ГЕЙМІФІКАЦІЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ГЕЙМІФІКАЦІЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ

29.09.2022 10:04

[8. Филологические науки]

Автор: Орда Олександра Федорівна, старший викладач, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна; Новицька Дарія Євгенівна, викладач, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна


У сучасному світі освіта є вирішальним аспектом для людини 21 століття. Англійська мова залишається однією з основних мов на європейській арені міжнародних відносин.

У вивченні англійської мови саме граматика гальмує бажання студентів вивчати мову. Граматика — це основи англійської мови, які дозволяють читати, писати, говорити та ефективно розуміти англійську. Для того, щоб досягти вищого рівня знань в англійській мові вивчення граматики є обов’язковим. Навчання повинно бути цікавим, щоб студенти мали кращий результат. 

Сучасні студенти – це поколінням, яке виросло з комп’ютерними технологіями та мають нове ставлення до процесу навчання та вищі вимоги до викладання. Таким чином, роль викладачів полягає у створенні продуктивного середовища, яке може мотивувати студентів розвивати навички, необхідні їм у майбутньому.

У зв’язку з тим що з 2020 року у всьому світі було запроваджено карантин, щоб запобігти поширенню епідемії, майже все викладання швидко перейшло на дистанційну освіту, для забезпечення належного соціального дистанціювання. Хоча соціальне дистанціювання супроводжується онлайн-взаємодією студентів та викладача, це стало можливим лише завдяки постійному розвитку цифрових технологій. Технології надають студентам широкий доступ до інформації та сприяють створенню та обміну знаннями, та вимагають від викладачів роботи над пошуком шляхів підвищення мотивації та залучення студентів. Таким чином, постає питання щодо розробки нових стратегій навчання, які підвищують мотивацію та зацікавленість і максимізують засвоєння студентамизнань. Серед різних стратегій гейміфікація привернула інтерес педагогів. Гейміфікація вважається однією із нових стратегій навчання дистанційно та  має великий потенціал для покращення навчання студентів.

Система дистанційного навчання покликана сприяти вирішенню багатьох значимих питань:

• підвищення рівня якості навчання

• реалізація потреб у кваліфікованих спеціалістах незалежно від місця проживання та надання їм професійної мобільності

• підвищення замотивованості студентів

• створення більш привабливого процесу навчання для залучення більшої кількості студентів

• розвиток єдиного освітнього простору на території України.

Враховуючи всі потреби вищої освіти, актуальним є застосування гейміфікації як частини навчальної діяльності у вищих навчальних закладах.

Основна причина вибору гейміфікації для вивчення граматики англійської мови стає те, що це успішний інструмент у навчанні, який забезпечує конкурентоспроможну платформу для повного залучення студентів у навчання та підвищенню їхньої академічної успішності. 

Це означає, що сьогодні багато викладачів вважають закраще використовувати більш стимулюючий спосіб проведення своїх занять, а не метод бесіди чи лекції. 

Гейміфікація — це ігрові елементи в неігрових контекстах для переконання людей і вирішення проблем. Дослідження гейміфікації показують, що це може зробити студентів більш захопленими та мотивованими у вдосконаленні своєї англійської мови. 

Мета статті визначає такі завдання дослідження:

• Розробити якісний підхід із застосуванням гейміфікації при вивчення граматики англійської мови у вищій освіті;

• Ознайомитись із перевагами та недоліками застосування гейміфікації у вивченні граматики;

• Реалізувати модель гейміфікації на практиці при вивчення граматики на заняттях;

• На основі аналізу результатів дослідження розробити рекомендації щодо ефективного використання гейміфікації при дистанційному навчання граматиці англійської мови.

Методичні рекомендації щодо організації та ведення заняття з елементами гейміфікації:

- дуже важливо пам’ятати про соціальні аспекти викладання та навчання

- мета заняття- занурити студентів у зміст навчальної програми та виховати позитивне ставлення до навчання. Навчання більше не є трудомістким завданням, а веселим і корисним квестом.

Є кілька способів, за допомогою яких можна використати силу гри та запровадити гейміфікацію у вищу освіту для досягнення позитивних результатів. 

Гейміфікація може бути застосована в широкому діапазоні ситуацій, починаючи від цифрових складних до випадкових, неформальних і аналогових. Викладач може створювати гейміфіковані дії різного масштабу, тривалості та складності, щоб: 

1. Надати студентам екстракредитні винагороди; 

2. Сприяти командному змаганню та співпраці в групі; 

3. Впровадити складні багаторівневі схеми протягом більш тривалого періоду часу, щоб дати студентам захоплюючий досвід.

Для зручності гейміфіковані процеси на заняттях організовано навколо двох осей – рівня технічної складності (від не-/низькотехнологічних до високотехнологічних) і тривалості діяльності (від короткої до тривалої). Викладач може вільно адаптувати дії з гейміфікації, щоб збільшити або зменшити їх складність і змінити їх тривалість відповідно до своїх педагогічних потребностей.

Для вивчення граматики англійської мови на заняттяй у вищому навчальному закладі краще обирати низькотехнологічну короткочасну гейміфікацію, щоб не ускладнювати процес навчання, а навпаки урізноманітнити його.

Низькотехнологічні, короткочасні дії з гейміфікації використовують цифрові інструменти, які вимагають мінімальних технічних пояснень від викладача та які легко встановлювати на комп’ютер або смартфон. Вони включають різноманітні інструменти з низькими технічними вимогами під час заняття, наприклад такі, як Canvas Quizzes, Quizlet Live, Kahoot, Wordwall або Zoom, та інтерактивні ігри з використанням Mentimeter. Легкість впровадження показує, що навіть гейміфіковані дії менш складного дизайну можуть бути педагогічно корисними, інтелектуально складними та соціально залученими для потреб студентів.

Крім того, при гейміфікації викладач може створювати контексти, які дозволяють несвідоме навчання, оскільки увага студентів зосереджена на повідомленні, а не на мові. Таким чином, коли студенти зосереджені на грі, вони засвоюють мову так само, як вони засвоюють рідну мову, тобто не усвідомлюючи цього.

За допомогою гейміфікації можно вивчати будь-яку тему граматичної складової англійської мови, починаючи від форм неправильних дієслів, утворення питання, активного чи пасивного стану до вивчення та розуміння різних часових форм. Гейміфікація надає студентам можливість тренувати та практикувати граматичні правила та форми у форматі scrolling, підставляючи їх потім у комунікативні рамки.

За результатами даної дослідницької роботи нами було визначено такі переваги щодо впровадження гейміфікації при вивченні граматики англійської мови:

1. студенти беруть на себе особисту відповідальність за те, про що, на їхню думку, йдеться в граматиці.

2. викладач може вільно дізнаватися, що студенти насправді знають і розуміють, не перебуваючи в центрі їхньої уваги.

3. під виглядом гри задіяні такі елементи як мотивація, конкуренція та навчання дотримання правил. Сперечання полегшують і оживляють атмосферу на занятті таким чином, що більшість студентів не акцінтують свою увагу і не асоціюють заняття зі складним процесом вивчення граматичною частини.

4. час, протягом якого триває гра, є періодом інтенсивної участі студентів у процесі засвоєння та застосування правил на неусвідомленному рівні. 

У ході апробації розробленої нами методики та експериментальної ситуації достовірно виявлено ефективність використання методики гейміфікації при вивченні граматики англійської мови у форматі дистанційного навчання.

На підставі цієї роботи можна зробити висновок, що гейміфіковане навчання є ефективним з точки зору граматичних досягнень студентів. Студенти можуть досягти кращих результатів, коли вивчають граматику за допомогою мовних онлайн-ігор. Деякі з факторів, що впливають на позитивні академічні досягнення, включають мотивацію та позитивні емоції від представлення інформації в ігровій формі. Мовна онлайн-гра — це весело і не складно. Завдяки цьому ми мотивуємо студентів грати в гру та запам’ятовувати граматичні конструкції на несвідомому рівні. Коли студентам цікаво грати, рівень їхньої впевненості, а також самооцінка у вивченні граматики зростає. 

Оскільки студенти позитивно ставляться до вивчення граматики, вони отримують від цього користь, досягаючи кращих результатів, знань та оцінок. 

Тому було б найкраще, якби викладачі почали використовувати онлайн-мовні ігри у викладанні граматики англійської мови. Для викладачів надзвичайно важливо ефективно інтегрувати сучасні комп’ютерні технології, допомагаючи своїм студентам та урізноманітнюючи заняття для ефективного результату навчання. Загалом, із швидким розвитком технологій і гаджетів, студенти отримають величезну користь від гейміфікованого навчання.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота