ЗМІСТ ПАСАЖИРСЬКИХ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ В УМОВАХ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЗМІСТ ПАСАЖИРСЬКИХ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ В УМОВАХ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ

01.12.2015 22:41

[Секція 9. Логістика і транспорт]

Автор: Копитков Денис Михайлович, кандидат педагогічних наук, Харківський національний автомобільно-дорожній університет


В умовах ринкової економіки соціальна спрямованість функціонування міського пасажирського транспорту визначає необхідність детального вивчення його послуг з точки зору пасажирів як основних споживачів. У більшості наукових і нормативних джерел визначення послуг з перевезення пасажирів надане як діяльність з переміщення людей в часі і просторі або без конкретизації змісту такої діяльності [1]. Проте, на наш погляд, за сучасних умов здійснення пасажирських перевезень необхідно розглядати як сукупність основних і додаткових – попередніх, завершальних та супутніх послуг. 

У якості попередніх послуг можна розглядати: відкриття та затвердження маршрутів; розробку розкладу руху транспортних засобів; підготовку транспортних засобів до експлуатації на маршрутах; розробку тарифної політики; попередній продаж квитків; рекламу транспортних послуг. До основних послуг слід віднести власно пасажирські перевезення, тобто переміщення людей в міському просторі. Супутні послуги можуть складатися з: послуг кондуктора; роботи електронних табло в салоні із зазначенням зупинок і часу прибуття до них або часу у русі; надання інформаційних послуг, наприклад, бездротового доступу до Інтернету; використання систем навігації тощо. Завершальні послуги можуть містити: технічний огляд рухомого складу після експлуатації на маршруті, касові операції, оцінку якості здійсненого обслуговування пасажирів.

Загальні для будь-яких видів послуг властивості стають більш характерними та специфічними при деталізації вимог споживачів і самих виробників послуг [2]. З цієї точки зору доцільно виділити дві групи властивостей пасажирських послуг: споживчі та економічні. Отже, споживчими властивостями, на наш погляд, можуть бути: безпека; своєчасність надання; цінова доступність; комфортність; надійність. Економічні властивості відбивають можливості виробника послуг щодо задоволенню вимог споживачів, а саме: собівартість; рентабельність; витрати; доходи; частка ринку; можливість отримання дотацій з бюджету з метою компенсації перевезень пільгових категорій пасажирів й т.і. 

Споживчі властивості відбивають позицію і вимоги пасажирів до перевезень. Вони можуть бути представлені на поточний момент часу, а також як майбутні вимоги, що визначаються рівнем розвитку і використання сучасних технологій. Економічні властивості відображають можливості виробника послуг щодо задоволення вимог споживачів.

Отже, з наведених властивостей пасажирських перевезень видно, що вельми значущими є риси, що відносяться до суб'єктивних психологічних переваг споживачів послуг. Тому все більш актуальним стає розгляд послуг не з точки зору набору певних стандартів, а з позиції всебічного задоволення постійно мінливих запитів споживачів. 

Надана класифікація послуг з перевезення пасажирів в міському сполученні, на наш погляд, дозволяє трактувати поняття ступеня задоволеності поїздкою як рівня привабливості різних характеристик поїздки (комфортності, цінової доступності, безпеки, супутніх послуг), що змінюється залежно від потреб пасажира, пов’язаних з його віком, звичками, статтю, соціальним статусом, транспортною ситуацією (терміновість поїздки, бюджет часу, наявні кошті, схильність до користування певними видами пасажирського транспорту) й т.і.

Чинники, що впливають на ступень задоволення пасажира послугою, доцільно поділяти на такі, що мають кількісний і якісний вираз у показниках діяльності транспортних підприємств. До основних чинників, що мають кількісний вираз під час надання пасажирських транспортних послуг, можна віднести наступні: обсяг капіталовкладень (інвестицій) у функціонування міського пасажирського транспорту; облікову кількість пасажирських транспортних засобів; обсяг перевезень; середній вік парку рухомого складу; загальну протяжність маршрутів міського транспорту (або виду міського транспорту); чисельність працівників підприємств; рівень заробітної плати працівників; кількість виконаних рейсів за звітний період; кількість маршрутів міського транспорту. До основних якісних чинників впливу можна віднести – наповнення салону транспортного засобу (комфорт поїздки), безпеку поїздки, своєчасність поїздки, наявність супутніх послуг, щільність маршрутної мережі пасажирського транспорту міста. 

Доведено, що при використанні різних видів (маршрутів) міського пасажирського транспорту набір споживчих характеристик послуги є аналогічним [3], тому виключно важливим для підвищення якості пасажирських перевезень стає виявлення найбільш значущого контингенту пасажирів для певного виду транспорту (або маршруту) та визначення особистих переваг пасажирів відносно певної характеристики послуги або їх набору під час здійснення поїздки.




Література: 

1. Автомобільний транспорт в Україні. Нормативна база. – К. : Атіка, 2004. – 504 с.

2. Шканова О. М. Маркетинг послуг / О.М. Шканова. – К. : Кондор, 2003. – 304 с.

3. Горбачов П. Ф. Концепція формування систем маршрутного пасажирського транспорту в містах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. техн. наук : спец. 05.22.01 "Транспортні системи" / П. Ф. Горбачов. – Харків, 2009. – 45 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота