ПОСТАНОВКА ГОЛОСУ ЕСТРАДНОГО СПІВАКА - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ПОСТАНОВКА ГОЛОСУ ЕСТРАДНОГО СПІВАКА

23.03.2023 13:12

[7. Искусствоведение]

Автор: Красовська Людмила Олександрівна, доцент кафедри естрадного та народного співу, Харківська державна академія культури, м. Харків, Україна



Постановка голосу вимагає виразної дикції, оскільки текст є важливим у співі. Так само в естрадних піснях є фрази, які потребують особливої уваги при зміні дихання. Естрадний вокал використовує напівприкриту манеру, але основу як і в академічному співі: підняте піднебіння, відчуття позіхання і звучання досягається не в чистому, а в змішаному застосуванні резонаторів. За рахунок цього голос звучить багато – «тембристо», маючи більше обертонів. Тембр стає більш насиченим. Поява «баранчика» у верхньому регістрі говорить про напругу голосових зв’язок. Перехідні та верхні звуки повинні бути прикриті, а ігнорування цієї техніки позбавляє верхні ноти красивого тембрального забарвлення, заокругленості і може призвести до передчасної втрати верхніх звуків. 

При навчанні естрадного співу застосовуються прийоми:

1. Розщеплення – до чистого звуку приєднують деяку частку іншого звуку, не музичного, тобто якийсь шум «хрип»; 2. Драйв – один з найважливіших у рок-вокалістів – прийом розщеплення (підвиди: рев, хрипкий голос, гроулінг, дет-вокал та ін.); 3. Субтон – спів з придихом, іноді майже «пошепки»; 4. Обертоновий спів – горловий спів; 5. Гліссандо або «слайд» - плавний перехід з ноти на ноту; 6. Фальцет – спів без опори – головним резонатором. Розширює діапазон в бік високих нот; 7. Йодль – різкий перехід із співу на опорі на фальцет. Цей прийом відомий як «тірольський спів»; 8. Штробас – це низькі ноти, які звучать специфічно – одним грудним резонатором. Є найнижчим вокальним регістром, під час якого виробництво самого звуку відбувається за допомогою повітря, що проходить через розслаблену голосову щілину, яка ніби «вільно коливається». 

Головним резонатором для естрадного співу є рото-глотковий, який застосовується на всьому звуковому діапазоні і може змішуватися з іншими резонаторами (у нижньому регістрі з грудним, у верхньому з головним), що додає естрадному співу індивідуального звучання. Саме змішане використання цього резонатора з іншими резонаторами, є головним для вокалістів працюючих з мікрофоном. При постановці голосу одним з найважливіших елементів є артикуляція, вільний стан гортані. Естрадна манера артикуляції, в тому числі і в джазі, є специфічна атака звуку, фразування, інтонування. Саунд – індивідуальність голосу, його тембру. Існує безліч виразних засобів: 1. Мелізми (форшлаг, группетто, мордент, трель); 2. Інтонування; 3. Техніки пов’язані зі звукодобуванням і тембральним забарвленням.

Для правильної постановки голосу також необхідне правильне дихання. Основними завданнями співочого дихання є: економне витрачання подиху, створення тиску для голосових зв’язок у підскладочному просторі, видих. Співочий вдих береться безшумно, досить глибоко, з відчуттям полупозіху. При вдиху не слід намагатися набирати велику кількість повітря, так як тоді ускладнюється подача звуку і сам процес голосоутворення. Співочий вдих і видих розділяються миттєвою паузою – зупинкою дихання, після чого починається видих. Враховуючи вищесказане, я рекомендувала б співаками займатися спеціальною дихальною гімнастикою (для оволодіння уповільненим вдихом). Гімнастика допомагає вокалісту дихати дрібно і на видиху отримувати великий звуковий ефект. Злом для творчого процесу є м’язова судома і тілесні затиски. Зажим може з’явиться і в діафрагмі і в інших м’язах які беруть участь у процесі дихання, порушити правильність цього процесу і викликати задишку.

Наступне на що слід звернути особливу увагу при постановці голосу – це емоційний стан співака. Стан внутрішнього спокою, впевненості приходить з великим досвідом. Для початківців вокалістів важливо знати, що навіть прагнення до внутрішнього спокою має велике значення у виконавській майстерності. Так само емоційний та психологічний стан впливають на дихальну функцію.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота