ІНТЕРАКТИВНІ ТВОРЧІ ПЕРЕРВИ В ДІЯЛЬНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСІБ РОЗКРИТТЯ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ІНТЕРАКТИВНІ ТВОРЧІ ПЕРЕРВИ В ДІЯЛЬНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСІБ РОЗКРИТТЯ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ

18.01.2024 17:18

[4. Педагогические науки]

Автор: Рибалко Ілля Васильович, аспірант, Український державний університет ім. М. Драгоманова



Вступ. Актуальність проблеми. У період карантину та повномасштабного вторгнення різко зменшився час живого спілкування з викладачами. Як наслідок – недостатність засвоєння навчального матеріалу [5, с. 19], освітні втрати [3, с. 3], [4, с. 7], неможливість безпосереднього спілкування з викладачем призводить до браку емоційного звʼязку.  

На даний момент тема інтерактивних творчих перерв досліджена недостатньо. Про користь таких заходів писали Морозова В.Б., Пахомова Т.М [6, с. 1]. Про вплив перерв у молодших класах школи писала М. Є. Ісаєва [1, с. 416]. Інтерактивні творчі перерви допомагають розвивати творчість, комунікативні навички та сприяють їхньому загальному розвитку  [6, с. 2].

Матеріали та методи. Для проведення інтерактивних творчих перерв використовувалися компʼютер, інтерактивна дошка для показу презентацій, фото та відео, різноманітний реквізит (різний на різних перервах), смартфони здобувачів освіти для деяких завдань. Застосовувались методи розповіді, пояснення, демонстрування прикладів, обговорення необхідних результатів та робота в групах.  Також використовували проєктний метод.

Саме слово «інтерактивний» означає “здатний до взаємодії, діалогу” [2, с. 176].

Інтерактивні технології навчання передбачають особистий підхід з акцентом на діяльності та містять “неситуативні (діалог) та ситуативні (ігрові – імітаційні та неімітаційні, неігрові інтерактивні методи – аналіз та моделювання педагогічних ситуацій тощо) методи навчання” [2, с. 177].

Інтерактивні творчі перерви можуть проводитися в різних навчальних закладах, таких як школи, університети, інститути. Найбільш ефективними вони є в рамках занять, які передбачають активну участь студентів.

Інтерактивні творчі перерви мають ряд переваг. Вони допомагають студентам зняти напругу та стрес, стимулюють творче мислення та креативність, розвивають комунікативні навички, сприяють командному духу.

Інтерактивні технології в середній освіті сприяють спільній творчості через сім ключових аспектів: “формування колективу, подолання технологічних викликів, залучення до спільної генерації ідей, розвиток інтерсуб’єктивності, об’єднання ідей і втілення ідей у реальність”, - пише Манолі Піфарре [8, с. 13].

Навчальний процес у інтерактивному навчанні здійснюється за умови активної взаємодії усіх учасників. “Аналізуючи свої дії та дії партнерів, учасники навчального процесу змінюють свою модель поведінки, більш усвідомлено засвоюють знання та вміння, тому інтерактивні методи є не тільки засобом покращення навчання, але і засобом посилення виховних впливів”, – пишуть Л. Бригадир та Н. Кузнєцова [2, с. 177].

У час змішаного навчання такі форми навчання дають позитивні результати. Адже в живому спілкуванні зʼявляється емоційний звʼязок з викладачем та однокурсниками, мотивація у навчанні. Саме так викладач може передавати унікальні, неявні знання [9, с. 2] та розвивати емоційний інтелект здобувачів освіти [11]. 

Основним протиріччям у підготовці та проведенні інтерактивних творчих перерв була необхідність залучення усіх здобувачів освіти одного курсу до проведення певних заходів, не обмежуючи їх у ідеях і не даючи жорстких директив. Викладачі не наказували виконати творче завдання, а намагались зацікавити, таким чином, підштовхнувши до творчої діяльності. Також важливо було подолати несумісність інтересів та здібностей здобувачів освіти. Серед протиріч ще треба зазначити складність оцінювання вкладу кожного студента у творчі перерви: хтось готував інформацію та реквізит з нуля, а хтось використав своє хобі, і вже був готовий до проведення власного заходу. 

Академія мистецтв імені Павла Чубинського – це комунальний заклад вищої освіти Київської обласної ради [12]. Спеціалізація “Менеджмент соціокультурної діяльності” існує з 2016 року, готує спеціалістів рівня фахового молодшого бакалавра, і за цей час випустила більше 70 студентів. Випускникам присвоюється кваліфікація «організатор культурно-дозвіллєвої діяльності» та «культорганізатор позашкільних дитячих закладів». 

У другому семестрі 2022/23 навчального року проводились такі інтерактивні творчі перерви, розроблені студентами під керівництвом викладача Мирошниченка Вадима Геннадійовича:

• майстер-клас з оригамі (студентка 1-МСКД Любов Гартик);

• майстер-клас з твістингу (студент 2-МСКД Микита Редько) – моделювання фігур з довгих повітряних кульок;

• дівочник «Стрічковий марафон» (студентка 1-МСКД Анастасія Гриньова);

• розважальна програма «Мова єднає всіх» (студентка 4-МСКД Мирослава Боліла);

• розважальна програма «Хіт-конвеєр» (студентка 1-МСКД Анна Пономаренко);

• віртуальна галерея Вінсента Ван Гога (студентка 1-МСКД Катерина Шаповал);

• ігрова програма «Подорож на планету кохання» (студент 4-МСКД Максим Величко);

• ігроклуб «Game time» (студентка 1-МСКД Іськова Тетяна);

• гра «Мафія» (проводив викладач В. Г. Мирошниченко);

• лекторій «Station of fantasy cinema» (студентка 1-МСКД Ганна Гурківська);

• «Каво-мистецька kolaba» (студентка 1-МСКД Олександра Потапова);

• «Fun Dance Time» (студентка 1-МСКД Анастасія Бондарчук).

Також були проведені такі ігрові програми, створені під керівництвом викладача Крячко Тамари Миколаївни: «Студент завжди студент» (студентка 3-МСКД Катерина Бондарчук) та «Піратські скарби» (студенти 3-МСКД Валерія Домілевська та Дмитро Білоголов). Ринг «Кіномистецтво світу» був проведений студенткою 4-МСКД Дар’єю Рудь під керівництвом викладача Хортової-Мельчинської Ірини Петрівни. За результатами цієї роботи був створений плейлист в мережі Youtube [10].

Результати. В результаті проведення цих заходів здобувачі освіти стали більш впевненими в собі, відчули інтерес до проведення різних форм соціокультурної діяльності, зрозуміли, що можуть створювати щось справді цікаве та корисне для інших, навіть під час змішаної форми навчання. Адже під час карантину та повномасштабного вторгнення вони не мали вдосталь часу для спілкування з однолітками. 

Здобувачі освіти отримали важливий досвід проведення різноманітних заходів. Також обговорювалися інші види інтерактивних творчих перерв: 

• ігри та вправи на розвиток креативності: брейнстормінг, мозковий штурм, рольові ігри, творчі конкурси; 

• заняття з мистецтва та рукоділля: малювання, ліплення, виготовлення виробів з різних матеріалів; 

• музичні та танцювальні заняття: наприклад, спів, танці, музичні інструменти; 

• заняття з театрального мистецтва: наприклад, імпровізація, сценічне мистецтво, акторська майстерність та ін. [13].

Висновки. Інтерактивні творчі перерви є ефективним інструментом, який може допомогти менеджерам соціокультурної діяльності розкрити творчі здібності студентів. Вони можуть сприяти розвитку творчого мислення та креативності студентів, відкрити шлях до продуктивного діалогу, а також підвищити їхню мотивацію до навчання. У виборі виду інтерактивної творчої перерви необхідно враховувати вік та інтереси здобувачів освіти, а також мету заняття. 

Література:

1. Ісаєва М. Є. Вплив освітньо-виховного середовища на організацію перерви в початкових класах. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2014. № 35 (88). С. 416–420.  

2. Бригадир Л. Г., Кузнєцова Н. В. Особливості інтерактивної технології навчання здобувачів вищої освіти. Розвиток освіти і науки: проблеми, теорія, досвід і перспективи. : Матеріали ІІ заочної Всеукраїнської науково-практичної конференції., м. Вінниця, 20 трав. 2021 р. С. 176–178. URL: http://195.34.206.236/bitstream/123456789/1927/1/34_Збірник%20до%20дня%20науки+.pdf (дата звернення: 14.01.2024).

3. Бичко Г., Терещенко В., Вакуленко Т. Навчальні втрати: сутність, причини, наслідки та шляхи подолання. Київ, 2023. 31 с. URL: https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2023/04/Learning-losses_Ukraine.pdf (дата звернення: 14.01.2024).

4. Круть І. Освітні втрати та освітні розриви: у чому різниця та як долати?. Освіторія медіа. URL: https://osvitoria.media/experience/osvitni-vtraty-ta-osvitni-rozryvy-u-chomu-riznytsya-ta-yak-dolaty/ (дата звернення: 14.01.2024).

5. Артеменко М. Всеукраїнське соціологічне дослідження “Підлітки та їхнє життя під час війни”. Клуб добродіїв. URL: https://dobrodiy.club/wp-content/uploads/2023/03/doslidzhennya-pidlitky-ta-yihnye-zhyttya-pid-chas-vijny-nastroyi-czinnosti-majbutnye.pdf (дата звернення: 14.01.2024).

6. Морозова В. Б., Пахомова Т. М. "Творчі" та "активні" перерви як засіб організації дозвілля учнів. Управління освіти Миколаїв. URL: https://www.calameo.com/read/0008173825c7dde674385 (дата звернення: 14.01.2024).

7. Богма І. О. Інтерактивні перерви до міжнародного дня рідної мови. Заклад позашкільної освіти "Центр юнацької та дитячої творчості Шевченківського району" Запорізької міської ради. URL: http://deticentr.zp.ua/інтерактивні-перерви-до-міжнародног/ (дата звернення: 14.01.2024).

8. Pifarré M. Using interactive technologies to promote a dialogic space for creating collaboratively: a study in secondary education. Thinking skills and creativity. 2019. Vol. 32. P. 1–16. URL: https://doi.org/10.1016/j.tsc.2019.01.004 (date of access: 14.01.2024). 

9. Бутенко Л. Л. Роль неявного знання майбутніх учителів у пізнанні явищ та процесів педагогічної дійсності. Психологія і педагогіка: історія розвитку, сучасних стан та перспективи дослідження : Міжнар. наук.-практ. конф, м. Одеса, 16 верес. 2016 р. Одеса, 2016. С. 72–76. URL: http://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/7932/Butenko%203.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 14.01.2024).

10. Інтерактивні творчі перерви. Плейлист сторінки спеціалізації "Менеджмент соціокультурної діяльності"., 2023. Youtube.com. URL: https://youtube.com/playlist?list=PLQnAw2G5YHoH8QysJsvLoE7Iy3fxJZLKB&si=uTGElAKSHhqKAK0S (дата звернення: 14.01.2024).

11. Інтерактивні перерви в рамках пізнавальних та розважальних проектів. Комунальний заклад позашкільної освіти Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області «Палац дітей та юнацтва ім. Алли Іванової». URL: http://xt.od.ua/70-masova-robota/524-interaktivni-perervi-v-ramkakh-piznavalnikh-ta-rozvazhalnikh-proektiv (дата звернення: 14.01.2024). 

12. Академія мистецтв імені Павла Чубинського. URL: http://chubynsky.best (дата звернення: 14.01.2024).

13. Філіпська Г. А. Приклади інтерактивних вправ. https://naurok.com.ua/. URL: https://naurok.com.ua/prikladi-ynteraktivnih-vprav-38847.html (дата звернення: 14.01.2024). 

_________________________

Науковий керівник: Бєляєва Карина Юріївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри позашкільної освіти, Український державний університет ім. М. Драгоманова



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота