БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК РОЗРАХУНКІВ З ПОКУПЦЯМИ ТА ЗАМОВНИКАМИ: ЮРИСПРУДЕНЦІЯ ЧИ МАРКЕТИНГ? - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК РОЗРАХУНКІВ З ПОКУПЦЯМИ ТА ЗАМОВНИКАМИ: ЮРИСПРУДЕНЦІЯ ЧИ МАРКЕТИНГ?

04.03.2014 12:17

[Секція 4. Бухгалтерський облік, аналіз і аудит]

Автор: Сливка Ярослава Василівна, кандидат економічних наук, Карпатський інститут підприємництва, Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»


Дедалі більшого поширення набуває запозичення зарубіжного досвіду щодо застосування знижки, проведенні маркетингових досліджень, побудові рекламної кампанії підприємства на виконанні соціальних зобов’язань, прийняття управлінських рішень на основі даних про договірні зобов’язання підприємства, проте наскільки правомірні такі дії можна визначити розміром штрафних санкцій за результатами чергових перевірок.

За даними Єдиного реєстру судових рішень, більше 200 000 справ пов’язаних з операціями за розрахунками з покупцями та замовниками [1]. Попередження маніпулювання даними щодо результатів розрахунків з покупцями та замовниками з боку податкових органів здійснюється в наступних напрямках: встановлення ліміту щодо розрахунків готівкою; правомірності встановлення ціни продажу (на рівні середньо ринкових, договірних, з афілійованими особами, наявність експертної оцінки в окремих випадках тощо); наявність дозвільних документів в залежності від об’єкту продажу; нормативне регулювання умов продажу в залежності від об’єкту продажу, захист прав споживачів і т.д. 

Бухгалтерський облік розрахунків з покупцями та замовниками, з метою захисту інтересів підприємства та наданні достовірної інформації про фінансовий стан підприємства, передбачає наявність ряду первинних документів дані яких в подальшому знаходять своє відображення на активному рахунку 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками». Безумовною вимогою виступає підтвердження першої з подій: відвантаження товарів (накладна) або передоплата (виписка банку). Необхідною умовою продажу продукції виступає наявність податкової накладної, окрім випадків, коли підприємство-продавець не є платником ПДВ, а також наявність документів, що підтверджують транспортування товару, зберігання, додаткові документи, що підтверджують якість товару та права на його реалізацію тощо.

Одним з поширених випадків отримання штрафних санкцій з порушення достовірності даних щодо операцій за розрахунками з покупцями та замовниками виступає відсутність документів, що підтверджують його транспортування та визнання господарської операції щодо розрахунків з покупцями та замовниками фіктивною. Об’єктом порушення законодавства виступає неправомірне завищення витрат до оподаткування (на суму реалізованого товару) та заниження належного до сплати податку з доходів.

Неоднозначне використання даних щодо операцій за розрахунками з покупцями та замовниками виступає порушення правил надання знижки та завищення обсягу продаж [2], акцентуванні на виконанні гарантійних зобов’язань [3], включення до собівартості продажу необґрунтованих витрат на маркетингові дослідження тощо. 

Отже, дані бухгалтерського обліку направлені на достовірне відображення обсягів продажу направленні та захист інтересів підприємства (дотримання чинного законодавства та попередження отримання штрафних санкцій), що вимагає наявності всіх первинних документів, що підтверджують здійснення господарської операції. У випадку необхідності доведення правомірності включення до собівартості товарів маркетингових витрат виступає наведення результату від їх понесення (розрахунки щодо збільшення доходу та прибутку, збільшення кількості покупців, зменшення витрат тощо) та документальне підтвердження здійснення таких витрат.




_______________________________



  1. Станом
    на 03.03.14р. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://reyestr.court.gov.ua/

  2. підвищення
    цін з одночасним наданням знижки, що в сумі відповідає середньо ринковим
    цінам, надання знижок на неякісний або пошкоджений товар тощо

  3. Виконання
    яких вже передбачено Закон України “Про захист прав споживачів” від
    12.05.1991 № 1023-XII [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T102300.html





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота