ІМІДЖ ЯК СКЛАДОВА МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ІМІДЖ ЯК СКЛАДОВА МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ

04.03.2015 14:10

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Голікова Ганна Андріївна, бакалавр, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»


У сучасній науці відсутнє єдине трактування сутності іміджу. Науковці розглядають різні аспекти іміджу: як наочне, візуально виражене явище (В.М. Шепель), акцентують увагу на символічному характері і наявності декількох суб'єктів (Е.Б. Перелигіна), відзначають вплив іміджу на поведінку людей (О.А. Феофанов). Більшість дослідників визначає імідж через поняття психічного образу, який формується у масовій свідомості (Г.М. Андрєєва, Т.Н. Піскунова, А.В. Саватеев, Е.Н. Богданов, В.Г. Зазикін та ін.). Проте недостатньо уваги приділяється ролі іміджу в маркетинговій стратегії підприємства. 

Нематеріальні активи підприємств стали об’єктом активних досліджень економістів і вагомим фактором створення прибутку ще на поч. 80-х рр. ХХ століття. Тоді ж компанії почали активно створювати власний імідж і намагалися тим самим завоювати лояльність споживачів не до окремого продукту, а до всієї компанії. 

З точки зору терміну формування доцільно виділити два компоненти іміджу: перше враження, яке можна змінювати за допомогою методів прямої реклами, та репутацію, впливати на яку компанія може через непряму рекламу та PR.

На думку В.В. Снітинського та Н.Б. Завальницької,  імідж – це враження, яке організація та її співробітники справляють на людей і яке фіксується в їх свідомості у формі певних емоційно забарвлених стереотипних уявлень (думок, суджень про них) [1].

Методика формування корпоративного іміджу фірми, як складової маркетингової стратегії представлена наступною послідовністю кроків [2]:

1. Аналіз маркетингового середовища фірми і виділення цільових груп громадськості.

2. Формування набору найбільш істотних іміджетворчих факторів для кожної з цільових груп.

3. Розробка бажаного образа фірми (з погляду встановлених стратегічних цілей) для кожної цільової групи.

4. Оцінка стану іміджу фірми в кожній з цільових груп.

5. Розробка і реалізація плану заходів щодо формування позитивного іміджу фірми у свідомості цільових груп.

6. Контроль результатів, що досягаються, і корекція (при необхідності) плану.

Імідж підприємства виступає одним з інструментів досягнення стратегічних цілей організації, що стосуються основних сторін її діяльності та орієнтовані на перспективу. Ще одним важливим нематеріальним ресурсом компанії є репутація. 

Часто поняття «імідж» та «репутація» використовують як синоніми. Але є автори, які наводять відмінності між ними, зокрема: 

Імідж цілеспрямовано формує компанія або людина у масовій свідомості за допомогою системи зв’язків з громадськістю та її інструментів, тобто на нього можна вплинути за допомогою спланованих дій.

Репутація напрацьовується роками,  це спільна думка про якості, достоїнства, недоліки організації, яка  визначається минулим.

Згідно із тлумачним словником Вебстера, імідж – це штучна імітація, наслідування зовнішньої форми, манери якогось об’єкта. А репутація – «оцінка, загальну думку про когось», «авторитет», «вплив», «престиж», і синонімом до нього є «слава» [3].

Імідж спрямований на те, щоб викликати певне ставлення (це мистецтво управління враженням). Репутація сама по собі вже є певним ставленням, оцінкою об’єкта. 

Тому можна зробити висновок, що головна відмінність іміджу та репутації полягає в тому, хто має вплив на думку споживача. Імідж будує певна компанія/людина за існуючими методами або принципами, це складова, на яку можна вплинути за допомогою ряду спланованих дій. В той час як на репутацію компанія вплинути не в змозі, репутація будується на вчинках компанії/людини, та відгуках від споживчої аудиторії. Репутація будується на довірі, напрацьовується роками, згідно з тим, як себе зарекомендує компанія на ринку та як її сприйме споживча аудиторія. Імідж – формується, а репутація – заслуговується.

Отже, важливою складовою маркетингової діяльності є формування позитивного іміджу компанії серед цільових споживачів та партнерів з метою здобуття позитивної репутації в майбутньому.




Література:

1. Снітинський В.В., Завальницька Н.Б., Брух О.О. Діловий етикет у міжнародному бізнесі. Навчальний посібник. – Львів: «Магнолія 2006», 2009. – 300 c.

2. Шкардун В.Д., Ахтямов Т.М. Оценка и формирование корпоративного имиджа предприятия // Маркетинг в России и за рубежом. – 2001. – №3.

3. Тлумачний словник Вебстера (видання 1828 і 1913 років) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://machaut.uchicago.edu/?resource=Webster%27s

________________________

Науковий керівник: Співаковська Тетяна Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри промислового маркетингу, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота