ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ

02.12.2014 00:36

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Бондар Вікторія Валеріївна, Вінницький торгівельно-економічний інститут Київського торгівельно-економічного університету


У сучасній Україні актуальним напрямком маркетингу є соціально-відповідальний маркетинг, так як при використанні його концепції підприємства орієнтуються не тільки на задоволення потреб покупців, але і на поліпшення якості життя суспільства в цілому. Основними факторами, які спонукають компанії впроваджувати соціальну відповідальність, є, по-перше, моральні міркування і внутрішнє спонукання, по-друге, зростання продажів компанії, по-третє, копіювання дій конкурентів і, по-четверте, запит з боку органів місцевої влади.

З метою забезпечення соціальної відповідальності підприємства необхідно детально вивчати фактори мікросередовища та визначати соціальні аспекти та характер їх впливу, в першу чергу інтереси зацікавлених осіб, що здатні позитивно впливати на діяльність підприємства і підтримувати їх. Це в свою чергу сприятиме підвищенню соціального ефекту маркетингової діяльності підприємства, що може виражатись у вигляді покращення іміджу, підвищення репутації, поліпшення якості робіт і послуг, підвищення задоволеності персоналу і клієнтів, тощо. Що можна прослідкувати на прикладі роботи компанії «McDonald’s».

При застосуванні соціально-відповідального маркетингу потрібно враховувати:

 Разом із потребами покупців існують інтереси суспільства, які повинні бути враховані;

 Успішність та репутація підприємства залежить від суспільної думки, яка буде сформована в залежності від того наскільки сумлінно виконує підприємство свої суспільні обов’язки;

 Споживачі у разі ідентичності товарів, обирають товари виробник яких враховує суспільні інтереси.

Безпосередньо простим виглядає інший приклад соціально-відповідального маркетингу, коли компанія «McDonald’s» у відповідь на критику, що їхні «гамбургери – смачна, але шкідлива для здоров’я їжа», додала до меню корисні для здоров’я салати. Виходить, що додавання до шкідливої для здоров’я страви корисного може зробити її поживною. Соціально-відповідальне ж рішення укладається взамін шкідливих для здоров’я гамбургерів іншою смачною і корисною для здоров’я стравою. З метою оцінки соціальної відповідальності як складової стратегічного контролю маркетингу, доцільно використовувати якісні критерії оцінки, до яких слід віднести: ступінь поліпшення уявлень про компанію,відсутність (наявність) недостовірної реклами, ступінь дотримання конфіденційності і анонімності (в разі потреби) в роботі з клієнтами, своєчасність виконання своїх зобов’язань по відношенню до клієнтів і партнерів підприємства, тощо.

Таким чином, оцінка соціальної відповідальності підприємства в системі стратегічного контролю маркетингу сприятиме розробці рекомендацій щодо її підвищення, а отже забезпечить підвищення конкурентоспроможності і прибутковості діяльності підприємства громадського харчування.




Література:

1. Акимов Д. И. Социальный маркетинг.– К: Наукова думка, 2008.– 143 с.;

2. Булеев И.П. Социальная ответственность бизнеса: теория и практика [Текст]: моногр./ И.П. Булеев, Н.Е. Брюховецкая, Е.В. Черных / НАН Украины. Ин-т экономики пром-ти. - Донецк, ИЭП НАН Украины; ДонУЭП, 2008. – 137 с.– ISBN 978-966-02-4936-3


_________________________

Науковий керівник: Каправий Володимир Васильович, кандидат сільськогосподарських наук, доцент кафедри маркетингу Вінницького торговельно-економічного інституту Київського національного торговельно-економічного університету




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота