МИТНИЙ КОНТРОЛЬ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

МИТНИЙ КОНТРОЛЬ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

22.06.2022 15:21

[1. Экономические науки]

Автор: Діденко Валерія Олександрівна, студентка, Одеський національний економічний університет


Державна митна служба України – це центральний орган виконавчої влади, який уповноважений на державному рівні здійснювати митний контроль.

До того органи Державної митної служби України, виконують такі  основні завдання згідно чинного законодавства, як-то и:

- забезпечення реалізації державної митної політики, куди також входять завдання із безпеки на митниці, створення вигідних та сприятливих умов для роботи з іншими країнами, підтримання рівня балансу між заходами контролю та спрощенням законної торгівлі (економічна функція)

- превентивна діяльність із запобігання правопорушенням, пов`язаним із незаконним обігом товарів, послуг через митницю, контрабанди, порушенням митних правил, а також взаємодія із органами влади щодо розслідуванням злочинів, пов’язаних із митною діяльністю (функція безпеки та превентивна функція)

- надання пропозицій на розгляд Міністру фінансів щодо реалізації державою її митної політики, враховуючи зібрані дані та проведення аналізу (законотворча та аналітична функції).

- підготовка кваліфікованих кадрів особового складу для здійснення відповідного та законного контролю, зростання професіоналізму у митних органах (освітня діяльність) [1].

Слід зазначити, що сьогодні у зв’язку з воєнним станом  з країни виїхало більше 7 млн. громадян та погіршилися умови ведення економічної діяльності. Тому, впевнені, що  митний контроль на сучасному етапі має бути більш спрощеним з метою підвищення його ефективності та  зменшення втрат держави під час війни.

Окрім основних контрольних функцій, передбачених законодавством, можна виділити функції, характерні для військового часу, а саме: боротьба із правопорушеннями, пов’язаними із корупцією в митних органах; організація та спрощення порядку перевезення товарів для забезпечення країни найбільш важливими «стратегічними товарами» та пришвидшення логістики всередині країни.

Узагальнюючи функціонал митного контролю  під час війни, можна зауважити, що основним питанням митного контролю є дотримання всіх правил та стандартів при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності [2].

Митний контроль України прямо пов`язаний з експортно-імпортними операціями та є фактично економічними «воротами» України для інших країн.

Сучасна митна політика України є досить гнучкою, але не можна не відмітити низку недоліків та зауважень, які прямо чи опосередковано впливають на прозорість зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів господарювання та в цілому на «привабливість» держави з боку інших країн. До таких вад можна віднести наступні: корупція (приховування інформації від митних та податкових органів щодо товарообігу; контрабанда; вивезення осіб, що підлягають призову до Збройних сил України; зловживання владою як привілейованих осіб, так і керівного складу митних органів); недосконале законодавство у сфері митної справи (досить велика кількість правопорушень у сфері інтелектуальної справи; наявність суперечок між законами України та внутрішніми наказами, правилами; відсутність інтеграції українського законодавства із законодавством країн Європейського Союзу) низька пропускна можливість митниці через технічні, кадрові та інші питання ( це обумовлює гальмування економічної активності України); неналежне матеріально-технічне забезпечення та інформаційне забезпечення митниці, відсутність швидких інтегрованих баз даних для обробки інформації.

Для вирішення наведених проблемних питань уявляється доцільним:

- переробити чинне законодавство з урахуванням міжнародного досвіду для усунення можливості використання корупційних схем; 

- підвищити кваліфікацію працівників митної служби та матеріально-технічні умови праці;

- покращити інформаційне забезпечення органів митного контролю;

- удосконалити інтеграційні процеси стосовно надання та накопичення  інформації в базах даних, необхідних для здійснення контрольних функцій митними органами;

- створити програми реформування процедури митного оформлення та її реалізація.

- підвищити рівень фінансування процесів реформування та модернізації органів митного контролю до вимог міжнародних стандартів.

Підсумовуючи вищевикладене, слід зауважити, що питання перспектив розвитку митного контролю є одним із важливих, оскільки якість митного контролю, спрощена система декларування товарів на митниці, правильно розроблена законодавча база обумовлює поповнення бюджету України, захист внутрішнього ринку від контрабанди та неякісних та заборонених товарів, можливість спростити бюрократичні процедури.  Вирішення проблемних питань митного контролю надасть Україні значні перспективи для інтеграції країни у світову економіку, підвищить її авторитет на міжнародній арені. 

Література

1. Положення про Держaвну митну службу України: Постанова Кабінету Міністрів України від 06. 03.2019 р. № 227. URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/227-2019-%D0%BF#Text 

2. Про Державну митну службу України: Указ Президента України № 1145/96 від 29.11.1996, остання редакція від 30.04.2011 р. URL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/ 1145/96#Text 

_____________________

Науковий керівник: Артюх Оксана Валентинівна, доктор економічних наук, професор, професор кафедри бухгалтерського обліку і аудиту, Одеський національний економічний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота