ОКРЕМІ АСПЕКТИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ОБМЕЖЕНОГО ІМУНІТЕТУ ДЕПУТАТА В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОКРЕМІ АСПЕКТИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ОБМЕЖЕНОГО ІМУНІТЕТУ ДЕПУТАТА В УКРАЇНІ

14.05.2014 15:29

[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Міжнародне право]

Автор: Ткач Ірина Сергіївна, студентка Інституту підготовки кадрів для органів прокуратури України Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого


Згідно Конституції України, народ є носієм суверенітету та єдиним джерелом влади, щопередається обраному депутатові для здійснення законодавчої влади в парламенті. Сутність депутатського мандата полягає в специфіці відносин депутата з виборцями та в характері його відносин як з радою, так і її органами, а також з іншими депутатами. Суть депутатського імунітету розкривається у статті 80 Конституції України, згідно з якою народні депутати України не можуть бути без згоди Верховної Ради України притягнені до кримінальної відповідальності, затримані або заарештовані. Стаття 27 Закону „Про статус народного депутата України” розширює визначений Конституцією обсяг депутатського імунітету, фактично унеможливлюючи проведення без згоди парламенту відповідних слідчих дій. Дане положення зовсім не відповідає стандартам європейських розвинених країн. Так, в багатьох країнах світу депутат користується недоторканністю тільки у парламенті. Виходячи за межі парламенту, він є звичайним громадянином. Наприклад, у Бельгії, Греції, Люксембурзі, Португалії, Швеції його використовують лише у період парламентських сесій, або лише протягом перебування на засіданні парламенту, у дорозі до чи з парламенту (США, Ісландія, Норвегія); або ж протягом всього періоду повноважень, але слід зауважити, що крім випадків затримання на місці вчинення злочину (такий підхід набув поширення у більшості країн європейського континенту: Австрія, Албанія, Бельгія, Болгарія, Греція, Данія, Іспанія, Італія, Латвія). 

 Україна ратифікувавши Конвенцію ООН проти корупції Законом України від 18 жовтня 2006 року, взяла на себе зобов’язання встановлювати або забезпечувати у відповідності до своєї правової системи і конституційних принципів належну збалансованість між будь-якими імунітетами або юрисдикційними привілеями, наданими публічним посадовим особам держави у зв’язку з виконанням ними своїх функцій, і можливістю, у випадку необхідності, здійснювати ефективне розслідування та кримінальне переслідування і виносити судові рішення у зв’язку із злочинами, визнаними такими у відповідності до Конвенції ООН проти корупції. Звідси випливає, що для належного розвитку демократичного суспільства та у зв’язку з посиленою боротьбою з корупцією необхідно обмежити депутатський імунітет. 

Отже, з огляду на вищесказане, можна дійти висновку, що недоторканність – одна з базових привілеїв, за яким, власне кажучи, іде у депутати більшість нинішніх політиків.Тому, ми пропонуємо обмежити депутатський імунітет на рівні парламенту в Україні в умовах свавілля депутатського корпусу, його безвідповідального відношення до своїх прямих професійних обов'язків та до пасивного відношення до своїх обіцянок народу України. Тож, необхідно внести зміни до Конституції України та Закону України «Про статус народного депутата України». Необхідно, щоб колишня норма про неможливість притягти до кримінальної відповідальності, затримати чи заарештувати народного депутата без згоди Верховної ради була викладена в новій редакції. Згідно з нею, народного депутата можна буде заарештувати і без згоди Ради, якщо суд винесе йому обвинувальний вирок, і цей вирок набере чинності. Це в першу чергу  знизить ціну депутатського мандату, а також буде важливим кроком у боротьбі з корупцією та забезпечить належне просування України до рівня демократичних, розвинених європейських держав.

________________________________

Науковий керівник: к.ю.н., доцент кафедри державного будівництва, О.В.Новіков



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота