ДІАЛОГІЧНЕ МОВЛЕННЯ ЯК ЗАСІБ ВИВЧЕННЯ ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ДІАЛОГІЧНЕ МОВЛЕННЯ ЯК ЗАСІБ ВИВЧЕННЯ ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ

19.02.2025 09:42

[8. Филологические науки]

Автор: Гуз Олена Петрівна, старший викладач? Волинський національний університет імені Лесі Українки



Як відомо, усне мовлення реалізується у двох формах: діалогічній і монологічній. Роль вивчення діалогічної форми мови є дуже важливою, тому що діалог уважається найбільш природнім проявом мовленнєвої активності. при якій відбувається безпосередній обмін висловлюваннями між двома чи кількома особами. Саме діалог є одним із головних засобів розвитку та формування навичок говоріння під час вивчення іноземних мов, зокрема, французької. 

Діалог – це особлива форма мовленнєвої поведінки, яка характеризується обміном репліками між його співрозмовниками, які об’єднані семантично, структурно, інтонаційно. Репліка може бути представлена лише одним словом, словосполученням, реченням або кількома реченнями. Вміння складати та реплікувати в діалозі є базою для подальшого опанування діалогічним мовленням як основним засобом спілкування в іноземній мові. Діалогічне мовлення є однією з форм мови, за якої здійснюється безпосередня комунікація та обмін інформацією між співбесідниками. 

Діалогічне мовлення – це процес взаємодії двох або більше осіб з метою отримання інформації, обміну думками, спонукання до дії, висловлення пропозиції, прохання, переконання, у якому активний процес продукування мовлення чергується з пасивним – періодом слухання й аналізу отриманої інформації. В основі будь-якого діалогу лежать різні висловлювання, комбінування яких складає його сутність. Діалогічне мовлення характеризується певними комунікативними, психологічними і лінгвістичними особливостями. Діалог як продукт скоординованої усномовленнєвої діяльності двох (трьох і більше) співрозмовників – це зв’язний текст, якому притаманні усі основні характеристики надфразової єдності. Перевагами діалогічного спілкування стають такі його результати: формування уміння доводити свою точку зору, культурно відстоювати її, уважно прислухатися до думок інших [1, с. 303]. 

Діалогічний дискурс має двосторонній характер. При спілкуванні співрозмовник виконує роль оратора або слухача, який повинен реагувати на відповідь партнера. Іншими словами, обмін сигналами не може відбуватися без взаєморозуміння через слухання. Тому оволодіння розмовним мовленням включає в себе оволодіння говорінням і аудіюванням, що вимагає двосторонньої мовленнєвої діяльності та ініціативи тих, хто бере участь у спілкуванні.

Специфічною рисою діалогічного мовлення сучасної французької мови є  його еліптичність. Вона характерна для всіх мовних рівнів діалогічного мовлення: фонетичного, лексичного, граматичного. В діалогічному спілкуванні можна довгий час обмінюватися репліками, ні разу не використавши повного речення, при цьому окремі висловлювання досягають крайньої лаконічності.

Друга специфічна особливість діалогічного мовлення, яке ведеться французькою мовою, це – відносна згорнутість синтаксичних засобів. Для усного діалогічного мовлення характерні прості за структурою речення, що складаються з невеликої кількості слів. У непідготовленому мовленні коротка проста фраза виявляється більш зручною. Вона не перевантажує короткочасну пам’ять, дозволяє зосередитися на змістовій стороні висловлювання.

Отже, діалогічне мовлення відіграє провідну роль при вивченні французької чи будь-якої іншої іноземної мови. Воно сприяє появі вербального стимулу, що призводить до активного процесу навчання і засвоєння студентами лексичного та граматичного матеріалу.

Література:

1. Теличко Н. В. Діалогічне мовлення на занятті іноземної мови як один із шляхів реалізації особистісно орієнтованого навчання. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2015. С. 300–304. 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2025

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота