МОВНА РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ НЕОЛОГІЗМІВ СФЕРИ “ЕКОАКТИВІЗМ” - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

МОВНА РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ НЕОЛОГІЗМІВ СФЕРИ “ЕКОАКТИВІЗМ”

14.03.2023 01:09

[8. Филологические науки]

Автор: Жулінська Майя Олександрівна, кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов та перекладу, Волинський національний університет імені Лесі Українки



Лейтмотивом життя суспільства протягом останніх трьох років стали проблеми екології у зв’язку з впливом людини на природу і забрудненням навколишнього середовища внаслідок інтенсивного розвитку сучасних технологій. Можна спостерігати появу нових понять, які характеризують процеси, що відбуваються у навколишньому середовищі внаслідок господарської діяльності людини, взаємодію людини та природи, прагнення людини поліпшити стан довкілля. Відповідно, зростає кількість лексичних одиниць в англійській мові, що належать до галузі екоактивізму, або діяльності, направленої на збереження навколишнього середовища.

Метою нашого дослідження є вивчення особливостей виникнення англійських неологізмів у сфері екоактивізму.

Відмітимо, що досліджувані неологізми здебільшого описують стан звичайної людини у зв’язку з екологічною ситуацією, що склалася, її “маленькі кроки” у допомозі довкіллю, оскільки екоактивісту зовсім необов’язково  належати до якоїсь організації, достатньо усвідомлювати наслідки своїх дій і піклуватися про навколишнє середовище.

Розглянемо найцікавіші приклади англійських лексичних інновацій сфери екоактивізму, які з’явилися в у 2022-2023 році.

Неологізм regenivore (від “regenerating”) – людина, яка намагається активно зупинити або повернути назад шкоду, завдану навколишньому середовищу через продукти, які вона купує та їсть, виник у зв’язку з необхідністю номінації нового явища у сучасному суспільстві: нове покоління бажає не просто отримувати їжу, а усвідомлювати, наскільки виробники турбуються про ландшафти, де вирощують їжу, як вирощують худобу та про ставлення до людей, які задіяні у виробленні та переробці продуктів. Іншими словами, це прагнення до харчування, яке сприяє відродженню довкілля. Не дарма, у New York Times словом regenivore назвали найновіший і найпопулярніший бренд їжі.

Інший приклад: sustainatarian (від “sustain”) – людина, яка їсть лише їжу, вироблену способом, який завдає незначної шкоди навколишньому середовищу або взагалі не завдає шкоди, і зазвичай дуже мало м’яса чи риби. Іншими словами, це людина, яка харчується здебільшого рослинною їжею з періодичним вживанням екологічно чистого м’яса. 

Ще одним прикладом намагань захистити довкілля стала лексична інновація social omnivore (“omnivore” – всеїдний) – людина, яка ніколи не їсть м’ясо вдома, але іноді їсть його в ресторані чи в когось вдома. Причиною виникнення даного неологізму стало зростаюче прагнення відшукати золоту середину, тобто людина, яка в основному дотримується практики вегетаріанства, але буде споживати продукти тваринного походження в компанії м’ясоїдів.

Таким чином, наведені приклади демонструють здатність неологізмів відображати розвиток і функціонування масової свідомості на тлі екологічних загроз в сучасному світі. 

Література

1. A blog from Cambridge Dictionary. Category: New Words. URL: https://dictionaryblog.cambridge.org/category/new-words/  



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота