ПОЗИЦІОНУВАННЯ ІМІДЖУ ПОЛІТИЧНОГО ДІЯЧА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПОЗИЦІОНУВАННЯ ІМІДЖУ ПОЛІТИЧНОГО ДІЯЧА

15.05.2014 15:37

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Щербак Анна Сергіївна, студентка факультету банківських технологій Державного вищого навчального закладу «Українська академія банківської справи Національного банку України»


У сучасному суспільстві питання позиціонування іміджу політика відіграє важливу роль на шляху формування та подальшого його використання. Позиціонування є першим етапом створення іміджу. І саме тому виникає необхідність більш докладного вивчення даної теми.

Для розуміння сутності означеної проблеми доцільно розглянути даний термін через призму різних підходів і поглядів. У перекладі з англійської позиціонування (position) означає положення, розміщення, позиція.

Основний принцип позиціонування, на  думку Джека Траута, полягає не в тому, щоб створювати щось нове і відмінне від інших, а в маніпулюванні тим, що вже живе в умах споживачів, використовувати вже наявні зв'язки. [1,с. 4].

Необхідною умовою позиціонування іміджу політика є розуміння структурно-змістовного комплексу політичного образу кандидата, де виділяються три базисні складові: фізична складову іміджу, психологічна складова і соціальна складову політичного образу кандидата. У комплексі вони визначають центральну ідею іміджу, цінності і цілі.

Обов'язковою умовою позитивного ставлення виборців до іміджу політика під час виборчої кампанії є облік соціокультурного середовища, що утворює контекст сприйняття образу кандидата. Саме соціокультурні фактори середовища задають зразки інтерпретації, визначають типові моделі поведінки та реакції виборців.Дані фактори можна проаналізувати на основі традицій, звичаїв, норм і панівних міфів.

У сукупності соціокультурні фактори формують і відображають міф, який є найбільш характерний для певної місцевості. Відповідно до міфу актуальною стає певна модель політичного іміджу, яку формує саме суспільство відповідно до потенційних можливостей лідера вирішувати виниклі проблеми та  задовольняти нагальні потреби.

На кожному етапі виборчої кампанії актуальності набувають певні аспекти політичного образу кандидата, які визначені факторами зовнішнього середовища  та  суб'єктивними характеристиками особистості політика. 

Успіх позиціонування іміджу кандидата досягається за умови, що кандидат адаптує свій образ відповідно до міфів, які є актуальними в тій соціальній групі, в якій політик себе позиціонує.

У стратегічному маркетингу такі елементи, як сегментування, аналіз цільової аудиторії і вивчення конкурентів, складають стратегію позиціонування, що дозволяє виявити відмітні переваги компанії і з їх допомогою залучити споживчий інтерес.

Як висновок можна сказати, що позиціонування іміджу політика полягає в чіткому визначенні кола потенційних виборців і громадських груп, на які буде спрямовано вплив, способів формування іміджу та репутації політика, а також забезпеченні можливості довгострокового конкурентної переваги над іншими політиками в позначених групах.

Враховуючи нові можливості сучасних засобів масової інформації, значно розширився арсенал засобів іміджмейкерів - вони змусили всіх учасників політичної кампанії грати за небаченим досі правилам, правилами політичного маркетингу. У даному випадку політичний маркетинг - грамотне, коректне і цілеспрямоване виявлення, підкреслення і демонстрація різним соціальним і національним групам виборців саме тих якостей і достоїнств претендента на лідерство, до яких ці групи пред'являють особливий інтерес.

Таким чином, роль позиціонування іміджу політичного лідера - це процес створення образу і цінності у виборців з цільової аудиторії, злагоджені дії, спрямовані на досягнення і підтримку бажаної позиції.




Джерела:

1. Траут Д., Райс Э. Позиционирование: битва за умы[Текст]/ Пер. с англ. - СПб, 2007.

2. Бутенко Н. В.Маркетинг [Текст]: навч. посіб. / Н.В. Бутенко. – К.: Атіка, 2008. – 300 с.

3. Почепцов Г.Г. Профессия: имиджмейкера. - 2-е изд., [Текст] / - Спб.: Алетейя 2001. - 256с.

4. Панасюк А.Ю. Формированиеимеджа: стратегия, психотехнологии[Текст]/  А.Ю. Панасюк. 2—е издание, стер. — М.: Издательство «Омега - Л»,  2008. —266 с.

__________________________

Науковий керівник: к.т.н., доцент Бондаренко А.Ф.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота