ЛОГІСТИКА ПОСТАЧАННЯ ПРОДУКЦІЇ МОЛОЧНОЇ ГАЛУЗІ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЛОГІСТИКА ПОСТАЧАННЯ ПРОДУКЦІЇ МОЛОЧНОЇ ГАЛУЗІ В УКРАЇНІ

21.01.2016 17:57

[Секція 9. Логістика і транспорт]

Автор: Краснощок Аліна Олександрівна, студентка, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", ФММ; Луценко Ірина Сергіївна, кандидат економічних наук, доцент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"


З кожним роком кількість молочної продукції на ринку зростає, з’являються нові товари, які створюють додаткову конкуренцію на ринку. У зв'язку із активізацією процесу інтеграції України до ЄС підприємства переходять на новий рівень. Зважаючи на мінливість зовнішнього середовища підприємства повинні вчасно реагувати на зміни. Важливим аспектом діяльності будь-якої компанії є логістика, яка включає постачання товару та зберігання продукції на складі, затрати на транспортування можуть становити до 30 % від вартості готового товару, а на зберігання до 15%. Завдання логістики підприємства полягає в тому, щоб зробити ці витрати якомога меншими, а транспортування вигіднішим і для продавця, і для покупця. Логістика, зважаючи на її сучасний рівень розвитку, є комплексним (системним) методом розробки стратегій і механізму оптимізації господарських зв’язків, що ґрунтується на міжфірмових та міжфункціональних економічних компромісах.

Ціновий параметр при покупці молочної продукції буде відігравати найважливішу роль, адже із стрімким темпом інфляції 103,14% у 2015 р., зниженням купівельної спроможності покупців, спричиненим девальвацією гривні, споживач надаватиме перевагу недорогому продукту. Задля зменшення собівартості та часу на виготовлення продукції потрібно розглянути затрати на: транспортування 41%, зберігання товару 21%, матеріальні та адміністративні витрати 34%. Пошук скорочення витрат має концентруватися саме в цих напрямках. Збут молочної продукції має багато особливостей за рахунок малого терміну реалізації та швидкого псування сировини, потрібно оптимізувати процеси виготовлення, зберігання та транспортування. Поліпшення функціонування ринку збуту передбачає створення сітьової моделі, яка будується на базі логістичного ланцюга постачання, який включає такі стадії: виробництво сировини (рис.1), найбільш питому вагу має населення – 52% та фермерські господарства 41%; закупівлю сировини переробними підприємствами, вироблення продукції, маркування, пакування, поставка на склад з якого транспортується до споживача, завантаження транспорту, продаж молочної продукції кінцевому споживачеві та здійснення зворотнього зв’язку.

 

Рис.1. Виробництво молока та поголів’я[1]

На сьогодні актуальним напрямком є оптимізація логістичного ланцюга при регіональному збуті продукції та зменшення ролі посередників у збутовій діяльності підприємств. Існує три варіанти каналів збуту продукції: нульового рівня, однорівневий та дворівневий. На сьогодні найбільш вживаними каналами збуту для мінімізації ціни молочної продукції є: нульовий за якого компанії самі продають товар кінцевому споживачеві (представлений магазинами власної торгової марки, які розміщуються біля заводу і не потребують транспортування) та однорівневий канал (продукція від виробника потрапляє до постачальника, який може бути роздрібним торговцем та реалізується споживачеві). Ці канали  дозволяють підтримувати обсяги реалізації молочної продукції та  знизити ціну для кінцевого споживача.

Отже, задля забезпечення розвитку українських компаній молочної галузі, потрібний комплекс рішень, який буде включати логістику, а саме логістичні перевезення, завдяки яким буде знижена собівартість продукції та збільшення обсягів реалізації. 




Література: 

1. https://ukrstat.org/uk/druk/publicat/kat_u/publ1_u.htm



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота