ФОРМУВАННЯ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ В ЗАХІДНОМУ РЕГІОНІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ФОРМУВАННЯ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ В ЗАХІДНОМУ РЕГІОНІ

26.03.2024 15:18

[1. Экономические науки]

Автор: Фалович Володимир Андрійович, доктор економічних наук, професор кафедри промислового маркетингу Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя; Кулик Юлія Ігорівна, магістр кафедри промислового маркетингу Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя; Шеремета Ольга Віталіївна, магістр кафедри промислового маркетингу Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя


Якщо проаналізувати кожну з областей України, то можна стверджувати, що всі вони в тій чи іншій мірі мають туристичну привабливість. Найбільш розвиненими є  територія Карпат. Але раціональне використання туристичних ресурсів сприяє розвитку регіону в цілому та формуванню відносин як на внутрішньому так і на зовнішньому ринках. 

Розвиток внутрішнього туризму внаслідок перерозподілу національного доходу сприяє стабілізації національної економіки, більш глибокому усвідомленню спільності інтересів і розвитку всіх видів економічної діяльності, сприятливих для економіки країни у цілому.

Для успішного розвитку туризму характерними є: розвиток інформаційної інфраструктури, особливо комунікаційної мережі; удосконалення транспортної інфраструктури та застосування нових транспортних засобів, збільшення швидкості переміщення і зниження вартості поїздок; зростання добробуту населення, збільшення вільного часу і можливостей отримання відпустки. 

Враховуючи соціальний статус потен¬ційних споживачів, туристичні послуги доцільно планувати більш масштабно і в різні пори  року. На даний момент в Україні спостерігається потреба виїздів на відпочинок як з рекреаційними цілями так і для покращання здоров’я, що повинно відображатися  в туристичних пропозиціях, які б враховували соціальний статус потен¬ційних споживачів. 

Сучасний розвиток туризму в Україні характеризується наявністю глибоких протиріч в його організаційній структурі, в спрямованості розвитку, в стані якісних і кількісних характеристик. З одного боку, сучасний стан туризму в Україні розцінюється як кризовий, пов'язаний з різким падінням досягнутих раніше об'ємів надання туристичних послуг, скороченням матеріальної бази туристичної галузі і значною невідповідністю потребам населення  туристичних послуг. З іншого боку, наголошуються високі темпи будівництва туристичних об'єктів, що відповідають найвищим світовим стандартам, значне зростання кількості числа туристичних організацій по всій території України. 

Водночас подальший розвиток туризму гальмується: відсутністю цілісної системи державного управління туризмом у регіонах; підпорядкованістю закладів        розміщення        туристів, санаторно-курортних,  оздоровчих  та  рекреаційних  закладів,  які надають    туристичні   послуги,   різним   міністерствам,   іншим центральним органам виконавчої влади; нечітким визначенням у законодавстві  належності  підприємств готельного  господарства  до  підприємств,  які надають туристичні послуги; повільними темпами зростання обсягів  інвестицій  у  розвиток матеріальної бази туризму; відсутністю відповідних  об'єктів  для  розвитку  туристичної діяльності в сільській місцевості; невідповідністю переважної  більшості  туристичних   закладів міжнародним стандартам; незадовільним стан туристичної,  сервісної  та  інформаційної інфраструктури   в   зонах   автомобільних  доріг  та  міжнародних транспортних коридорів; незбалансованістю соціальної  та   економічної   ефективності використання рекреаційних ресурсів та необхідністю їх збереження; недосконалістю туристичної   інфраструктури,   неефективністю використання рекреаційних ресурсів.

Враховуючи проблеми, з якими зіштовхнувся туристичний бізнес, необхідно розробляти  інноваційні проекти  з питань розвитку перспективних видів туризму, забезпечувати туристичну галузь висококваліфікованими спеціалістами.

Для розвитку транспортної інфраструктури, яка вважається  основною  складовою функціонування туристичної сфери, необхідно залучати вітчизняні та іноземні інвестиції.

Подальший розвиток конкурентоспроможного транспортного обслуговування  туристичної  галузі  є  надзвичайно  важливим  для збільшення  обсягів  туристичних послуг [3, c. 602].

Туризм як вид економічної діяльності та  важливий  соціальний інститут  має  чітку орієнтацію на використання природних ресурсів та культурної спадщини.  Тому важливим його напрямом є ефективне і раціональне використання природних ресурсів та об'єктів культурної спадщини з одночасним їх збереженням і відновленням,  профілактика та   мінімізація  негативного  впливу  туристичної  діяльності  на навколишнє природне середовище.  Крім  того,  необхідно  здійснити заходи  щодо  визначення  рекреаційного  потенціалу  всіх регіонів країни та визначення особливостей рекреаційних  регіонів  з  метою створення колоритного національного туристичного продукту [1, c. 68].

У Тернопільській області з метою залучення  інвесторів створено банк інвестиційних пропозицій, проектів, бізнес-планів у галузі туризму (їх налічується біля 40). На жаль, бізнесові кола не виявляють зацікавлення вкладати кошти у придбання, будівництво або реконструкцію закладів розміщення туристів. Облдержадміністрація підтримує реальні інвестиційні та бізнесові проекти в галузі туризму, розповсюджує їх різними мовами в іноземних посольствах та консульствах, проте результат на сьогодні є незначним.

Найперспективнішими з точки зору  залучення інвестицій слід назвати такі напрямки туризму області:  

- релігійний туризм, представлений найбільшими пам’ятками православної і греко-католицької церков – Почаївською лаврою і святинями Зарваниці;  

- спелеотуризм, для розвитку якого є цілий комплекс печер в Чортківському, Борщівському і Заліщицькому районах області;  

- водний туризм по живописних річках краю – Дністрі і Сереті.

Аналіз ситуації, яка об’єктивно склалася на ринку туристичних послуг області, однозначно засвідчує: подальший розвиток туристичної галузі області стримується відсутністю належної інфраструктури, закладів комплексного обслуговування туристів. 

В зв’язку з цим необхідно враховувати екологічний  туризм, а  і екологізацію  всіх  видів туристично-рекреаційної  діяльності,    її екологічні аспекти, екологічну орієнтацію, екологічний підхід, сталий розвиток тощо. 

Впровадження принципів сталості й екологізації в   практику розвитку туристичної індустрії передбачає реалізацію кількох взаємопов’язаних завдань:

• розробка такого туристично-рекреаційного продукту, в основу якого покладені принципи збереженості довкілля, здатного забезпечити потреби і смаки широкого кола споживачів;

• екологізація традиційних видів відпочинку через освіту;

• впровадження в практику рекреаційно-туристичної діяльності комбінованих турів, які опираються як на антропогенні атракції, так і на природні ресурси,  забезпечуючи  поєднання  традиційного  комфортного відпочинку з елементами пізнавального туризму;

• екологічна освіта організаторів туристично-рекреаційної справи і їх знайомство з принципами сталості; розробка методичних рекомендацій, які сприятимуть впровадженню принципів сталості в практику обслуговування туристів;

• використання нетрадиційних джерел енергії для забезпечення потреб інфраструктурних рекреаційно-туристичних об'єктів, введення розумних обмежень на використання традиційних видів транспорту.       

Враховуючи ринковий попит туристичне підприємство  визначає зміст туристичного продукту до якого входять наступні дані: вид туризму, країна куди подорожують, маршрут, загальна кількість турів, пакет послуг. Кожен із видів туризму передбачає програму обслуговування, яка потребує індивідуального підходу до  обслуговування, рівня комфортності та відповідності між програмою обслуговування та її метою. 

Розглянемо особливості реклами у туристичному бізнесі. В туризмі, як і в інших сферах людської діяльності, успіх залежить від попиту на послуги. Реклама на основі цілого ряду психологічних механізмів здатна формувати нові потреби, а також впливати на попит і одна з функцій реклами це допомогти розібратися споживачу у своїх бажаннях [2, с.179].

В туризмі реклама як інструмент маркетингу спирається на масову комунікацію, де процеси сприйняття і спілкування превалюють над інформаційною стороною; де об'єкти опису більш вкорінені в психологію людей, яка не укладається в раціонально-логічні схеми. У цих випадках потрібне доповнення активної, впливаючої сторони маркетингу такими системами, які схоплюють нераціональність, інтуїтивність людини. Маючи на увазі способи дії реклами в туризмі, говорять про раціональну  і емоційну  рекламу.

Якщо перша робить наголос на розум туриста, приводить переконливі докази, а щоб підсилити і підкріпити враження від сказаного,   використовує спонукаючі та переконуючі малюнки, каталоги, буклети, то друга викликає підсвідомі емоції, думки, відчуття, вона впливає через асоціацію ідей, відтворення обстановки; наприклад створення в готельних номерах домашнього затишку через  малюнок і звук.

Проаналізувавши сучасний стан розвитку туризму та вплив реклами на збільшення попиту на туристичну продукцію ми довели, що туризм є динамічною галуззю, яка продовжує розвиватися.  Вплив туризму на економіку України  досить відчутний, адже туристи подорожуючи споживають різноманітні товари, користуються послугами, що сприяє наповненню місцевих бюджетів. Україна має всі передумови для успішного  розвитку туристичної галузі, адже за рівнем забезпеченості  природними та історико-культурними ресурсами посідає одне з провідних місць в Європі. На даний час, у зв’язку  з економічною кризою та війною в Україні, ситуація  ускладнилася.  Реклама є одним із факторів, які можуть вирівняти ситуацію та стати механізмом зростання туристичних потоків, що призведе до інтенсивного розвитку внутрішнього та зовнішнього туризму, адже Україна для цього має  достатній природний потенціал туристично-рекреаційних ресурсів і може стати країною з розвиненою туристичною індустрією.

Література:

1. Голда Н. Тенденції розвитку ринку туристичних послуг Тернопільської області / Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 60. — № 5. С.66–72.

2. Голда Н. Маркетингові дослідження в туризмі. / Колктив. монографія: Теоретичні та прикладні аспекти розвитку економіки та маркетингу / В.А. Фалович [та ін.] ; за ред. д.е.н, доц. В.А. Фаловича. – Тернопіль: ФО-П Шпак В. Б., 2020. С.179/14.

3. Голда Н. Конкурентоспроможність підприємств у контексті сталого розвитку [Електронний ресурс] / Голда Надія // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 602-609. — Режим доступу:http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdf .



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота