УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

23.02.2023 12:48

[1. Экономические науки]

Автор: Бардась Артем Володимирович, доктор економічних наук, НТУ “Дніпровська політехніка”; Замковий Максим Юрійович, аспірант кафедри менеджменту, НТУ “Дніпровська політехніка”


ORCID: 0000-0002-8309-3796 Artem Bardas 

Управління процесами забезпечення якості у закладах вищої освіти є важливим елементом, що допомагає забезпечити якість освітнього процесу, створити належні умови для здобувачів вищої освіти і досягти результатів, які відповідають вимогам ринку праці та соціальних потреб. Для ефективного управління процесами забезпечення якості у закладах вищої освіти можна використовувати різні підходи та методики.

Основні елементи управління процесами забезпечення якості у закладах вищої освіти мають включають в себе:

• розробку та реалізацію стратегій та цілей закладу вищої освіти;

• розвиток та оцінку навчальних програм та курсів з метою забезпечення високого рівня якості освіти;

• розробку та впровадження політики та процедур забезпечення якості з метою вдосконалення та покращення процесів навчання та організації відповідно до вимог, стандартів тощо;

• забезпечення належного рівня підтримки та розвитку здобувачів вищої освіти;

• підтримку професійного розвитку наукових та науково-педагогічних працівників, включаючи можливості для участі в наукових проектах, вебінарах та інших професійних заходах.

Як і будь-який процес, управління якістю здійснюється шляхом реалізації управлінських функцій. Організація системи управління якістю полягає у створенні організаційної структури в межах підприємства (університету), яка охоплює всі сфери його діяльності й підрозділи в сукупності з відповідними функціями, процесами та ресурсами, що забезпечують здійснення ефективного функціонування даної системи на всіх етапах її життєвого циклу і в кожному її елементі. Такою системою є ТQM – основа діяльності сучасних підприємств і міжнародних стандартів ISO серії 9000 з питань організації забезпечення належного рівня якості продукції та виробництва (надання освітніх послуг) [1].

Основною відмінністю управління якості від забезпечення є те, що забезпечення означає побудову необхідної системи, а управління – її результативне функціонування. Під управлінням якістю освіти, таким чином, треба розуміти безперервний та цілеспрямований вплив на процеси та умови освітньої діяльності, який забезпечує досягнення результатів освіти. Управління процесами забезпечення якості освіти здійснюється шляхом реалізації управлінських функцій. У широкому спектрі джерел приводяться наступні функції як планування, мотивація, організація, контроль, інформація, розробка заходів, прийняття рішень тощо. Ефективність управління процесами забезпечення якості вищої освіти може бути визначена за допомогою різних критеріїв. Серед основних елементів ефективності управління можна назвати відповідність вимогам, системність, ефективність використання ресурсів та покращення результатів.

Література

1. Безродна, С.М. Управління якістю : навч. посіб. / C. М. Безродна., В.О. Лаготюк. – Чернівці, «Родовід» 2016. – 124 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота