ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

27.09.2023 13:50

[4. Педагогические науки]

Автор: Мартиненко Олена Валентинівна, здобувач вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня спеціальності «Освітні, педагогічні науки», ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»



Сучасна система професійної підготовки майбутніх економістів у закладах вищої освіти основну увагу зосереджує на отриманні студентами значного обсягу знань, умінь та навичок. Але, при цьому, не формується їх готовність до професійної діяльності під час якої молодий фахівець стикається з проблемами професіонального, психологічного та соціального характеру. 

У словнику-довіднику правових, політологічних, соціологічних та економічних термінів готовність людини успішно виконувати певну діяльність називають уміннями, що засновані на знаннях і навичках [3, с. 232].

Таким чином, робимо висновок, що готовність виникає в результаті набуття людиною певного досвіду, на основі засвоєння загальних та професійних знань, удосконалення вже сформованих важливих професійних якостей,  тобто вона не є природженою. 

Взагалі готовність людини до діяльності стала об’єктом наукового інтересу багатьох дослідників. Аналіз наукової літератури засвідчив, що найбільш дослідженим у педагогіці вищої школи є питання сутності та структури готовності до педагогічної діяльності. При цьому недостатньо уваги приділяється формуванню готовності майбутніх економістів до професійної діяльності.

Механізм формування готовності складний, в основу його покладені інтелектуальні, мотиваційні, пізнавальні, емоційні та вольові процеси особистості, що забезпечують успіх майбутньої діяльності. Тобто формування – це процес становлення особистості під впливом різних факторів.

Стан готовності є складною організацією і досліджувати його необхідно за компонентним складом, що дасть змогу визначити структуру готовності майбутніх економістів до професійній діяльності. При цьому необхідно позначити, що всі компоненти взаємодоповнюють одне одного, розкривають багатогранність та складність поняття готовність. 

У своїх дослідженнях Е. Остапенко [1] звернула увагу на подібність підходів до визначення компонентів готовності, серед яких виділяють: мотиваційний, пізнавальний, діяльнісний, професійний і особистісний компоненти.

На думку В. Різника готовність майбутніх фахівців економічних спеціальностей включає такі структурні компоненти: мотиваційний, рефлексивний, вольовий, компонент комунікабельності, інтелектуальний, когнітивний, інформаційний, діяльнісний, організаційно-виконавчий, діловий, креативний та евристичний [2, с. 279].

На підставі визначених науковцями компонентів готовності економістів до професійної діяльності вважаємо, що для формування готовності майбутніх економістів до професійної діяльності доречно виділити такі компоненти в її структурі: мотиваційний, когнітивний, операційний та рефлексивний. Кожен компонент характеризується критерієм та деталізується показниками.

Перспективою подальших досліджень є визначення критеріїв та показників сформованості готовності майбутніх економістів до професійної діяльності.

Література:

1. Остапенко Е. О.  Виокремлення компонентів готовності до професійного саморозвитку: інтеграція існуючих підходів. URL : https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2011/6_2011/53.pdf.

2. Різник В. Модель формування готовності майбутніх фахівців економічних спеціальностей до професійної діяльності у процесі вивчення спеціальних дисциплін. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. Переяслав-Хм. (Київ. обл.) : Лукашевич О. М. 2013. Вип. 28, т. 2 : Педагогіка. Психологія. Філософія. С. 277-283.

3. Словник-довідник правових, політологічних, соціологічних та економічних термінів : навч. посіб. / [уклад. : І. П. Байрак, В. К. Збарський, В. І. Курило, Л. І. Курило]. К. : Міленіум. 2009. 298 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота