ІГРОВІ ФОРМИ РОБОТИ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА В ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ІГРОВІ ФОРМИ РОБОТИ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА В ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ

13.11.2023 14:04

[8. Филологические науки]

Автор: Рудська Тетяна Іванівна, викладач української мови Лозівської філії Харківського автомобільно-дорожнього фахового коледжу


Щоб оцінити значення і місце цікавих завдань та ігрових форм роботи над українським словом, потрібно насамперед наголосити, що використання їх ставить за мету не розважати, а навчати студентів, збагачувати їх знаннями в обстановці розкутості, задоволення і радості. Цікаві мовні матеріали не повинні знижувати рівень навчальної роботи, а,  навпаки, нести мовознавчу інформацію, над якою студенти із задоволенням або й захопленням працюють і яку легко, невимушено засвоюють. Крім того, вони сприяють формуванню навчальних компетентностей, навчають дитину мислити, діяти. 

До ключових компетентностей студента відносимо пізнавальну, особистісну, самоосвітню, соціальну, креатину (здатність до виявлення й постановки проблем, до висловлювання великої кількості ідей; гнучкість і оригінальність мислення, здатність до аналізу й синтезу; уміння удосконалити об’єкт, додаючи деталі).[1, с.24]

Алгоритм формування творчої компетентності: тренуємо задатки-здобуваємо вміння й навички-набуваємо досвіду - удосконалюємо творчі здібності-формуємо обдарованість і творчу компетентність.

Життя доводить, що в складних умовах, які постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нового (нових ідей, задумів, нових підходів, нових рішень). Це людина,  «яка володіє певним переліком якостей, а саме – рішучістю, вмінням не зупинятися на досягнутому, сміливістю мислення, вмінням бачити за межі того, що бачать сучасники і бачили попередники».

У наш час спостерігається зростання інтересу до процесу творчості. Механізм творчості не має віку: у 6 років він стає активним і розвивається впродовж усього життя; він закладений у нас природою, хоча може так і залишитися лише прихованим, нерозкритим потенціалом.

У процесі добору таких матеріалів викладач, крім  цікавості враховує всі загальнодидактичні й методичні принципи навчання, зокрема науковість і доступність знань. Для цікавих  завдань і лінгвістичних ігор добираються науково обгрунтовані мовні факти, які відповідають рівню підготовленості студентів і захоплюють їх. Цікаві завдання і мовні ігри – це, по суті, вправи, спрямовані на засвоєння і осмислення знань у жвавій, приємній атмосфері. Робота над ними викликає інтерес, збудження, а опора на емоційність сприяє кращому засвоєнню і запам’ятовуванню відомостей з мови .

Тематика таких завдань може бути безпосередньо пов’язана з виучуваними, визначеними програмою відомостями і може, особливо у позакласній роботі, охоплювати позапрограмові факти. [2, с.17]

Позакласна робота - важлива складова частина навчально-виховного процесу. Вона тісно пов’язана з класними заняттями, але не відміняє їх, хоч і розв’язує ті самі навчальні й виховні завдання, і в цьому відношенні є продовженням тієї роботи, яка проводиться на занятті.

Плануючи позакласну роботу, викладач враховує ті знання, навички, що їх одержали студенти на уроках та в позаурочних заходах у  школі  . Одночасно позакласні заходи можуть готувати основу для кращого засвоєння матеріалу на заняттях, до участі у факультативних заняттях. У позакласній роботі реалізовується  зв’язок теорії з практикою, студенти збагачують свій словник, розвивають навички правильного висловлення думки, глибше оволодівають мовними і літературними нормами, вдосконалюють навички самоосвіти. 

У зміст позакласної роботи входять найрізноманітніші питання – загальні відомості про мову, питання лексики, фразеології; ознайомлення із словниками, довідниками; викликає інтерес питання походження прізвищ, імен, географічних назв, топоніміка селищ, районів, областей, аналіз діалектних особливостей у мові жителів певної місцевості; цікавить учнів збирання матеріалів про мовні явища і факти, надруковані і газетах, журналах, книгах.[4, с.24]

У кожному разі цікаві мовні матеріали передбачають досягнення дидактичної мети - розширення і зміцнення мовних знань, збагачення словникового запасу школярів й удосконалення їхнього мовлення.   

Навчальна гра здатна активізувати діяльність, підвищити інтерес до предмета і, що важливо, стимулювати різні види спілкування, розвивати мовлення.

Література

1. Колосова В.В. Нестандартні форми роботи з учнями на уроках мови і  літератури. Вивчаємо українську мову та літературу: Науково-методичний журнал. №26.Вересень.2007.

2. Слюсаренко Н.В. Ігрова діяльність як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Вивчаємо українську мову та літературу:  Науково-методичний журнал.  №22-24. Серпень 2011.

3. Уварова О.І. Інтелектуальні змагання на уроках мови. Вивчаємо українську мову та літературу: Науково-методичний журнал.№11.Квітень.2010.

4. Хомуха О.А. Ігрові форми навчання як засіб розвитку творчої  особистості. Вивчаємо українську мову та літературу: Науково-методичний журнал .№31.Листопад.2008.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота