ЕЛЕКТРОННА ДЕМОКРАТІЯ: ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЕЛЕКТРОННА ДЕМОКРАТІЯ: ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

13.10.2014 22:23

[Секція 1. Теорія та історія держави і права. Філософія права. Історія політичних і правових вчень]

Автор: Смертенюк Денис Володимирович, студент ОКР «Магістр» Маріупольського державного університету


За сучасних умов стрімкого розвитку інформаційних технологій, та постійного підвищення швидкості передачі даних, наше суспільство можна сміливо назвати інформаційно-комунікативним. Поняття демократії, як явища, дещо трансформувалося з часів стародавньої Греції. Питання про впровадження так званої «електронної демократії» все частіше постає в працях провідних світових вчених. Електронне урядування, як елемент електронної демократії має глобальні перспективи розвитку, і демонструє різноманітні напрями оптимізації роботи уряду. 

В другій половині ХХ століття в Сполучених Штатах Америки вперше було застосовано поняття «електронна демократія» (e-democracy). Електронна демократія - форма організації суспільства,  за якої громадяни та бізнес залучаються до процесу державного управління та державотворення, а також до місцевого самоуправління за допомогою інформаційних і комунікаційних технологій. На той час категорія «електронна демократія» була дещо абстрактною, адже, технології передачі інформації були доволі примітивними. Неможливо було застосувати існуючу технічну базу для будування глобальної національної системи. 

В XXI столітті ситуація докорінно змінилася. Масове розповсюдження інтернет-комунікації, і зростання довіри суспільства до передачі інформації і прийняття рішень через інформаційно-комунікативні мережі, дозволяють побудувати на національному рівні інфраструктуру державної системи електронного урядування.

Побудова системи електронної демократії дозволяє на національному рівні виконувати задачі, реалізація яких була майже неможливою  в класичній демократичній державі, а саме:

- формувати і відправляти в органи влади всіх рівнів публічні, в тому числі колективні, звернення, відслідковувати їх статус, отримувати відповіді; 

- прив'язувати до карти проблеми, про які повідомляється в орган влади; 

- проводити публічні обговорення документів, збір зауважень і пропозицій, формувати інтерактивну статистику якості роботи органів влади; 

- вести блоги органів влади; 

- оцінювати якість прийнятих органом влади заходів або відповіді на звернення.

Отже впровадження інструментів електронної демократії на загальнонаціональному рівні відкриває нові, досі невикористані можливості для більш якісної побудови сучасної системи влади. Залучення нових ресурсів дає можливість громадянам збільшити свій вплив у загальній справі державотворення.




Література:

1. Вячеслав Трухманов. Світовий досвід електронної демократії. [Електронний ресурс] – Режим доступу до документу http://www.cisp.org.ua/cisp/news.nsf/c350cde975b6be73c225755d00495127/062aee0a4db29bc5c22575df0032f31b?OpenDocument

2. Макаренко Є.А. Європейська інформаційна політика: монографія / Є.А. Макаренко. – К.: Наша культура і наука, 2000. – 368 с. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота