ВІДНОВЛЕННЯ ДОВІРИ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ДО БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВІДНОВЛЕННЯ ДОВІРИ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ДО БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ

14.10.2014 15:22

[Секція 6. Банківська справа. Гроші, фінанси і кредит]

Автор: Корягіна Тетяна Вікторівна, доцент, Дніпропетровська державна фінансова академія, Бодня Дмитро Андрійович, студент Дніпропетровської державної фінансової академії, Поривай Артем Олександрович, студент Дніпропетровської державної фінансової академії


Продуктова політика банків України стрімко розвивається у XXI столітті. Це було спричинено розвитком її економіки, збільшенням послуг для клієнтів та збільшенням зв’язків із іншими країнами. Проте нинішня ситуація в країні, пов’язана з подіями у столиці на Майдані Незалежності та конфліктом на Донбасі, призвела до змін в становищі та політиці банків. Одним із чинників цього було зростанням вартості ресурсів, зниження платоспроможності клієнтів та значне зниження довіри населення до банківських установ. Тому потрібно розглянути ринок банківських послуг України, задля подальшого дослідження.

Ринок банківських послуг України можна поділити на ринок традиційних банківських послуг та нетрадиційних. Основними видами традиційних послуг є депозитні та кредитні. До нетрадиційних послуг відносяться  операції з цінними паперами та валютні, лізингові й консалтингові послуги [2].

В умовах нинішніх подій у банків в значній мірі відсутня можливість фінансування поточної діяльності через брак ресурсів і це викликано тим, що протягом останніх років банківська система України стала значно залежною від ресурсів міжнародних ринків позик та капіталів. І тому єдиним надійним джерелом ресурсів є - депозити фізичних осіб. Задля збереження та розвитку такого потужного джерела ресурсів банки повинні докласти значних зусиль.

Зараз банкам треба приділяти більшу увагу на традиційних банківських послугах, бо цей напрямок зможе відновити довіру населення до банківської системи України.

Продуктова політика комерційних банків повинна включати такі заходи: постійний процес модернізації лінійки депозитних продуктів банку (строки, супутні продукти, умови нарахування відсотків); оптимізація технології обслуговування клієнтів (спрощення процедур укладання угод та отримання відсотків); активізація інноваційних процесів (електронні платежі та інтернет-системи).

Також банкам слід переорієнтувати свою продуктову політику на термін пропонованих ними продуктів та послуг, так як на сьогодні клієнти переважно схильні довіряти власні кошти лише на дуже короткий час. 

Інший перспективним напрямком продуктової політики банків є на сьогодні маніпулювання курсовою складовою депозиту. Банкам слід пропонувати вигідний курс конвертації валют (тобто клієнт вносить гривню на валютний депозит за курсом, який значно нижчий за ринковий). 

Ще один напрямок розвитку продуктової політики банків в нинішніх умовах є – використання «гнучкості» окремих параметрів. Найбільш ймовірно, що залучити кошти населення вдасться на вклади з вільним режимом використання грошових коштів (як на поточному рахунку), але з високими процентними ставками. 

А також з метою підвищення довіри до банків та підвищення їх фінансової стійкості важливим є забезпечення регулярного інформування громадськості про діяльність кожного банку і цю інформацію варто подавати у формі, зрозумілій для широкого кола користувачів, або надавати необхідні пояснення [2].




Література:

1. Смовженко Т. Розвиток національної системи гарантування вкладів фізичних осіб: застосування передових принципів та методів / Т. Cмовженко, І. Серветник // Банківська справа. – 2012. – № 6. – С. 35-47.

2.Підвищення рівня фінансової грамотності населення допоможе зміцнити довіру до банківської системи [Електронний ресурс]. - Режим доступу:http://www.nabu.com.ua/ukr/press_centr/news/81386/

Науковий керівник: Корягіна Т.В. - к. держ. упр., доцент, завідувач кафедри економічної теорії Дніпропетровської державної фінансової академії.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота