АДМІНІСТРАТИВНІ ВІДНОСИНИ У СФЕРІ ФІНАНСОВОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

АДМІНІСТРАТИВНІ ВІДНОСИНИ У СФЕРІ ФІНАНСОВОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ

28.09.2023 22:37

[2. Юридические науки]

Автор: Горпинич Людмила Ігорівна, старший викладач кафедри Підприємництва, торгівлі та біржова діяльність Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій, м. Київ


На сьогодення в Україні є досить поширеними проблеми захисту фінансових інтересів у сфері фінансової безпеки. Дану проблему юридичні науковці відносять до завдань адміністративно-правового сектору. Є потреба у вдосконаленні законодавчої бази з питань регулювання фінансової безпеки, а в більшості випадків – реформування. Існує потреба у вдосконаленні адміністративно-правового забезпечення у питаннях фінансової безпеки країни. Найкращим варіантом є розробка адекватної теоретичної моделі з урахуванням процесу становлення економічної безпеки держави дивлячись на міжнародний досвід з метою виявлення загальних рис, які притаманні успішним розробкам концепції фінансової безпеки.

Проблеми адміністративно-правових відносин у сфері фінансової безпеки досліджували В. Б. Авер’янов, О. О. Бригінець, В. К. Колпаков, В. А. Ліпкан, В. В. Тильчик та інші дослідники.

Важливість адміністративно-правових відносин в Україні полягає в тому, що саме в них проявляється вся складність і комплексність адміністративного права. Адміністративно-правові відносини є третьою органічною складовою частиною механізму адміністративно-правового регулювання суспільних відносин. 

Фінансова безпека держави визначалася як провідний сегмент економічної безпеки держави, який також можна визначити як стан бюджетної, грошово-кредитної, банківської, валютної системи та фінансових ринків, який характеризується збалансованістю, стійкістю до внутрішніх та зовнішніх негативних загроз, здатністю забезпечити ефективне функціонування національної економічної системи та економічне зростання [1], і до складу якого входили: бюджетна безпека; валютна безпека; грошово-кредитна безпека; боргова безпека; безпека страхового ринку; безпека фондового ринку.

Головну роль для визначення змісту адміністративно-правових відносин відведено сторонам. Основними сторонами у адміністративно-правових відносинах виступають суб’єкти забезпечення фінансової безпеки. Вони виступають носіями передбачених адміністративним законодавством прав та обов’язків у сфері фінансової безпеки. Сторони мають всі доступні інструменти для реалізації наданих ним прав, та можливості виконання обов’язків.

Загалом для адміністративно-правових відносин у сфері фінансової безпеки характерні дві важливі риси: 1) це форми соціальних відносин, оскільки в них обов’язково беруть участь люди або їх об’єднання; 2) це форми організаційних відносин, у процесі реалізації яких вирішуються завдання управлінської діяльності щодо створення сприятливих умов для реалізації національних фінансових інтересів [1, с. 85].

Закон України “Про основи національної безпеки” [3] визначає мету забезпечення національної безпеки як захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства й держави, за якої забезпечується сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання та нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам. Зважаючи на те, що фінансова безпека є невід’ємною складовою національної безпеки, то можна стверджувати, що вищезазначена мета збігається з метою забезпечення фінансової безпеки.

Отже, запровадження нового механізму для забезпечення фінансової безпеки дає можливості у вирішенні широкого кола питань, які насамперед стосуються формулюванню критеріїв та принципів забезпечення фінансової безпеки, а також допоможуть у визначенні пріоритетності у питаннях національних інтересів у фінансовій системі держави, вжиття відповідних заходів щодо попередження та подолання проблем, які можуть загрожувати фінансовій безпеки країни. Для створення відповідного механізму забезпечення фінансової безпеки є потреба у вирішенні цілої низки комплексних питань у таких галузях як: правова, процедурна, кадрова, технологічна, структурно-організаційна та ресурсна.

Література:

1. Про затвердження Методики розрахунку рівня економічної безпеки України: Наказ Міністерства економіки України від 02.03.2007 № 60 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://consultant.parus.ua/?doc= 03WN62B99B&abz=694YN

2. Ліпкан В. А.Адміністративно-правове регулювання національної безпеки України  : :[моногр.] / Ліпкан В. А. – К.,2008. – 439 с.

3. Про основи національної безпеки України :Закон України від 19 черв.2003 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2003. – № 39. – Ст. 351.

4. Бригінець О. О. Особливості формування механізму правового забезпечення фінансової безпеки України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///C:/Documents%20and%20Settings/%D0%90%D0%B4%D0%BC%D0%B8%D0%BD% D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80/% D0%9C%D0%BE%D0%B8%20%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0% BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B/Downloads/vnulpurn_2016_837_7.pdf



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота