МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ РАЦІОНАЛЬНОЇ ВАНТАЖОПІДЙОМНОСТІ ЗАСОБІВ МЕХАНІЗАЦІЇ ВИКОНАННЯ ВАНТАЖНИХ РОБІТ НА АВТОТРАНСПОРТІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ РАЦІОНАЛЬНОЇ ВАНТАЖОПІДЙОМНОСТІ ЗАСОБІВ МЕХАНІЗАЦІЇ ВИКОНАННЯ ВАНТАЖНИХ РОБІТ НА АВТОТРАНСПОРТІ

21.11.2015 12:50

[Секція 9. Логістика і транспорт]

Автор: Северин Олександр Олександрович, кандидат технічних наук, Харківський національний автомобільно-дорожній університет


Питанню застосування ефективних засобів механізації циклічної дії (кранів, навантажувачів, екскаваторів та ін.) виконання навантажувально-розвантажувальних робіт (НРР) організаторами транспортного процесу надається особлива увага. Але інформація стосовно методик вибору їх раціональних варіантів у науково-технічних джерелах надається, як правило, у вигляді загальних рекомендацій і недостатньо. Щодо порядку підходу до вибору засобу механізації НРР. Вибір засобів механізації циклічної дії повинен здійснюватися на основі технічно-експлуатаційних параметрів функціонування пункту навантаження (розвантаження) за наявними умовами експлуатації. Тобто, обґрунтовуються проектні організаційні рішення у вигляді наступних дій: вивчають умови експлуатації, транспортну характеристику вантажу (тарно-штучний або сипкий вантаж) та обсяги робіт; визначають спосіб взаємодії АТП, відправників й одержувачів вантажу, а також координації їх роботи; обґрунтовують технологію доставки, системи оброблення і способом зберігання вантажу та ін.

Серед показників, що характеризують експлуатаційні можливості засобів механізації, найбільш вагомим є вантажопідйомність. Тому дана робота спрямована на створення методики визначення раціональної вантажопідйомності (вантажності) засобів механізації НРР циклічної дії. Обґрунтування моделі машин або механізмів здійснюють у декілька етапів.

1. Визначають тип кузова, раціональну вантажність (за відомою методикою) і на її основі призначають відповідну модель транспортного засобу.

2. Для відповідного виду вантажу визначають пристрій захоплення вантажу, а для сипкого (навального) вантажу – це ємкості у вигляді ковша, грейфера та ін.

3. Установлюють тип засобу механізації НРР, що здатен нести вибраний пристрій захоплення, відповідно для тарно-штучного або сипкого вантажу. 

4. Альтернативні моделі засобу механізації НРР визначається на основі обґрунтування раціональної їх вантажності або ватажомісткості ковша. Обґрунтування раціональної вантажності засобу пропонується здійснювати з використанням основних технічно-експлуатаційних показників, що безпосередньо впливають на його експлуатаційну продуктивність. Експлуатаційна продуктивність раціонального засобу механізації циклічної дії повинна відповідати обсягу робіт (тонно-операцій), що необхідно виконати за заданий період [1]. Тоді раціональна вантажність qрв засобу механізації для роботи з тарно-штучним вантажем визначається за наступною залежністю 




(1)




де  Q – обсяг робіт на заданий період, т; Тц – час виконання циклу навантаження (розвантаження), год.; kч, kвт  – відповідно коефіцієнт використовування робочого часу і вантажності машини (kч≤1 і kвт≤1); 

Раціональна вантажомісткість qрм засобу механізації НРР для роботи з сипким або навальним вантажем буде визначається наступним порядком. Для одноківшевого навантажувача, екскаватора та ін., що не здійснює копання цілини (ґрунту, глини)




(2)




де Q1 – обсяг робіт на заданий період, т; ρ – об’ємна маса вантажу, т/м3; 

kнп  – коефіцієнт наповнення ковша (kнп≥1); Kр - коефіцієнт розпушування матеріалу, що навантажується. 

Для екскаватора або одноківшевого навантажувача, що здійснює копання цілини, можна застосувати методику, викладену в роботі [2]. Отриманий теоретичний об’єм ковша уточнюють до значення об’єму за технічною характеристикою ) засобу механізації. Використовується коефіцієнт наближення, який спрямовується до мінімуму k→min [2]. 

При призначенні альтернативних моделей засобів механізації НРР, для вантажних робіт з тарно-штучним вантажем, необхідно додатково орієнтуватися на масу штучного вантажу, що підлягає перевантаженню, та на коефіцієнт використовування їх вантажності (наближений до 1,0). 

Уточнення ємності ківша навантажувача або екскаватора здійснюють на основі перевірки кількості ковшів, необхідних для повного навантаження кузова автомобіля. Нормативне значення кількості ковшів становить 3...5 ковшів; 

5. Кінцевий (раціональний) варіант моделі засобів механізації НРР циклічної дії із альтернативних визначають на основі економічних показників. 

Таким чином, запропонована методика дозволить визначати раціональну вантажність засобів механізації НРР циклічної дії та місткість ковшів для заданих умов експлуатації.




Література:

1. Северин О.О. Вантажні роботи на автомобільному транспорті: організація і технологія: підруч.[для студ. вищ. навч. закл.] / О.О. Северин. – Х.: ХНАДУ, 2007. -384с.

2. Баловнев В.И. Определение оптимальных параметров и выбор землеройных машин в зависимости от условий эксплуатации: учеб. пособ..[для студ. висш. уч. завед.] / В.И. Баловнев; – М.:  МАДИ (ГТУ), 2010. – 134 с.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота