ОСОБИСТІСТЬ ПЕДАГОГА У ЗАПИТАХ XXI СТОЛІТТЯ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСОБИСТІСТЬ ПЕДАГОГА У ЗАПИТАХ XXI СТОЛІТТЯ

17.04.2024 14:38

[4. Педагогические науки]

Автор: Щербакова Марина Анатоліївна, викладач вищої категорії, старший викладач, Балаклійський педагогічний фаховий коледж Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, м. Балаклія, Україна; Коробка Інна Анатоліївна, викладач першої категорії, Балаклійський педагогічний фаховий коледж Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, м. Балаклія, Україна


Розвиток професійної компетентності педагога завжди був одним з найбільш актуальних завдань системи освіти. В умовах модернізації освітньої системи підвищуються вимоги до професіоналізму і особистісних якостей педагога. Показником роботи педагога є створення сприятливих умов для розвитку особистості здобувачів освіти. Освіта педагога ніколи не може вважатися завершеною, а професійна компетентність сформованою повністю. Тому справжній педагог повинен навчатися все життя, розвиваючи власну професійну компетентність та творчий потенціал.

Про необхідність професійного розвитку та самовдосконалення педагогів йдеться в законі України «Про освіту» (2017), де зазначено, що «професійний розвиток педагогічних і науково-педагогічних працівників передбачає постійну самоосвіту, участь у програмах підвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання. Закон України «Про освіту»  надає сучасному педагогу академічну свободу у виборі форм і методів роботи з здобувачами освіти, але з іншого боку вимагає великої відповідальності за результати своєї діяльності і за якість навчальних досягнень здобувачів освіти.

Сьогодні, педагоги  повинні враховувати та відповідати на потреби і очікування сучасного суспільства, де освіта визнається важливим інструментом розвитку і соціалізації дітей. Освіта вже не обмежується лише передачею знань; вона також спрямована на розвиток особистості дитини, формування її ціннісних уявлень та навичок, необхідних для подальшого життя.

Безперервний процес навчання сприяє вдосконаленню професійних та особистісних  якостей педагога та триває впродовж усього періоду його професійної діяльності.

Для успішного виконання цієї трудової функції потрібні такі компетентності:

1.Здатність до навчання впродовж життя. Ця компетентність передбачає проведення саморефлексії та самооцінювання власної діяльності, планування та реалізацію індивідуального професійного розвитку та самоосвіти [2].

Для розвитку цієї компетентності слід опрацювати такі теми:

- професійний стандарт та вимоги до професійної діяльності;

- нормативно-правове забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- сутність, зміст, методи та способи здійснення саморефлексії та самооцінювання власної професійної діяльності;

- основні принципи, функції, форми та методи самоосвіти [1].

2. Інформаційно-комунікаційна компетентність. Ця компетентність передбачає орієнтацію в інформаційному просторі, ефективне використання ІКТ та електронних освітніх ресурсів в професійній діяльності, дотримання правил безпечної поведінки в цифровому середовищі [1].

Аби формувати цю компетентність, потрібно покращувати теоретичну базу такого змісту:

- нормативно-правове забезпечення використання ІКТ та електронних освітніх ресурсів в професійній діяльності;

- основи медіаграмотності, способи та правила використання сучасного медіапростору, культури користування мережею  Інтернет;

- особливості та санітарно-гігієнічні вимоги використання ІКТ в професійній діяльності;

- правила безпечної поведінки в цифровому середовищі, способи контролю контенту та реагування на ризики мережі Інтернет [2].

Педагогічні працівники зобов’язані підвищувати професійну майстерність, але разом з тим вони мають право обирати види, напрями та суб’єктів підвищення кваліфікації.

Можна  зробити висновок, що побудована на основі компетентнісного підходу система освіти у сполученні зі зваженою системою професійної орієнтації та ідентифікації є основою для формування конкурентоспроможного педагога сучасного типу.

Основними умовами розвитку професійної компетентності педагогів є створення індивідуальних траєкторій розвитку та постійна самоосвітня діяльність, яка має з пасивної перейти в активу форму.

Педагог  – це одна з найбільш шанованих, найбільш відповідальних та найбільш почесних професій у світі. Вона посідає особливе місце – є початком усіх професій. Під впливом часу можуть змінюватися умови і засоби виховання, але головне призначення вчителя є незмінне – навчити людину бути Людиною. Нова освітня політика України потребує осмислення та змістовного оновлення професійної діяльності педагога, а соціальне замовлення на компетентну відповідальну особистість у вихованні дитини ставить високі вимоги до його професійних і особистісних рис.

Література

1. Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI століття»). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF (дата звернення: 28.03.2024).

2. Пономарьова Г. Ф. Виховання майбутнього педагога : теорія і практика : монографія / Харків. гуманіт.-пед. акад. Харків. облради. Харків : Ранок, 2014. 548 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота