних інструментів нематеріальної мотивації працівників, можливості і доцільності їх застосування як важливого фактора підвищення продуктивності праці на підприємствах.

Взагалі, під нематеріальною мотивацією персоналу розглядають формування сприятливих стимулів та умов, які підштовхують працівників працювати краще, вдосконалювати свої навички для досягнення поставлених цілей.

Вчені Щетініна Л.В., Рудакова С. Г., Лобунець І.С. зазначають, що цілями нематеріальної мотивації можна назвати збільшення прибутку підприємства; створення сприятливої атмосфери у колективі з елементами здорового конкурентного середовища; формування у співробітників нових навичок та умінь; підвищення кваліфікації персоналу та ін.

Серед головних інструментів негрошової мотивації можна виділити дві групи. Перша група включає моральну мотивацію, до якої відносяться такі дії компанії, як офіційне визнання заслуг, наприклад, на дошці пошани, на нараді, вручення грамот,організацію культурно-масових заходів, в тому числі змагань і конкуренції серед співробітників всередині відділу чи між відділами; особливі привілеї, які надаються за умови досягнення певного статусу в компанії, а друга-мотивацію, яка стосується організації робочого процесу, зокрема: гнучкий графік роботи, підлаштування графіку під потреби працівника або дистанційна зайнятість.

Кажучи про методи негрошової мотивації, то можна виділити декілька, на які дійсно звернути увагу, тобто: визнання заслуги працівника, прагнення до створення сприятливого психологічного клімату в робочому колективі, створення умов для кар‘єрного просування.

Ці методи використовує така популярна компанія, як Google. Наприклад, серед робітників раз на тиждень проводить безкоштовний обід, куди працівники можуть запросити своїх близьких. Також Google використовує методику «громадське визнання». Керівники обирають найкращого працівника та прикріплюють його на «Дошку пошани». Якщо працівник погано почувається, або у нього просто немає настрою приходити в офіс Google розробив дистанційну роботу. Співробітники можуть використовувати будь-які канали для вираження своїх ідей та думок. Ці канали включають діалоги в Google+, масу опитувань, фіксити (24-годинні спринти, які повністю виділяються на вирішення конкретної проблеми) і навіть електронні листи, які можна надіслати будь-якому з керівників Google.

Отже, у статті здійснено спробу показати , що, нематеріальна мотивація також повинна мотивувати працівників до продуктивної роботи. Розглядаючи нематеріальну мотивацію як спосіб підвищення працеспроможності персоналу, було розглянуто найвідоміші види нематеріальної мотивації, способи, які використовують у своїй роботі популярні компанії. Це доводить, що негрошові стимули позитивно впливають на продуктивність персоналу.

Література:

1. Сергій Азімов.Нематеріальна мотивація співробітників: цілі, способи та типові помилки. 2020. URL:https://academy-of-capital.ru/blog/nematerialnaya-motivatsiya-sotrudnikov (дата звернення 06.12.21)

2. Артемій Кайдаш. Мотивація персоналу Google. 2019. URL:https://hr-portal.ru/story/kak-v-google-motiviruyut-sotrudnikov (дата звернення 06.12.21)

3. Щетініна Л.В., Рудакова С. Г., Лобунець І.С.Негрошова мотивація персоналу як спосіб підвищення ефективності.2018.URL:https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2018-2_0-pages-268_275.pdf (дата звернення 06.12.21) 

________________ 

Науковий керівник: Петряєв Олексій Олександрович, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота