ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УСТАНОВАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УСТАНОВАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

12.02.2023 22:46

[16. Физическое воспитание и спорт]

Автор: Кривобогова Наталія Петрівна, старший викладач, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля; Мірошникова Наталя Сергіївна, старший викладач, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля; Хатіпов Михайло Олександрович, старший викладач, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля


Анотація 

У статті розглянуто те, як використання новаторських технологій в організації фізкультурної освіти у вищих навчальних закладах піднімає результативність, а також якість занять з фізичної культури в сьогоднішніх обставинах. Ми можемо з'ясувати, то що освоєння змісту інноваційних технологій гарантує специфіку істотного рівня готовності до соціально-професійної діяльності педагога, а також учня. Крім того з'ясували те що введення теоретико-методологічних баз освітніх технологій в викладацьку робота педагога, зміна форм, способів і змісту навчання формують належну мотивацію і коло інтересів до фізкультурно-спортивної діяльності. 

Ключові слова: викладачі, вища фізична освіта, інноваційні педагогічні технології, інновації, магістерська програма, навчально-методичний комплекс, програма бакалаврату, професійні та кваліфікаційні характеристики, студенти, фізична культура. 

 Summary 

The article examines how the use of innovative technologies in the organization of physical education in higher educational institutions increases the effectiveness and quality of physical education classes in today's circumstances. We can find out that mastering the content of innovative technologies guarantees the specifics of a significant level of readiness for social and professional activities of the teacher, as well as the student. In addition, we found out that the introduction of theoretical and methodological bases of educational technologies in the teaching work of a teacher, changing the forms, methods and content of training form the proper motivation and range of interests for Physical Culture and sports activities. 

Keywords: teachers, higher physical education, innovative pedagogical technologies, innovations, master's program, educational and methodological complex, Bachelor's program, professional and qualification characteristics, students, physical culture. 

Вступ. Фізичне виховання — це не тільки «фізична активність». Це все ще процес навчання, тому очікується, що студенти братимуть участь в обговоренні зі своїми вчителями своїх знань, проблем та іншої необхідної інформації, щоб вони досягли більш глибокого рівня розуміння. 

Фізична культура, як навчальна дисципліна у вищому навчальному закладі, є найважливішим компонентом цілісного розвитку особистості, і проявляється через гармонізацію духовних і фізичних сил, психологічного благополуччя і фізичного вдосконалення. 

Формування нових різновидів фізичної культури, модернізація технологій, вважаються головними тенденціями науково-технічного руху. Значну роль представляють сучасні технології підготовки кадрів, а також інформативного надання освітніх органів, пов'язаних разом з фізичною культурою. Проблема інновацій у викладацькій роботі педагогів згідно фізичної культури дуже актуальна в даний період. У наданої зв'язку доцільно заявляти про вибудовування модифікації новаторського формування фізичного навчання, що створює взаємозалежність предметних знань і висококласних технологій формує сучасне мислення. Свіжі пізнання і вміння, впливають на поліпшення властивостей викладання з подальшим її використанням на практиці. 

Інформаційно-комунікативні технології дають можливість сформувати навчальний процес в новітньому, найбільш високому рівні, гарантують більш абсолютне засвоєння навчального матеріалу. Навчання з фізичної культури містять величезний розмір теоретичного матеріалу. 

Аналіз останніх досліджень цієї проблеми.   Сучасні зміни в світі поступово дозволяють впевнюватись, що інтерактивні технології навчання здатні створити необхідні умови як для становлення і розвитку компетентних учнів, так і для виховання активних громадян з відповідною системою цінностей [1].  Інновація, чи нововведення — це комплексний, цілеспрямований процес створення, розповсюдження та використання нового, метою якого є задоволення потреб й інтересів людей новими засобами, що веде до певних якісних змін системи і способів забезпечення її ефективності, стабільності та життєздатності [1]. 

У результаті процесу інтеграції комп'ютерних технологій у систему освіти сучасні інформаційні та телекомунікаційні технології дедалі ширше використовуються як засіб інтенсифікації навчального процесу, зокрема фізичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. Технічний розвиток як програмного, так і апаратного забезпечення надає дуже широкі можливості застосуванню комп'ютерів для численних навчальних робіт: тестування, викладацької діяльності, підготовки і зберігання робочої документації вчителя фізичного виховання, тренера тощо [1]. 

Як джерело новітніх засобів, що сприяють підвищенню ефективності педагогічного процесу, комп'ютерні технології можуть перетворити навчальний процес з фізичного виховання на високопродуктивний, мотивований та інноваційний процес [1]. 

Як правило, інновації виникають в результаті спроб розв'язати традиційну проблему новим способом, в результаті тривалого процесу накопичення і осмислення фактів, коли і народжується нова якість, що несе новаторський сенс. Більшість сучасних інновацій знаходяться в спадкоємному зв'язку з історичним досвідом і мають аналоги у минулому. Це дає основу стверджувати, що інноваційний процес – це мотивований, цілеспрямований і свідомий процес із створення, освоєння, використання і поширення сучасних ідей (теорій, методик, технологій тощо), актуальних і адаптованих для цих умов і відповідних певним критеріям. Він спрямований на якісне поліпшення системи, до якої вноситься нововведення, і припускає стимулювання його учасників і зміну їх поглядів з позиції нововведення [2]. 

Результатом застосування фізкультурно-оздоровчих технологій має бути досягнення мети, що полягає в тому, щоб здійснити здатності раціонального фізичного формування, багатостороннього поліпшення фізичних властивостей в комбінації за допомогою навчанням духовних і морально-вольових якостей учнів. При систематичному застосуванні фізкультурно-оздоровчих технологій різних напрямків встановлюється продовжений оздоровчий результат, збільшується мотивування до постійних фізичних оздоровчих навантажень в процесі всього життя, що, своєю чергою, створює стабільну мотивацію до здорового способу життя в повному; змінює, відновлює і формує багатофункціональні можливості організму; підсилює і береже стан здоров'я в цілому. 

Мета даного дослідження — огляд, аналіз та узагальнення науково-методичної літератури, педагогічні спостереження щодо застосування фізкультурно-оздоровчих технологій висококласної діяльності викладача вищого навчального закладу. 

Методи. У процесі роботи використані методи аналізу, синтезу, узагальнення науково-теоретичних, а також практико-прикладних даних викладацького спостереження. 

Завдання. Вивчити спрямованість фізичного виховання студентів,  визначити та узагальнити впровадження інноваційних технологій до уроку фізичної культури в ВНЗ в Україні. 

Результати дослідження. Модульна-рейтингова організація навчального процесу дає можливість модернізувати класичні способи викладання: має на увазі рівневу диференціацію, адаптаційну концепцію викладання, колективні методи викладання [4]. 

Значною рисою модульного підходу як сучасного викладацького технологічного процесу вважається всебічне дослідження процесу викладання в конкретному виді навчального закладу. Навчальний процес згідно дисципліни на курсі розбивають на модулі, які як правило складають тему або сукупність тим, що виробляють завершений розділ. 

Сутність модулів слід ніяк не тільки бути у відповідності з типовою програмою, але також брати до уваги специфіку умов викладання у вищому навчальному закладі. 

Оптимальним розв'язанням питання методичного, а також дидактичного надання незалежної керованої діяльності учнів при різноманітних конфігураціях вивчення вважається формування навчально-методичних комплексів. До нинішнього періоду склалися конкретні вимоги, що відрізняють якісною сукупністю і характеризують його зміст і формування, методичні та інші вимоги до його компонентів. Введення навчально-методичних комплексів дає можливість реалізувати трансформацію з класичного до модульного навчання, що зажадає з педагогів новітньої організації управління інтенсивною пізнавальною діяльністю учнів і побудови рівно позитивної взаємодії з ними, зміни відповідності інформативних, контрольно-коригувальних, а також консультативних функцій, партнерства разом з іншими педагогами з метою звершення єдиного підсумку підготовки фахівця. 

Також технології, в цілому, позитивно змінили уроки фізкультури. За допомогою додатків, онлайн-відео, моніторів та трекерів вчителі фізкультури можуть створювати індивідуальні та розумні цілі для своїх учнів. У процесі студенти відчували себе більш залученими та відданими фізичній активності, що важливо для розвитку здорових звичок. 

Висновки. Забезпечення дієвого фізичного навчання студентів вимагає «свіжих» підходів і методів взаємодії з учнями, адекватного підбору цілей і завдань, організаційних форм, технологій і засобів фізичного виховання, утримування належного ступеня їх рухової активності. 

Інноваційні технологічні процеси в фізкультурному вихованні орієнтовані на пошуки оптимумів фізичної діяльності, а також фізкультурних знань людини. Вони зобов'язані гарантувати комплексний аспект до підготовки фахівців на підставі нинішніх досягнень теорії і методики фізичного виховання, а також спортивного тренування, відповідних нинішньому рівню формування знань, реальним освітнім завданням учнів, що розвиваються потребам суспільства.  

Процедура здійснення даних технологій враховує в першу чергу в цілому збільшення викладацького професіоналізму в області фізичної культури, що неможливо у відсутності освоєння педагогами різних видів і типів освітніх технологій [3]. 

Література:

1. [Електpoнний pесуpс]. ― Pежим дoступу: https://multiurok.ru/files/innovatsiini-tiekhnologhiyi-na-urokakh-fizichnoyi-.html , вільний ― (13.01.2023 р.). 

2. [Електpoнний pесуpс]. ― Pежим дoступу: http://www.rusnauka.com/14_ENXXI_2013/Sport/2_134148.doc.htm , вільний ― (13.01.2023 р.). 

3. Захожа Н. Я. Легка атлетика у фізичному вихованні студентів: навч.-метод. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. Я. Захожа, О. П. Митчик,  В. В. Пантік; Волин. нац. ун-т ім. Л. Українки. – Луцьк : РВВ Волин. нац. ун. ім. Лесі Українки, 2010. – 192 с. 

4. Цифрові технології в освітньому процесі закладів освіти: зб. матеріалів VІІ Всеукраїнської інтерактивної науково-практичної конференції / упоряд. Н. А. Басараба ; за ред. А. Л. Черній, І. В. Вєтрова. – Рівне : РОІППО, 2019 – 126 с. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота