ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБЛЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО МАТЕРІАЛУ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБЛЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО МАТЕРІАЛУ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

17.10.2023 14:46

[16. Физическое воспитание и спорт]

Автор: Літвінова-Головань Ольга Павлівна, кандидат педагогічних наук, ВСП «Економіко-правничий фаховий коледж ЗНУ»; Безкоровайна Лариса Вікторівна, доктор педагогічних наук, профессор, Запорізький національний університет; Бородіна Катерина Володимирівна, студентка 2-го курсу, Запорізький національний університет


ORCID: 0000-0002-2647-8147 Літвінова-Головань О.П.

ORCID: 0000-0001-9502-9604 Безкоровайна Л.В.

Фізичне виховання студентів в умовах дистанційного навчання приймає багато викликів, які зазнала освіта України під час воєнного стану. Разом із тим, організація фізичного виховання в дистанційній формі потребує об’єднаних зусиль як викладачів для досягнення необхідних результатів навчання, так і студентів для забезпечення необхідної рухової активності та підтримки рівня розвитку фізичних якостей. 

Перехід на дистанційну форму навчання в умовах воєнного стану забезпечив студентів можливістю здобувати вищу освіту незалежно від їх місця поточного перебування, в тому числі закордоном, відповідно до державних гарантій згідно зі ст. 57-1 Закону України «Про освіту» та «Про вищу освіту» [1]. 

Мета статті полягає у розгляді особливостей розробки навчально-методичного матеріалу з фізичного виховання для закладів вищої освіти.

Головними засобами дистанційного навчання стали відео тренування з комплексами вправ, он-лайн конференції та завдання до самостійного опрацювання. Але, ці засоби не надають повної можливості до більш розгорнутого та детального опрацьовування та виправлення викладачем техніки виконання більшості вправ, рухів, технічних прийомів тощо. Також, процес навчання ускладнюється частими повітряними тривогами, під час яких і студенти і викладачі мають перебувати в укриттях, перебоями електропостачання, що в свою чергу впливає на можливість використання інтернет-мережі [2]. І головним викликом в цьому процесі є контроль за здійсненням студентами необхідної рухової активності для підтримки рівня розвитку фізичних якостей. Тож, під час розроблення навчально-методичного матеріалу необхідне: завчасне планування, визначена система оцінювання та креативний підхід задля підвищення зацікавленості студентів до он-лайн занять з фізичного виховання та опрацювання завдань самостійної роботи.

Так, у якості самостійної роботи, під час вивчення методів самоконтролю на заняттях з фізичного виховання, нами було запропоновано студентам виконати пульсометрію та побудувати пульсову криву, відмітивши чотири точки (показники ЧСС) до фізичного навантаження, після фізичного навантаження, за 3 хвилини після фізичного навантаження та за 6 хвилин після фізичного навантаження. До цього завдання студентам надавався відео матеріал щодо самостійного зняття показників ЧСС, а також відео з комплексом вправ, які стали тим фізичним навантаженням, після якого студенти мали зняти показники ЧСС. Оцінка виконання цього завдання відбувалась саме за наявності побудованої пульсової кривої, що і спонукало студентів обов’язково виконати фізичне навантаження з запропонованого відео матеріалу.

Наступним методом заохочення студентів до рухової активності ми обрали електронне тестування в СЕЗН Moodle. Студентам було запропоновано відповісти на питання тесту і обрати правильну відповідь серед декількох варіантів. Але, перед проходженням тесту, студенти мали переглянути відео завдання з фізичними вправами спрямованими на розвиток сили різних м’язових груп (м’язи різних частин тіла). Питання тесту співпадали з послідовністю вправ на відео і пропонували студентам обрати відповідь щодо того, які саме м’язи (або м’язові групи, м’язи яких частин тіла) напружувались під час виконання тієї чи іншої вправи. Тож, для того щоб обрати правильну відповідь, студентам необхідно було виконати вправи і відчути на собі, які саме м’язові групи напружувались. Оцінювання цього завдання здійснювалось за результатами тесту.

Ще одним з варіантів такого завдання було тестування студентів, де питання складалось з опису вправи та м’язових груп на розвиток яких, спрямована вправа. При цьому студентам потрібно було за описом вправи обрати її назву серед декількох варіантів. Як і в попередніх завданнях, студентам також, надавалось відео з детальним описом вправ. 

Висновки. Таким чином,не маючи достатньо засобів та можливостей контролю за здійсненням рухової активності студентами під час самостійної роботи, розробивши певну кількість завдань, надавши відео супровід та застосувавши можливості системи електронного забезпечення було підвищено мотивацію студентів до самостійної рухової активності, а також, надало можливість якісно оцінити результати освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.

Література:

1. Дистанційне навчання студентів: теорія і практика (2020). Науково-методичні праці Херсонського державного університету / відп.ред. С.А. Омельчук. – Херсон : ХДУ, 2020. – 78 с. 

2. Троцько, В., Чернозубкін, І. (2023). Досвід використання системи дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Вчені записки Університету «КРОК», (2(70), 100–105. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-70-100-105



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота